City Space logoGhelamco Poland logoBusiness House logoAgrobex Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoCHB14 logoEcho Investment logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoKwiaty dla biura logoSchüco International Polska logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoPorto Office B Sp. z o.o. logoHexagon logoOmnitech Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoAluprof S.A. logoOlivia Business Centre logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoBREMA Sp. z.o.o. logoWOMAK HOLDING logoVastint Poland Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoSawig Invest Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoUNIMOR Development S.A. logoNowy Styl Group logoTriGranit Corporation logoFYI Commercial Consulting logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoCOTEX Office Centre logoArchicom logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoPartner Capital Group logoEcophon Saint-Gobain logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoINTERBIURO logoTorus logoDorbud S.A. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Rynek Afryki Wschodniej osiągalny dla polskich przedsiębiorców?

W dniu 21 października br. w Warszawie odbyło się seminarium dotyczące m.in. potencjału gospodarczego Afryki Wschodniej. Udział w nim wzięło 50 przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na rynki afrykańskie.

W dniu 21 października br. w Warszawie odbyło się seminarium dotyczące potencjału gospodarczego Afryki Wschodniej. Udział wzięło w nim 50 przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na rynki afrykańskie. Podczas wydarzenia zaprezentowano zagadnienia związane m.in. z sytuacją gospodarczą w regionie Afryki Wschodniej, szansami i barierami prowadzenia działalności gospodarczej w Etiopii, a także przedstawiono plany dotyczące misji gospodarczej w tym kraju, która odbędzie się w listopadzie br. Jej celem będzie promocja rodzimych eksporterów i inwestorów oraz rozwój współpracy między Etiopią a Polską. Planujemy spotkania z przedstawicielami lokalnego biznesu i administracji rządowej – powiedział ekspert PAIiIZ ds. rynku afrykańskiego Bartłomiej Lewandowski.

 

Należy dodać, iż od dwóch lat działa program Go Africa, który ma za zadanie wsparcie rodzimych przedsiębiorców w ekspansji na rynki afrykańskie. W czasie trwania programu wymiana handlowa pomiędzy Polską a krajami objętymi programem uległa wzrostowi. Z Nigerią, do której udaliśmy się z misją biznesową, wymiana handlowa zwiększyła się aż o 47 proc. – powiedział prezes PAIiIZ Sławomir Majman. Teraz planujemy misję do Etiopii. Będzie to pierwszy krok poza południowe i zachodnie wybrzeże Afryki – dodał.

 

Afryka to kontynent XXI wieku – mówił prezes Fundacji Ekonomicznej Polska-Afryka Wschodnia, Robert Zduńczyk. Wschodnia część kontynentu staje się świetnym partnerem dla polskiego biznesu dzięki m.in. dobrze rozwiniętej infrastrukturze i młodym ludziom z wielkim pędem do wiedzy – dodał. Na afrykańskim rynku, często przy wsparciu programu Go Africa, swoją działalność prowadzą takie rodzime firmy, jak m.in. Navimor, Ursus, Asseco, Lubawa, Izodom 2000, Kulczyk Investment oraz Grupa Azoty.

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra