Olivia Business Centre logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoSchüco International Polska logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoKart Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoTorus logoHexagon logoPRO-INVEST S.A. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoSawig Invest Group logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoPartner Capital Group logoTriGranit Corporation logoALLCON INVESTMENT logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoUNIMOR Development S.A. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoDorbud S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoWOMAK HOLDING logoCHB14 logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoCOTEX Office Centre logoCity Space logoEcophon Saint-Gobain logoGhelamco Poland logoArchicom logoEcho Investment logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoINTERBIURO logoBusiness House logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoKwiaty dla biura logoHAVRE Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoOmnitech Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Dobiega końca budowa Łodzi Fabrycznej

Budowa dworca Łódź Fabryczna, fot. ncl.uml.lodz.pl
Budowa dworca Łódź Fabryczna, fot. ncl.uml.lodz.pl
W 80 proc. ukończona jest już budowa dworca Łódź Fabryczna. Obecnie trwa szklenie dachu. Stacja zostanie oddana do użytkowania latem przyszłego roku.

Na budowie dworca Łódź Fabryczna kolejne prace dobiegają końca. Obecnie wykonawca kończy roboty przy gigantycznej kopule i rozpoczął szklenie fasad. W sumie do ułożenia jest 10 000 paneli, w tym ok. 65 proc. szklanych. Kończona jest także realizacja części podziemnej oraz tunelu z 4 torami o długości prawie 2 km. Gotowe są już konstrukcje peronów, zakończyła się instalacja schodów ruchomych oraz 20 wind. Łącznie wykonano już niemal 80 proc. prac.

 

Skalę przedsięwzięcia, jakim jest budowa Łodzi Fabrycznej dobrze obrazuje przedstawione przez PKP liczby: wywieziono 1,5 mln m3 ziemi, zużyto 70 000 m3 betonu i ok. 10 000 ton stali na zbrojenia. Przy budowie jednej z największych kolejowych inwestycji w Polsce pracowało 10 tys. osób, w tym 1000 było zaangażowanych do montażu instalacji i konstrukcji stalowej.

 

Dotychczas budowa pochłonęła ponad 1 mld zł, a wartość całego projektu wynosi 1,75 mld zł. PKP Polskie Linie Kolejowe SA otrzymały dofinansowanie ze środków UE. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku. Część inwestycji realizowana przez samorząd również uzyskała unijne wsparcie. Głównym wykonawcą dworca zostało konsorcjum Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.

 

Pierwsze przejazdy pociągów technicznych zaplanowano na grudzień br. Pasażerowie z nowego dworca skorzystają jesienią przyszłego roku.

 

Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra