Echo Investment logoSpectra Development logoCity Space logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoOlivia Business Centre logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoGhelamco Poland logoCOTEX Office Centre logoCHB14 logoINTERBIURO logoOnyx Business Point logoCity Office logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoKart Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoKwiaty dla biura logoTétris Poland logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoOmnitech Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoArchicom logoLobos Nieruchomości logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoLC Corp S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoAgrobex Sp. z o.o. logoTorus logoAluprof S.A. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoFYI Commercial Consulting logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGłówka Pracuje logoUNIMOR Development S.A. logoBusiness House logoNowy Styl Group logoGTV Lighting logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Ile wytrzymasz bez telefonu?

Wyniki badania Kaspersky Lab wskazują, że mężczyźni niemal nie mogą wytrzymać bez swoich telefonów.
Wyniki badania Kaspersky Lab wskazują, że mężczyźni niemal nie mogą wytrzymać bez swoich telefonów.
Zostajesz sam w poczekalni. Ile czasu musi minąć zanim sięgniesz po telefon? Dwie minuty, pięć? Badania pokazują, że czas ten jest znacznie krótszy, a mężczyźni wprost nie mogą wytrzymać bez swoich telefonów.

Cyfrowy towarzysz 

Każdy czasem musi na coś poczekać, np. na jakieś spotkanie lub w poczekalni u lekarza. W takiej sytuacji często dla „zabicia czasu” człowiek sięga po telefon. Kobiety czekają z tym dwa razy dłużej niż mężczyźni, ale i tak nie wytrzymują więcej niż minutę. 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Würzburgu i Uniwersytet Nottingham Trent na zlecenie Kaspersky Lab uczestnicy, zostali sami w poczekalni, średnio już po 44 sekundach sięgali po swojego smartfona. Mężczyźni przeciętnie czekali tylko 21 sekund, podczas gdy u kobiet czas ten wynosi 57 sekund. Co więcej, po dziesięciu minutach zapytano uczestników badania o to ile wg nich czasu upłynęło nim sięgnęli po telefon. Większość osób odpowiadała, że potrzebowali na to dwóch czy trzech minut. Wykazuje to rozbieżność między rzeczywistością a jej postrzeganiem. 

Eksperyment sugeruje, że ludzie są znacznie bardziej przywiązani do swoich urządzeń, niż im się wydaje, a używanie ich w samotności stało się naszą drugą naturą. Już nie czekamy. Możliwość natychmiastowego uzyskania informacji i interakcji przez te urządzenia mobilne sprawia, że nie są one tylko kawałkiem technologii, lecz traktujemy je jak cyfrowych towarzyszy i łącznik ze światem zewnętrznym – komentuje wyniki badania Jens Binder z Uniwersytetu Nottingham Trent.

Syndrom FOMO

Przymus ciągłego sprawdzania telefonów może być związany z tzw. syndromem FOMO, czyli obawą, że coś nas ominie. Im częściej uczestnicy używają swoich telefonów, tym bardziej się boją, że coś przegapiają, jeśli nie mają do tego dostępu. Trudno powiedzieć, co jest motorem takiego zachowania: czy ludzie używają swoich telefonów więcej, ponieważ boją się coś przeoczyć, czy martwią się, że coś im ucieka, więc często po nie sięgają – stwierdził Astrid Carolus z Uniwersytetu w Würzburgu. 

Uczestnicy badania w ciągu 10-minutowej sesji oczekiwania korzystali ze smartfonów przeciętnie przez połowę czasu. Z badania Kaspersky Lab wynika, że współcześnie ludzie bardzo polegają na urządzeniach mobilnych traktując je niemal jak dodatek do umysłu i pamięci. Dzisiaj smartfony stały się integralną częścią naszego życia, traktujemy je jako coś oczywistego. Jednak mając je wokół siebie przez cały czas, zapominamy, jak są dla nas cenne - w końcu przechowują osobiste wspomnienia i inne dane – stwierdził David Emm, starszy badacz bezpieczeństwa, Kaspersky Lab. 

 

Napisz pierwszy komentarz
mantra