HAVRE Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoCity Space logoForbo Flooring Systems Polska logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDEVCO Sp. z.o.o. logoPodium Investment logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoSpectra Development logoFYI Commercial Consulting logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTétris Poland logoOlivia Business Centre logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoKontor logoTorus logoArchicom logoVastint Poland Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoAgrobex Sp. z o.o. logoBusiness House logoINTER-BUD logoAluprof S.A. logoUNIMOR Development S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoCOTEX Office Centre logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoINTERBIURO logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Telefon służbowy na urlopie?

|
Pracodawca oczekuje kontaktu z podwładnymi nawet w czasie trwania urlopu – takie wnioski płyną z badania „Monitor rynku pracy” przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad.

Większość respondentów (60 proc.) biorących udział w badaniu „Monitor rynku pracy” uważa, iż pracodawca chce utrzymywać z nimi kontakt za pośrednictwem poczty oraz telefonu w trakcie urlopu. Jednocześnie ponad 35 proc. przebadanych twierdzi, iż szef, wywierając na nich presję, zmusza ich do odbierania służbowych telefonów i e-maili w czasie wakacji. Zaskakujące jest, iż część respondentów (40 proc.) dobrowolnie wykonuje te czynności będąc na urlopie, by być na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w firmie.

 

Wydawać by się mogło, iż pracownicy nawet podczas wakacji nie mogą choć na chwilę zapomnieć o miejscu pracy. Badanie pokazuje jednak odwrotną tendencję. Polscy pracownicy nie mają najmniejszego problemu, aby oderwać się myślami od obowiązków służbowych podczas upragnionego urlopu (twierdzi tak 68 proc. respondentów), a więc w pełni cieszyć się wakacjami. 

 

Badanie dostarcza także informacji na temat wykonywania obowiązków służbowych poza godzinami pracy. Ponad połowa polskich pracowników (51 proc.), która wzięła udział w badaniu, niezwłocznie odbiera służbowe telefony oraz odpowiada na e-maile związane z pracą, nie będąc w niej. Polacy na tle innych krajów w tej kwestii plasują się blisko średniej wynoszącej 56 proc. Jednak przodownikami są Chińczycy, gdzie ponad 80 proc. respondentów zadeklarowało, że odbiera telefon służbowy i pocztę poza pracą.

 

Polski pracownik twierdzi, iż pracodawca oczekuje od nich dostępności poza godzinami pracy – odpowiedziało tak 53 proc. badanych. Zdecydowanie mniejszy odsetek respondentów (43 proc.) nie ma nic przeciwko zajmowaniu się sprawami związanymi z pracą nie będąc w niej. Jednak takie stwierdzenie najczęściej jest wygłaszane przez pracowników młodszego pokolenia (w wieku 18–24 lat) niż przez ich starszych kolegów.

 

„Monitor rynku pracy” to kwartalne badanie przeprowadzane za pomocą ankiety online w 35 krajach wśród respondentów w wieku 18–67 lat, którzy pracują minimum 24 godziny w tygodniu. Ostatnia edycja badania została zrealizowana w okresie od maja do czerwca br. W Polsce badanie objęło 814 osób. 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra