LC Corp S.A. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoPRO-INVEST S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoOlivia Business Centre logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoTétris Poland logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoBusiness House logoGłówka Pracuje logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoCity Office logoCHB14 logoOmnitech Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoArchicom logoLobos Nieruchomości logoCOTEX Office Centre logoTorus logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoINTERBIURO logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoEcho Investment logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoOnyx Business Point logoCity Space logoSpectra Development logoSchüco International Polska logoAgrobex Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoKwiaty dla biura logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoFabryka Mebli Biurowych MDD logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Podróże służbowe sposobem na zdobycie nowych klientów?

Dla przeszło 60 proc. mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw priorytetem jest pozyskanie nowych klientów – takie wnioski płyną z badania Diners Club Polska. Pomóc w tym mają podróże służbowe.

Według badania Diners Club Polska, dla ponad 60 proc. przedsiębiorców z mikro-, małych i średnich firm priorytetem jest zdobywanie nowych klientów. 23 proc. z nich chciałoby się skoncentrować na utrzymaniu dotychczasowego portfela swoich klientów – mówi Katarzyna Fatyga, dyrektor generalny Diners Club Polska.

 

Jednym z sposobów na pozyskanie nowych klientów są podróże służbowe. Obecnie takie wyjazdy organizuje przeszło połowa respondentów. W przypadku przedsiębiorców z firm średnich odsetek ten wynosi 92 proc., natomiast w mikrofirmach – ok. 25 proc. W jednej trzeciej firm wyjazdy służbowe zdarzają się raz na tydzień lub częściej, a w co czwartej kilka razy w miesiącu – mówi Katarzyna Fatyga. Tego typu podróże raz w miesiącu organizuje 35 proc. przebadanych przedstawicieli firm. Częstotliwość wyjazdów zależna jest głównie od wielkości przedsiębiorstwa, a także branży, w której działa.

 

Przeszło połowa respondentów z sektora MŚP ma pracownika odpowiedzialnego za organizację podróży służbowych. W przypadku 45 proc. firm każda zatrudniona osoba organizuje tego typu wyjazdy we własnym zakresie.

 

Główny sposób rozliczania kosztów delegacji stanowi gotówka. Ponad 80 proc. ankietowanych przez nas firm deklaruje, że koszty podróży służbowych opłaca pracownik z prywatnych środków lub z pobranej zaliczki, które następnie są rozliczane – tłumaczy Katarzyna Fatyga. Jedynie 10 proc. wyjazdów opłacane jest kartą służbową. 

 

75 proc. wyjazdów służbowych to podróże samochodem firmowym bądź prywatnym, 15 proc. to podróże koleją i tylko 5 proc. to podróże lotnicze – wylicza dyrektor generalny Diners Club Polska. Jeśli zaś chodzi o czas trwania wyjazdów biznesowych, to w przypadku przebadanych firm trwają one średnio do dwóch dni – w małych i średnich przedsiębiorstwach jest dłuższy niż w mikrofirmach.

 

Badanie „Podróże służbowe i kondycja polskich firm” przeprowadzono na próbie 500 mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski. Raport na zlecenie Diners Club Polska zrealizował Instytut Badań Rynkowych i Społecznych.

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra