ARTSERVIS sp. z o.o. logoKontor logoFYI Commercial Consulting logoTétris Poland logoForbo Flooring Systems Polska logoAluprof S.A. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoPodium Investment logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoEcho Investment logoINTER-BUD logoUNIMOR Development S.A. logoVantage Development S.A. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoSpectra Development logoAgrobex Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoGTV Lighting logoCOTEX Office Centre logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoOlivia Business Centre logoCity Space logoLC Corp S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoBusiness House logoGhelamco Poland logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPorto Office A Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoArchicom logoNowy Styl Group logoTorus logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Poufność i design w gabinetach i salach konferencyjnych

|
fot. Armstrong
fot. Armstrong
Akustyka to jeden z ważniejszych elementów podczas planowania aranżacji biur. Częstym błędem jest jednak szukanie rozwiązań, które tylko pochłaniają dźwięki. Nie mniej ważne – szczególnie w przypadku takich pomieszczeń, jak sale konferencyjne i gabinety – powinno być również izolowanie dźwięków.

Wnętrza kancelarii prawnych czy podatkowych oraz sal spotkań to miejsca szczególne, tu akustyka odgrywa ogromną rolę, gdyż poufność rozmów jest najważniejsza. Sufity podwieszane montowane w tych pomieszczeniach muszą więc nie tylko pochłaniać dźwięki, ale też je izolować. Uzyskanie odpowiedniej poufności możliwe jest dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań akustycznych, w tym dużej mierze poprzez instalację sufitu podwieszanego z wysokim współczynnikiem izolacyjności akustycznej wzdłużnej (Dnfw) oraz wskaźnikiem redukcji dźwięków (Rw), czyli np. hałasów wpadających do pomieszczenia z instalacji technicznych biegnących nad sufitem. Odpowiednio zaplanowana akustyka pomaga w jeszcze jednym elemencie – wpływa na poziom zrozumiałości mowy, a to  w przypadku spotkań w większych salach konferencyjnych, w zespole kilkunastu osób jeden z czynników sprawnego przeprowadzenia spotkania – zauważa architekt Anna Baczkowska, menedżer techniczny w polskim oddziale Armstrong.

Designerski sufit

Sam charakter i wystrój wnętrz są dziś dla firm równie ważne w kreowaniu swojego wizerunku. Największe światowe firmy doradcze poprzez odpowiedni dobór materiałów wykończeniowych starają się pokazać swoim klientom specyfikę firmy. Stąd np. kojarzone z tradycją i klasycznym wystrojem kancelarie prawne nie są już dziś zwykłym biurem z gabinetami. Prawnicy poprzez kreatywność w aranżacji powierzchni starają się pokazać swoją otwartość na nowe trendy, oraz dbałość o detale. Międzynarodowi doradcy prawa i finansów nie boją się więc odważnych mebli, kolorów  i niestandardowych materiałów. Elementem dekoracyjnym we wnętrzu jest coraz częściej sufit, który przestał pełnić funkcję jedynie technicznego zakrycia instalacji pod stropem. Montowane nowości to m.in. pionowe płyty akustyczne Baffles, które wykorzystała w swojej siedzibie w Rondo 1 warszawska filia EY. Pionowe płyty połączone w odpowiedniej konfiguracji z panelami oświetleniowymi pozwoliły ułożyć na suficie logo firmy składające się z liter EY wyjaśnia Anna Baczkowska. Modne są także sufity drewniane, które bardzo ocieplają charakter wnętrza, dbając jednocześnie o przyjazną akustykę. Czy bardzo kreatywne wyspy sufitowe w dowolnych kształtach (także w zagiętej płaszczyźnie) i kolorach z linii Optima Canopy.

Więcej informacji na stronie https://www.armstrongceilings.com/commercial/pl-pl/

 


5.0
Tagi: Armstrong
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra