UNIMOR Development S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoCOTEX Office Centre logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoCity Space logoVastint Poland Sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoGTV Lighting logoPorto Office A Sp. z o.o. logoTorus logoINTERBIURO logoHAVRE Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoKart Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoARTSERVIS sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoBusiness House logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoPodium Investment logoSpectra Development logoKwiaty dla biura logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoRIS Kotes logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoAluprof S.A. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoTétris Poland logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Infrastruktura dostępowa gdyńskiego portu zostanie ulepszona

Gdynia z lotu ptaka, fot. Jack11 Poland, (źr.: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Gdynia_view_01.jpg) CC-BY-SA-3.0
Gdynia z lotu ptaka, fot. Jack11 Poland, (źr.: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Gdynia_view_01.jpg) CC-BY-SA-3.0
Poprawa dostępu do gdyńskiego portu zarówno od strony lądu, jak i morza stała się priorytetem nie tylko dla zarządu portu, ale także miasta. W najbliższym czasie planowane są inwestycje w infrastrukturę dostępową portu.

Poprawa dostępu do gdyńskiego portu zarówno od strony lądu, jak i morza stała się priorytetem nie tylko dla zarządu portu, ale także miasta. W najbliższym czasie planowane są inwestycje w infrastrukturę dostępową portu.

 

Miasto będzie wspierać działania związane z powstawaniem infrastruktury dostępowej do portu, stąd dyskusja o Drodze Czerwonej, czyli przedłużeniu obwodnicy trójmiejskiej tak, by dojechała do gdyńskiego portu – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. Miasto i port to właściwie jeden organizm, dwa płaty jednych płuc i dlatego muszą się rozwijać harmonijnie. Stąd polityka planistyczna zarówno na obszarze portu, jak i wokół niego musi być bardzo szczególnie obserwowana i kontrolowana przez miasto tak, by nie tylko dzisiaj, lecz także w przyszłości tworzyć warunki rozwojowe dla portu – dodaje.

 

Oprócz rozbudowy infrastruktury drogowej, dokonane zostaną inwestycje w zakresie poprawy dostępności portu dla transportu kolejowego, a także morskiego. W ostatnim aspekcie plany obejmują budowę obrotnicy oraz pogłębienie torów podejściowych dla statków. Przetarg na realizację nowej obrotnicy ma być ogłoszony w styczniu 2016 r. Jej budowa umożliwi obsługę znacznie większych kontenerowców niż ma to miejsce obecnie. 

 

Aktualnie sektor gospodarki morskiej jest w fazie rozwoju. Dzięki jego ekspansji rozwijają się nowe dziedziny, jak np. ship management (zarządzanie statkami). Funkcjonujące w sektorze firmy, które specjalizują się w produkcji czy projektowaniu, poszukują nisz rynkowych pozwalających na zaistnienie i skuteczne konkurowanie na zagranicznych rynkach. Warto dodać, iż międzynarodowych sukcesów jest coraz więcej. To wszystko pokazuje, że gospodarka morska odzyskała swój blask, swoje siły i może stać się jednym z ciekawszych oraz ważniejszych obszarów rozwoju gospodarczego kraju – ocenia prezydent Szczurek.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra