Echo Investment logoHexagon logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoINTERBIURO logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoOlivia Business Centre logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoTorus logoVastint Poland Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoTriGranit Corporation logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoDorbud S.A. logoCHB14 logoKwiaty dla biura logoAgrobex Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoFYI Commercial Consulting logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoSawig Invest Group logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoEcophon Saint-Gobain logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoBREMA Sp. z.o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoCity Space logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoPartner Capital Group logoWOMAK HOLDING logoUNIMOR Development S.A. logoBusiness House logoKart Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoOmnitech Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoGhelamco Poland logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoArchicom logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Infrastruktura dostępowa gdyńskiego portu zostanie ulepszona

Gdynia z lotu ptaka, fot. Jack11 Poland, (źr.: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Gdynia_view_01.jpg) CC-BY-SA-3.0
Gdynia z lotu ptaka, fot. Jack11 Poland, (źr.: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Gdynia_view_01.jpg) CC-BY-SA-3.0
Poprawa dostępu do gdyńskiego portu zarówno od strony lądu, jak i morza stała się priorytetem nie tylko dla zarządu portu, ale także miasta. W najbliższym czasie planowane są inwestycje w infrastrukturę dostępową portu.

Poprawa dostępu do gdyńskiego portu zarówno od strony lądu, jak i morza stała się priorytetem nie tylko dla zarządu portu, ale także miasta. W najbliższym czasie planowane są inwestycje w infrastrukturę dostępową portu.

 

Miasto będzie wspierać działania związane z powstawaniem infrastruktury dostępowej do portu, stąd dyskusja o Drodze Czerwonej, czyli przedłużeniu obwodnicy trójmiejskiej tak, by dojechała do gdyńskiego portu – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. Miasto i port to właściwie jeden organizm, dwa płaty jednych płuc i dlatego muszą się rozwijać harmonijnie. Stąd polityka planistyczna zarówno na obszarze portu, jak i wokół niego musi być bardzo szczególnie obserwowana i kontrolowana przez miasto tak, by nie tylko dzisiaj, lecz także w przyszłości tworzyć warunki rozwojowe dla portu – dodaje.

 

Oprócz rozbudowy infrastruktury drogowej, dokonane zostaną inwestycje w zakresie poprawy dostępności portu dla transportu kolejowego, a także morskiego. W ostatnim aspekcie plany obejmują budowę obrotnicy oraz pogłębienie torów podejściowych dla statków. Przetarg na realizację nowej obrotnicy ma być ogłoszony w styczniu 2016 r. Jej budowa umożliwi obsługę znacznie większych kontenerowców niż ma to miejsce obecnie. 

 

Aktualnie sektor gospodarki morskiej jest w fazie rozwoju. Dzięki jego ekspansji rozwijają się nowe dziedziny, jak np. ship management (zarządzanie statkami). Funkcjonujące w sektorze firmy, które specjalizują się w produkcji czy projektowaniu, poszukują nisz rynkowych pozwalających na zaistnienie i skuteczne konkurowanie na zagranicznych rynkach. Warto dodać, iż międzynarodowych sukcesów jest coraz więcej. To wszystko pokazuje, że gospodarka morska odzyskała swój blask, swoje siły i może stać się jednym z ciekawszych oraz ważniejszych obszarów rozwoju gospodarczego kraju – ocenia prezydent Szczurek.

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra