Archicom logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoINTER-BUD logoVantage Development S.A. logoINTERBIURO logoARTSERVIS sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoPodium Investment logoHAVRE Sp. z o.o. logoCity Space logoCOTEX Office Centre logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoBusiness House logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoTétris Poland logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoUNIMOR Development S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTorus logoNowy Styl Group logoSpectra Development logoFYI Commercial Consulting logoKontor logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Czego pragną korporacje

Pośród 15 najlepszych biznesowych hot-spotów na całym świecie znalazła się także Warszawa.

Na podstawie badań i rozmów przeprowadzonych z menedżerami zajmującymi się rozwojem firm i korporacji, Magazyn „Fortune” opublikował listę 500 hotspotów – lokalizacji najlepszych dla potrzeb biznesu. W pierwszej piętnastce międzynarodowego rankingu znalazła się Warszawa.

Zestawienie zdominowały Stany Zjednoczone ze 133 firmami. W stosunku do ubiegłej dekady, gdy zanotowano obecność 185 przedsiębiorstw, liczba ta oznacza spadek o blisko 30 proc. Wzrost ilości firm zaobserwowano natomiast w Chinach – z 12 w 2001 do 61 w 2011 r. W rankingu swoje pozycje umacniają m.in. Indie, Rosja i Brazylia. Oznacza to, że prowadząc nawet największą firmę na świecie jedyną atrakcyjną lokalizacją nie są już tylko Nowy Jork, Londyn czy Hongkong.

Pozycję Warszawy według Magazynu „Fortune” zdeterminowała obecność blisko 300 tys. studentów. Czynnik ten, w połączeniu z działaniami rządowymi zapewniającym wsparcie dla firm i relatywnie niskimi kosztami pracy w stosunku do UE przyciągnął takie firmy jak Daewoo i Coca-Cola. Dodatkową korzyścią jest także położenie stolicy w samym centrum Starego Kontynentu oraz tereny zielone, stanowiące ponad 10 proc. śródmieścia.Z taką specyfiką Warszawa może śmiało pretendować do miana jednego ze światowych liderów na potrzeby lokalizacji biznesu.

Czytaj więcej newsów


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra