Flowcrete Polska Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoOmnitech Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoTorus logoINTERBIURO logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoEcophon Saint-Gobain logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoCOTEX Office Centre logoWOMAK HOLDING logoPorto Office B Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoUNIMOR Development S.A. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoHAVRE Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoOlivia Business Centre logoCHB14 logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoBusiness House logoSchüco International Polska logoBREMA Sp. z.o.o. logoHexagon logoEcho Investment logoDEVCO Sp. z.o.o. logoDorbud S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoGhelamco Poland logoSawig Invest Group logoTriGranit Corporation logoKart Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoPartner Capital Group logoCity Space logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoArchicom logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Koniec korków w centrach miast?

Za zanieczyszczenie powietrza w największych miastach Polski w 30 proc. odpowiada ruch samochodowy. Receptą na smog ma być wprowadzenie eko-stref i uregulowanie zasad wjeżdżania do centrów.

Projekt nowelizacji ustawy Prawo ochrony środowiska daje samorządom możliwość wyznaczania w miastach stref niskiej emisji spalin. Mają one zostać podzielone na pięć klas, odpowiadających pięciu grupom aut, które podczas przeglądów technicznych będą otrzymywać naklejki informujące o spełnianych normach emisji spalin. Im samochód będzie miał wyższą klasę, tym dalej będzie można nim dojechać.

 

To nie jest przepis o zakazie wjazdu starych aut do miast – podkreśla poseł Tomasz Arkit, pomysłodawca nowelizacji. Znaczenie ma mieć nie wiek samochodu, lecz to, jakie normy emisji spalin spełnia pojazd. Samorządy będą stopniowo podnosić ich wysokość, tak jak miało to miejsce w innych 225 europejskich miastach, gdzie wprowadzono podobne przepisy. Rozpoczęto od normy Euro 2, a po kilku latach podwyższono ją do normy dość wysokiej, Euro 5. Warto zaznaczyć, że normę Euro 4 spełnia 10-letni samochód z dieslem oraz 20-letnie auto na benzynę, pod warunkiem że jest dobrze eksploatowane – zaznacza poseł.

 

Prace nad ustawą nabierają tempa. Być może zacznie ona obowiązywać jeszcze w 2015 r. Przepisy mają dotyczyć nie tylko właścicieli samochodów, lecz także – motocykli. W których miastach eko-strefy powinny się pojawić?

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra