Olivia Business Centre logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoArchicom logoFYI Commercial Consulting logoForbo Flooring Systems Polska logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoTétris Poland logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoINTERBIURO logoAluprof S.A. logoPodium Investment logoCOTEX Office Centre logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoBusiness House logoSpectra Development logoCity Space logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoKontor logoNowy Styl Group logoARTSERVIS sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoTorus logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoVantage Development S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Więcej biurowców w Krakowie

Pula prowadzonych obecnie inwestycji biurowych w Krakowie jest w stanie zaspokoić rosnące oczekiwania najemców – wskazują badania „Krakowskiego Rynku Nieruchomości”.
Pula prowadzonych obecnie inwestycji biurowych w Krakowie jest w stanie zaspokoić rosnące oczekiwania najemców – wskazują badania „Krakowskiego Rynku Nieruchomości”.
 
Raport przygotowany przez zespół dwutygodnika „Biurowce w Krakowie – podsumowanie roku 2010”, analizuje najważniejsze wydarzenia ostatniego roku na rynku biurowym w stolicy Małopolski. Krakowski rynek powierzchni biurowych pod względem wielkości zajmuje drugie, po Warszawie, miejsce w Polsce. Na jego kształtowanie duży wpływ mają kapitał ludzki oraz warunki infrastrukturalne.
 
Z analizy rynku przeprowadzonej przez zespół dwutygodnika „Krakowski Rynek Nieruchomości” wynika, że w 2010 r. stawki najmu wahały się na poziomie 12-15 euro/m kw., natomiast wskaźnik pustostanów w Krakowie pod koniec roku wyniósł 17 proc. Wzrost wskaźnika, w porównaniu do poprzedniego roku, spowodowany był wysoką podażą powierzchni wobec ograniczonego popytu w czasie trwającej dekoniunktury. Szczególnie gwałtowny przyrost nowej powierzchni wystąpił w 2009 r., kiedy ilość oddanej powierzchni osiągnęła apogeum.

Spore znaczenie na sytuację w przyszłości będzie miało odpowiednie dopasowanie standardów do wymagań klientów – twierdzą autorzy raportu. Wynika to z faktu, że najemcy w miarę rozwoju swoich przedsiębiorstw analizują nowe biurowce przede wszystkim pod kątem standardu, lokalizacji, komunikacji i kosztów najmu.

Pobierz PDF

0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra