Porto Office B Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoBusiness House logoOmnitech Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoKart Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoPRO-INVEST S.A. logoUNIMOR Development S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoAluprof S.A. logoSchüco International Polska logoGTV Lighting logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoTorus logoTétris Poland logoGhelamco Poland logoCHB14 logoOlivia Business Centre logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDEVCO Sp. z.o.o. logoNowy Styl Group logoCity Office logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoOnyx Business Point logoCOTEX Office Centre logoSpectra Development logoGłówka Pracuje logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoVastint Poland Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoCity Space logoArchicom logoAgrobex Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoHAVRE Sp. z o.o. logoEcho Investment logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Dobiega końca budowa Łodzi Fabrycznej

Budowa dworca Łódź Fabryczna, fot. ncl.uml.lodz.pl
Budowa dworca Łódź Fabryczna, fot. ncl.uml.lodz.pl
W 80 proc. ukończona jest już budowa dworca Łódź Fabryczna. Obecnie trwa szklenie dachu. Stacja zostanie oddana do użytkowania latem przyszłego roku.

Na budowie dworca Łódź Fabryczna kolejne prace dobiegają końca. Obecnie wykonawca kończy roboty przy gigantycznej kopule i rozpoczął szklenie fasad. W sumie do ułożenia jest 10 000 paneli, w tym ok. 65 proc. szklanych. Kończona jest także realizacja części podziemnej oraz tunelu z 4 torami o długości prawie 2 km. Gotowe są już konstrukcje peronów, zakończyła się instalacja schodów ruchomych oraz 20 wind. Łącznie wykonano już niemal 80 proc. prac.

 

Skalę przedsięwzięcia, jakim jest budowa Łodzi Fabrycznej dobrze obrazuje przedstawione przez PKP liczby: wywieziono 1,5 mln m3 ziemi, zużyto 70 000 m3 betonu i ok. 10 000 ton stali na zbrojenia. Przy budowie jednej z największych kolejowych inwestycji w Polsce pracowało 10 tys. osób, w tym 1000 było zaangażowanych do montażu instalacji i konstrukcji stalowej.

 

Dotychczas budowa pochłonęła ponad 1 mld zł, a wartość całego projektu wynosi 1,75 mld zł. PKP Polskie Linie Kolejowe SA otrzymały dofinansowanie ze środków UE. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku. Część inwestycji realizowana przez samorząd również uzyskała unijne wsparcie. Głównym wykonawcą dworca zostało konsorcjum Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.

 

Pierwsze przejazdy pociągów technicznych zaplanowano na grudzień br. Pasażerowie z nowego dworca skorzystają jesienią przyszłego roku.

 

Napisz pierwszy komentarz
mantra