Giant

Biel wcale nie jest nudna

Przykład zastosowania bieli we wnętrzu komercyjnym, fot. Armstrong
fot. Armstrong
Kolor biały sprawdza się nie tylko we wnętrzach mieszkań i domów. Może być z powodzeniem zastosowany również w pomieszczeniach komercyjnych, w tym w biurach.

Biel od wielu lat panuje we wnętrzach mieszkań oraz domów. Popularność jasnych pomieszczeń potwierdza, iż kolor biały – wbrew obowiązującej opinii sprzed lat – nie jest nudny czy niepraktyczny. Moda na ascetyczny styl skandynawski oraz wzrost zainteresowania paletami off white jest w pełni uzasadniona. Po pierwsze neutralna kolorystyka pomieszczenia działa uspokajająco. Po drugie biel przyczynia się do tego, iż wnętrze jest bardziej jasne. Po trzecie ten uniwersalny kolor doskonale sprawdza się w pomieszczeniach o różnych stylach, a także stanowi odpowiednią bazę dla różnobarwnych elementów. Powyższe cechy sprawiają, że kolor biały z powodzeniem może być zastosowany we wnętrzach komercyjnych m.in. w salach konferencyjnych, restauracjach, muzeach, a także biurach.         

Przełamać monochromatyzm
Różnorodność pomieszczeń komercyjnych, w których projektanci zastosowali biel jako motyw przewodni, pokazuje, iż nie istnieją wnętrza gdzie jednolita kolorystyka się nie sprawdzi. Kolor biały jest wręcz idealny do obiektów użyteczności publicznej. Trzeba tylko użyć go umiejętnie, tak aby uniknąć nudy i banału. Stosując materiały o różnych strukturach, różne odcienie bieli, grając formami, fakturami i tworzonymi przez nie światłocieniami można uzyskać naprawdę interesujący efekt – przekonuje architekt Anna Baczkowska, menedżer ds. technicznego wsparcia w firmie Armstrong. Do wykreowania atrakcyjnego, a także monochromatycznego wnętrza potrzebna jest wyobraźnia i swoboda w manipulowaniu formami, materiałami i światłem. Należy dodać, iż biel posiada aż 140 ciepłych i zimnych odcieni doskonale komponujących się z innymi kolorami. Dlatego też warto przełamać monochromatyzm off white’ów motywami ciemnymi – co doda wnętrzu powagi – czy motywami intensywnie kolorowymi – co spowoduje, iż pomieszczenie nabierze swobodnego i nieformalnego stylu. Korzyścią wynikającą z wykorzystania bieli jako bazy jest możliwość całkowitej transformacji wyglądu wnętrza poprzez sezonową wymianę wyposażenia np. mebli lub wykładziny. Jest to szczególnie ważne dla najemców biur, gdyż w wielu przedsiębiorstwach, w celu pobudzenia nowej energii w pracownikach, zmiana aranżacji miejsca pracy odbywa się regularnie.       

Wszechobecna biel sprawia, że pomieszczenia są pełne światła, a zastosowanie detali architektonicznych oraz różnych form sufitów nadaje im odpowiedni dla funkcji pomieszczenia charakter: dynamiczny lub statyczny – mówi Anna Baczkowska. Przykładowo mineralne sufity podwieszane Armstrong umożliwiają dowolne kreowanie wyglądu pomieszczeń, gdyż mogą być one zamontowane na całej powierzchni sufitu, co pozwala na uzyskanie efektu jednolitej powierzchni. Z kolei zastosowanie sufitów wyspowych, które dostępne są w dowolnych kształtach, daje możliwość stworzenia rzeźbiarskich form.  

Psychologiczne atuty
Obok aspektu wizualnego, wykorzystanie bieli w pomieszczeniach daje także efekt psychologiczny. Utrzymane w białej tonacji biura, czytelnie, sale koncertowe i muzealne poprawiają koncentrację, natomiast białe foyer i hall recepcyjny kreują pozytywny wizerunek marki już od samego wejścia. Kolor biały stanowi również skuteczne narzędzie w budowaniu komunikacji marketingowej firmy – wykorzystana w pomieszczeniu jako barwa przeważająca daje pracownikom, klientom i kontrahentom sygnał: „Tej firmie można zaufać”.

Pomimo tego iż biel uważano w przeszłości za kolor nudny i nieciekawy, z pewnością będzie nadal królować nie tylko w pomieszczeniach prywatnych, ale także komercyjnych. Odpowiednio skomponowana z innymi barwami lub elemetami wyposażenia może stworzyć niestandardową aranżację, a także wykreować przestrzeń, która spełni wymagania estetyczne najbardziej wybrednych użytkowników tej powierzchni.

 


0.0
Tagi: Armstrong
Napisz pierwszy komentarz