Nowy Styl Group logoEcho Investment logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoOlivia Business Centre logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoGhelamco Poland logoAluprof S.A. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoBusiness House logoDorbud S.A. logoPRO-INVEST S.A. logoFYI Commercial Consulting logoLobos Nieruchomości logoSpectra Development logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoINTERBIURO logoPartner Capital Group logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoOmnitech Sp. z o.o. logoCity Space logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoTorus logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoGTV Lighting logoOnyx Business Point logoArchicom logoDEVCO Sp. z.o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoCHB14 logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoCOTEX Office Centre logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoAgrobex Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
raport wyd 2017

Koniec korków w centrach miast?

Za zanieczyszczenie powietrza w największych miastach Polski w 30 proc. odpowiada ruch samochodowy. Receptą na smog ma być wprowadzenie eko-stref i uregulowanie zasad wjeżdżania do centrów.

Projekt nowelizacji ustawy Prawo ochrony środowiska daje samorządom możliwość wyznaczania w miastach stref niskiej emisji spalin. Mają one zostać podzielone na pięć klas, odpowiadających pięciu grupom aut, które podczas przeglądów technicznych będą otrzymywać naklejki informujące o spełnianych normach emisji spalin. Im samochód będzie miał wyższą klasę, tym dalej będzie można nim dojechać.

 

To nie jest przepis o zakazie wjazdu starych aut do miast – podkreśla poseł Tomasz Arkit, pomysłodawca nowelizacji. Znaczenie ma mieć nie wiek samochodu, lecz to, jakie normy emisji spalin spełnia pojazd. Samorządy będą stopniowo podnosić ich wysokość, tak jak miało to miejsce w innych 225 europejskich miastach, gdzie wprowadzono podobne przepisy. Rozpoczęto od normy Euro 2, a po kilku latach podwyższono ją do normy dość wysokiej, Euro 5. Warto zaznaczyć, że normę Euro 4 spełnia 10-letni samochód z dieslem oraz 20-letnie auto na benzynę, pod warunkiem że jest dobrze eksploatowane – zaznacza poseł.

 

Prace nad ustawą nabierają tempa. Być może zacznie ona obowiązywać jeszcze w 2015 r. Przepisy mają dotyczyć nie tylko właścicieli samochodów, lecz także – motocykli. W których miastach eko-strefy powinny się pojawić?

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Hilton 750x140
mantra