INTERBIURO logoCOTEX Office Centre logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoGhelamco Poland logoAluprof S.A. logoDorbud S.A. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoHexagon logoSawig Invest Group logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoFYI Commercial Consulting logoKart Sp. z o.o. logoArchicom logoCHB14 logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoDEVCO Sp. z.o.o. logoKwiaty dla biura logoWOMAK HOLDING logoAgrobex Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoALLCON INVESTMENT logoNowy Styl Group logoOlivia Business Centre logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoEcophon Saint-Gobain logoLobos Nieruchomości logoCity Space logoTorus logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoEcho Investment logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoSchüco International Polska logoBusiness House logoOmnitech Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Warszawa podoba się turystom

W minionym roku Warszawę odwiedziło 3 mln turystów. Aby było ich jeszcze więcej Warszawska Organizacja Turystyczna rozpoczyna kampanię Warsaw City Break – Przyjedź do Warszawy latem. Ma ona wykreować stolicę jako miasto idealne na letni weekend.

W rankingu Euromonitor International Warszawa zajmuje 42. pozycję na liście najchętniej odwiedzanych miast świata. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że stolicę odwiedza coraz więcej osób. W 2014 r. nocowało tu 3 mln turystów, tj. o 5 proc. więcej niż w roku poprzednim. Ok. 40 proc. z nich stanowią obcokrajowcy, głównie Brytyjczycy, Niemcy i Amerykanie. Wysoką pozycję w pierwszej czterdziestce Warszawa zajmuje również w rankingu serwisu Trivago, który odnotowuje sto miast o najlepiej ocenianej bazie turystycznej.

 

Zdaniem ekspertów zagranicznym gościom podoba się, że stolica Polski jest miastem pełnym kontrastów. Z jednej strony to miasto stare, z drugiej strony nowoczesne, pełne muzyki i specyficznej atmosfery wydarzeń. Kluczowymi symbolami Warszawy powinna być zarówno infrastruktura, czyli Pałac Kultury i Nauki, jak i sztuka, np. św. Anna z Galerii Faras czy obraz Rembrandta na Zamku Królewskim – uważa Monika Białkowska z Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

 

Mimo ogromnego zaplecza kulturalnego, polska stolica kojarzona jest jednak głównie z biznesem i polityką. Znaczna część obcokrajowców przyjeżdża do Warszawy w celach biznesowych. Pogłębieniu turystyki kulturalnej ma służyć kampania Warsaw City Break – Przyjedź do Warszawy latem, przygotowana przez Warszawską Organizację Turystyczną, prowadzona w Wielkiej Brytanii oraz w Szwecji. Będzie ona promowała stolicę jako miasto atrakcyjne turystyczne, warte spędzenia w nim urlopu czy weekendu. W tym celu podkreślana będzie przede wszystkim kulturalna atmosfera miasta – odbywające się w nim koncerty, festiwale czy spektakle teatralne.

 

Turystów przyciąga różnorodność, różnokolorowość, nowoczesna infrastruktura, nowo otwarte metro czy nowo powstające budynki. Przyciągają ich nowoczesne muzea, wydarzenia kulturalne, mamy ponad 60 teatrów, wiele wydarzeń muzycznych. Wydaje mi się, że każdy jest w stanie znaleźć tutaj coś dla siebie – podkreśla Monika Białkowska.

 

Tagi: Warszawa
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra