HAVRE Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoAluprof S.A. logoOlivia Business Centre logoCOTEX Office Centre logoTorus logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoFYI Commercial Consulting logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoVantage Development S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoBusiness House logoEcho Investment logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoPodium Investment logoINTERBIURO logoGhelamco Poland logoINTER-BUD logoGTV Lighting logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoARTSERVIS sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoNowy Styl Group logoKontor logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoForbo Flooring Systems Polska logoLC Corp S.A. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoUNIMOR Development S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoSpectra Development logoCity Space logoTétris Poland logoArchicom logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Pracownicy na Facebooku

Facebook pracuje nad stworzeniem serwisu, przeznaczonego wyłącznie dla firm. Czy zdoła przekonać do siebie przedsiębiorców?

Zadomowione w firmach narzędzia technologiczne, takie jak poczta elektroniczna, narzędzia Google czy pakiet Microsoft Office wzbogacają się o coraz nowe usługi, z założenia ułatwiające pracę. W biurach pojawiają się narzędzia do prowadzenia czatów, programy umożliwiające wspólną edycję dokumentów czy wewnętrzne sieci społecznościowe. Do gry o biznesowego klienta wchodzi Facebook, który zapowiedział wprowadzenie nowej platformy Facebook at work – specjalnej wersji popularnej sieci społecznościowej, przeznaczonej do biur.

 

Nowa strona internetowa umożliwi pracownikom prowadzenie rozmów i wspólną edycję dokumentów w czasie rzeczywistym i współdzielenie się nimi. Wizualnie i funkcjonalnie serwis będzie przypominał oryginalną wersję – będzie składał się z kanału przekazującego informacje od innych użytkowników, umożliwi tworzenie grup społecznościowych, a także prowadzenie profilu osobistego, uwzględniającego jednak wyłącznie kwestie zawodowe – internauci nie będą mogli np. dodawać osobistych zdjęć czy zabawnych filmików. Na portalu nie będzie też żadnych reklam! Obowiązujące w serwisie surowe zasady z założenia mają pomóc użytkownikom w oddzieleniu osobistych spraw i poglądów od kwestii zawodowych, tak by korzystając z serwisu, skupiali się wyłącznie na pracy.

 

Facebook at work jest już wykorzystywany wewnątrz koncernu, a wkrótce jego testy rozpoczną się w zewnętrznych firmach. Początkowo usługa ma być bezpłatna, co niewątpliwie wiąże się z ogromną konkurencją na rynku – wśród sprawdzonych przez przedsiębiorców produktów znajdują się już takie platformy, jak LinkedIn, Google Drive, Microsoft Outlook czy Yammer, wykorzystywane do wewnętrznej komunikacji w firmach i organizacjach.

 

Ponadto, aby Facebook at work stał się integralną częścią życia biurowego, jego twórcy będą musieli zdobyć zaufanie przedsiębiorców, oczekujących gwarancji bezpieczeństwa i... produktywności pracowników.


0.0
Tagi: Facebook
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra