Forbo pod logo

EKO Ekologiczne biuro PwC

Nowa ekologiczna siedziba PwC
Warszawska siedziba PwC znajdująca się w budynku International Business Center przeszła w ostatnim czasie ekologiczną metamorfozę.

Jednym z trendów zauważalnych w ostatnim czasie na rodzimym rynku biurowym jest renowacja biurowców powstałych kilkanaście lat temu. Modernizowane są zarówno całe obiekty, jak i poszczególne biura dużych najemców. Zmiany w budynkach wynikają zarówno z podążania za nowoczesnymi rozwiązaniami, jak i potrzeby dostosowania obiektów do obecnych wymagań w zakresie zrównoważonego budownictwa. W firmach dodatkowym czynnikiem zachęcającym do przeprowadzenia remontu biura jest rosnąca świadomość komfortu pracy. Pomieszczenia biurowe, obok zaskakującego i nieszablonowego wyglądu, powinny być przyjazne dla pracowników. Firmy przeprowadzają więc gruntownie remonty swoich siedzib. Przykładem takich działań jest modernizacja warszawskiego biura PwC. Firma wynajmuje ponad 3000 mkw. powierzchni w budynku International Business Center. Nowe pomieszczenia biurowe to efekt współpracy trzech stron – firmy Armstrong, pracowni projektowej Massive Design oraz PwC – dla których istotne są zrównoważony rozwój oraz komfort pracy. W swojej działalności PwC kieruje się przede wszystkim zasadą odpowiedzialnego biznesu, dlatego tak ważna jest dla nas dbałość o środowisko, w którym pracujemy. W trakcie renowacji naszego biura zadbaliśmy zarówno o to, aby było to miejsce przyjazne pracownikom, jak również o jego ekologiczne aspekty – przyznaje Michał Gołębiewski z zespołu PR w PwC.

 

W przedsięwzięciu tym po raz pierwszy w Polsce wykorzystano na tak ogromną skalę możliwości jakie daje program recyklingu starych sufitów prowadzony przez Armstrong, który polega na tym, iż stare płyty sufitowe są odbierane a następnie używane podczas nowego cyklu produkcyjnego. W nowym biurze PwC zainstalowano łącznie ponad 10 000 mkw. płyt, które posiadają Certyfikat Cradle to Cradle® (symbol jednej z najbardziej zaawansowanych ogólnoświatowych idei zrównoważonego wytwarzania), zawierających aż 64 proc. surowca z odzysku.

 

W nowym biurze PwC uwzględniono także kwestie odpowiedniego oświetlenia. Biurka większości pracowników są usytuowane w dobrze doświetlonych strefach przy oknach. Z kolei poziom wpadającego naturalnego światła jest dość wysoki. Ponadto zastosowano tutaj białe płyty sufitowe o wysokim współczynniku odbicia światła (87 proc.). Pracodawca wraz z architektami zadbali również o komfort akustyczny. Młodzi ludzie, tzw. pokolenie Y i Z, chcą pracować w komfortowym otoczeniu. Niewiele osób, które wchodzą na rynek pracy zgodzi się dziś spędzać 8 godzin dziennie w hałasie. Czasy kiedy nie zwracano uwagi na to w jakich warunkach się pracuje minęły – przyznaje Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong. Płyty sufitowe zainstalowane nad biurkami mają więc wysoki poziom pochłaniania dźwięków. Kwestia ta jest istotna w przypadku, gdy stanowiska pracy są ustawione na planie otwartym. Dodatkowo zastosowane rozwiązanie charakteryzuje się niskim lub zerowym poziomem emisji lotnych związków organicznych (VOC) oraz formaldehydu. 

 

Nie jest niczym odkrywczym stwierdzenie, iż wzrasta znaczenie biur zaaranżowanych zgodnie z ideą tzw. activity based working. Ze względu na to, że PwC od lat kreuje nowe trendy w podejściu do biznesu i pracy, w nowym biurze nie mogło zabraknąć miejsc kreatywnie zaaranżowanych. Przykładem takich pomieszczeń jest kantyna pracownicza, a także liczne miejsca spotkań w mniejszych grupach. W tym wypadku Massive Design zastosował wyraźne akcenty aranżacyjne – poza żywą kolorystyką nieszablonowość wnętrz podkreśla zarówno żywa kolorystyka, jak i ciekawe w formie meble np. fotele przypominające kształtem podkowę.

 


0.0
Tagi: Armstrong
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra