Tétris Poland logoGTV Lighting logoHAVRE Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoVantage Development S.A. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoNowy Styl Group logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoForbo Flooring Systems Polska logoTorus logoARTSERVIS sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoSpectra Development logoVastint Poland Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCity Space logoUNIMOR Development S.A. logoBusiness House logoEcho Investment logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoKontor logoFYI Commercial Consulting logoINTERBIURO logoAluprof S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoGhelamco Poland logoArchicom logoPodium Investment logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Rynek Afryki Wschodniej osiągalny dla polskich przedsiębiorców?

W dniu 21 października br. w Warszawie odbyło się seminarium dotyczące m.in. potencjału gospodarczego Afryki Wschodniej. Udział w nim wzięło 50 przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na rynki afrykańskie.

W dniu 21 października br. w Warszawie odbyło się seminarium dotyczące potencjału gospodarczego Afryki Wschodniej. Udział wzięło w nim 50 przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na rynki afrykańskie. Podczas wydarzenia zaprezentowano zagadnienia związane m.in. z sytuacją gospodarczą w regionie Afryki Wschodniej, szansami i barierami prowadzenia działalności gospodarczej w Etiopii, a także przedstawiono plany dotyczące misji gospodarczej w tym kraju, która odbędzie się w listopadzie br. Jej celem będzie promocja rodzimych eksporterów i inwestorów oraz rozwój współpracy między Etiopią a Polską. Planujemy spotkania z przedstawicielami lokalnego biznesu i administracji rządowej – powiedział ekspert PAIiIZ ds. rynku afrykańskiego Bartłomiej Lewandowski.

 

Należy dodać, iż od dwóch lat działa program Go Africa, który ma za zadanie wsparcie rodzimych przedsiębiorców w ekspansji na rynki afrykańskie. W czasie trwania programu wymiana handlowa pomiędzy Polską a krajami objętymi programem uległa wzrostowi. Z Nigerią, do której udaliśmy się z misją biznesową, wymiana handlowa zwiększyła się aż o 47 proc. – powiedział prezes PAIiIZ Sławomir Majman. Teraz planujemy misję do Etiopii. Będzie to pierwszy krok poza południowe i zachodnie wybrzeże Afryki – dodał.

 

Afryka to kontynent XXI wieku – mówił prezes Fundacji Ekonomicznej Polska-Afryka Wschodnia, Robert Zduńczyk. Wschodnia część kontynentu staje się świetnym partnerem dla polskiego biznesu dzięki m.in. dobrze rozwiniętej infrastrukturze i młodym ludziom z wielkim pędem do wiedzy – dodał. Na afrykańskim rynku, często przy wsparciu programu Go Africa, swoją działalność prowadzą takie rodzime firmy, jak m.in. Navimor, Ursus, Asseco, Lubawa, Izodom 2000, Kulczyk Investment oraz Grupa Azoty.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra