HAVRE Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoForbo Flooring Systems Polska logoVastint Poland Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoSpectra Development logoAluprof S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGTV Lighting logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFYI Commercial Consulting logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoOlivia Business Centre logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoLC Corp S.A. logoINTER-BUD logoCOTEX Office Centre logoKontor logoCity Space logoNowy Styl Group logoVantage Development S.A. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoPodium Investment logoTorus logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoBusiness House logoARTSERVIS sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoArchicom logoTétris Poland logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoEcho Investment logoFabryka Mebli Biurowych MDD logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Budżet na start-upy

fot. foter.com
fot. foter.com
W najbliższych latach powstające w Polsce start-upy technologiczne mogą liczyć na duże wsparcie finansowe i organizacyjne. Wysokość kwot, jakie PARP i inne instytucje przeznaczą na ten cel jest właśnie negocjowana w Brukseli.

Pieniędzy dla start-upów będzie sporo – zapewnia Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. – One będą w różnych programach, na różnych poziomach: regionalnym, ponadregionalnym, np. w ramach programu Polska Wschodnia czy na poziomie centralnym w ramach programu Inteligentny Rozwój. W tym programie będzie sporo pieniędzy przede wszystkim dla start-upów z branż nowoczesnych technologii, rozpoczynających swoją aktywność od działalności badawczo-rozwojowej, której wyniki chcą wdrażać.

 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczy będzie wspierała startupy nie tylko finansowo, ale też organizacyjne. Oprócz pieniędzy potrzebne jest również wsparcie administracji: promocja i integrowanie środowiska, organizowanie spotkań. To wszystko wpływa na to, że start-upy powstają, rozwijają się i zdobywają rynek krajowy i rynki globalne – podkreśla Bożena Lublińska-Kasprzak. – Wspieramy start-upy w bardzo różny sposób, za pomocą różnych instrumentów. Począwszy od działań o charakterze szkoleniowym, edukacyjnym, poprzez portal stworzony specjalnie dla środowiska start-upowego, e-biznesowego i portale edukacyjne, aż po różnego rodzaju finansowanie: pożyczki, dotacje, wsparcie aniołów biznesu czy inkubatory, które inwestują w start-upy – dodaje.

 

Wsparcie młodych przedsiębiorców może okazać się dobrą inwestycją, zwiększającą rozwój polskiej gospodarki. W podobny sposób zaczynało wielu międzynarodowych gigantów – od firmy garażowej, tworzonej wokół ciekawego pomysłu grupy entuzjastów. Głęboko w to wierzę – mówi prezes PARP. – Pewnie już ktoś w Polsce pracuje nad nowym Skype’em, Google czy innym globalnym projektem, tylko jeszcze o tym nie wiemy, ale to się pewnie okaże za parę lat. Myślę, że mamy już sporo takich firm, które doskonale radzą sobie na wielu rynkach globalnych.

 

Kiedyś początkujące firmy zdane były wyłącznie na siebie. Dziś inwestorzy sami poszukują innowacyjnych rozwiązań, dostarczanych przez start-upy. Przedstawieniu potencjału polskiej branży ICT inwestorom z całego świata ma służyć organizowany przez PARP 3 i 4 grudnia ICT Summit.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra