Doradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoArchicom logoAluprof S.A. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoCHB14 logoLobos Nieruchomości logoNowy Styl Group logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoOlivia Business Centre logoGhelamco Poland logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoOmnitech Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoINTERBIURO logoOnyx Business Point logoSchüco International Polska logoBusiness House logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoKart Sp. z o.o. logoTorus logoGTV Lighting logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoKwiaty dla biura logoUNIMOR Development S.A. logoSpectra Development logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoCity Space logoEcho Investment logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoDorbud S.A. logoFYI Commercial Consulting logoPartner Capital Group logoAgrobex Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
raport wyd 2017

Pracownicy na Facebooku

Facebook pracuje nad stworzeniem serwisu, przeznaczonego wyłącznie dla firm. Czy zdoła przekonać do siebie przedsiębiorców?

Zadomowione w firmach narzędzia technologiczne, takie jak poczta elektroniczna, narzędzia Google czy pakiet Microsoft Office wzbogacają się o coraz nowe usługi, z założenia ułatwiające pracę. W biurach pojawiają się narzędzia do prowadzenia czatów, programy umożliwiające wspólną edycję dokumentów czy wewnętrzne sieci społecznościowe. Do gry o biznesowego klienta wchodzi Facebook, który zapowiedział wprowadzenie nowej platformy Facebook at work – specjalnej wersji popularnej sieci społecznościowej, przeznaczonej do biur.

 

Nowa strona internetowa umożliwi pracownikom prowadzenie rozmów i wspólną edycję dokumentów w czasie rzeczywistym i współdzielenie się nimi. Wizualnie i funkcjonalnie serwis będzie przypominał oryginalną wersję – będzie składał się z kanału przekazującego informacje od innych użytkowników, umożliwi tworzenie grup społecznościowych, a także prowadzenie profilu osobistego, uwzględniającego jednak wyłącznie kwestie zawodowe – internauci nie będą mogli np. dodawać osobistych zdjęć czy zabawnych filmików. Na portalu nie będzie też żadnych reklam! Obowiązujące w serwisie surowe zasady z założenia mają pomóc użytkownikom w oddzieleniu osobistych spraw i poglądów od kwestii zawodowych, tak by korzystając z serwisu, skupiali się wyłącznie na pracy.

 

Facebook at work jest już wykorzystywany wewnątrz koncernu, a wkrótce jego testy rozpoczną się w zewnętrznych firmach. Początkowo usługa ma być bezpłatna, co niewątpliwie wiąże się z ogromną konkurencją na rynku – wśród sprawdzonych przez przedsiębiorców produktów znajdują się już takie platformy, jak LinkedIn, Google Drive, Microsoft Outlook czy Yammer, wykorzystywane do wewnętrznej komunikacji w firmach i organizacjach.

 

Ponadto, aby Facebook at work stał się integralną częścią życia biurowego, jego twórcy będą musieli zdobyć zaufanie przedsiębiorców, oczekujących gwarancji bezpieczeństwa i... produktywności pracowników.

Tagi: Facebook
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra