Business House logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoTorus logoPorto Office A Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoCOTEX Office Centre logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDEVCO Sp. z.o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTétris Poland logoAgrobex Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoPodium Investment logoHAVRE Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoINTERBIURO logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoCity Space logoVantage Development S.A. logoFYI Commercial Consulting logoArchicom logoUNIMOR Development S.A. logoINTER-BUD logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoKontor logoSpectra Development logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Kompetencje miękkie – ważne dla pracodawców, niedoceniane przez młodych

Jak wynika z raportu PARP, młodzi ludzie nie doceniają kompetencji miękkich. A te są bardzo istotne dla pracodawców.

Młodzi Polacy źle oceniają oczekiwania kompetencyjne pracodawców, wynika ze specjalnego raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Według studentów, kompetencje miękkie są najmniej istotne, natomiast w rzeczywistości znajdują się w czołówce deficytowych umiejętności wśród kandydatów do pracy.

 

Jedynie 3,5 proc. ankietowanych w raporcie PARP uznaje, że komunikatywność i umiejętność pracy w zespole są ważne dla przyszłego pracodawcy. Według 3 proc. istotna jest umiejętność podejmowania decyzji, natomiast według 3,5 proc. - zdolność samodzielnej analizy i wyciągania wniosków. Poglądy pracodawców są jednak zgoła odmienne. Firmy zauważają deficyt kompetencji takich jak: kontakt z klientem (34 proc. respondentów), umiejętność rozwiązywania problemów (32 proc.), kompetencje interpersonalne (24 proc.), czy umiejętność pracy w grupie (22 proc.).

 

Młodzi ludzie muszą być świadomi, że rozwinięte kompetencje miękkie podnoszą wartość potencjalnego pracownika w oczach pracodawcy  – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Aby jednak uczniowie mogli nabywać umiejętności cenione przez firmy, konieczna jest solidna edukacja praktyczna bazująca na współpracy pracodawców ze szkołami i uczelniami. Kształcenie młodego pokolenia zgodnie z potrzebami rynku pracy jest obecnie jednym z największym wyzwań, jakie stoją zarówno przed systemem edukacji, jak i przed środowiskiem biznesu - podkreśla.

 

Raport opisujący współpracę biznesu z edukacją w Polsce opracowany został w ramach projektu Biznes dla edukacji, realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.

 

Pełna wersja raportu w PDF znajduje się poniżej.

Pobierz PDF

0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra