Giant

Telefonia internetowa w firmie

Ponad pół miliona firm w Polsce korzysta z połączeń telefonicznych za pośrednictwem Internetu. Dla firm to nie tylko możliwość obniżenia kosztów, lecz także dostęp do usług dodatkowych.

Ceny na rynku połączeń głosowych VoIP spadają, dlatego potencjał wzrostu tylko na produktach opartych o proste połączenia telefoniczne jest niewielki bądź żaden – wyjaśnia Michał Jakubowski, prezes spółki easyCALL. – Natomiast w przypadku usług innowacyjnych, związanych z zaspokajaniem potrzeb przedsiębiorców, potencjał wzrostu jest bardzo duży.

 

Według danych firmy PMR Research, badającej rynki krajów Europy Środkowej i Wschodniej udział połączeń VoIP (z ang. Voice over Internet Protocol) w całkowitym czasie połączeń głosowych w sieciach stacjonarnych w Polsce jest coraz większy. Na koniec 2012 r. wynosił 34 proc., co stanowiło 5-proc. wzrost względem roku poprzedniego i blisko 10-proc. w porównaniu z 2010 r. PMR szacuje, że z telefonii internetowej korzysta ponad 2,5 mln osób, w tym blisko 550 tys. firm.

 

W Polsce rynek połączeń VoIP jest zdecydowanie mniej rozwinięty niż w krajach Europy Zachodniej. W krajach takich jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone czy Francja rynek VoIP to kilkadziesiąt procent połączeń głosowych – ocenia Jakubowski. – Zakładamy, że w ciągu najbliższych kilku lat średnia związana z liczbą połączeń realizowanych za pośrednictwem VoIP będzie zdecydowanie wyższa niż obecnie i zbliży się do poziomu rynków rozwiniętych.

 

Rosnąca liczba użytkowników i przychodów operatorów z tytułu usług VoIP wynika przede wszystkim z zainteresowania telefonią internetową przedsiębiorców. Zaletą VoIP są nie tylko niższe koszty połączeń – nawet o 60 proc. w porównaniu z telefonią stacjonarną, lecz także możliwość dostępu do szeregu funkcjonalnych usług dodatkowych (np. wirtualnego faksu, centrali telefonicznej, telekonferencji).

 

Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem możliwości odbywania walnych zgromadzeń poprzez połączenia VoIP – informuje Jakubowski. – Koszty z tym związane, szczególnie w dużych firmach, są znaczące. Wydaje się, że możliwość prowadzenia ich przez internet jest interesującym rozwiązaniem, które w dodatku pozwala na uczestnictwo dużo większej liczbie akcjonariuszy. Będziemy oferować nie tylko rozwiązanie techniczne, lecz także infrastrukturę prawną, zweryfikowaną zarówno od strony notariusza, jak i systemu zabezpieczeń. Prawo dopuszcza możliwość głosowania przez internet.

 

Rentowność produktów dodanych, w przeciwieństwie do głosowych, jak przekonuje Michał Jakubowski, jest spora, bo można doliczać do nich wyższe marże. Tego rodzaju usługi cieszą się rosnącym zaufaniem i znajdują coraz szersze zastosowanie w firmach – wskazuje prezes spółki easyCALL. – Na początku klienci z reguły korzystają z prostych produktów. Kiedy przekonają się, że są stabilne, bezpieczne i oferują wysoką jakość, to decydują się na rozszerzanie współpracy.

 

Według analizującej rynek telekomunikacyjny firmy Point Topic Polska należy do grupy krajów, w których wzrost liczby użytkowników technologii IP jest jednym z najwyższych na świecie. W opartym o to kryterium rankingu w 2012 roku zajęliśmy dziewiąte miejsce, trzecie pod względem przyrostu procentowego. W Europie liderem wykorzystania telefonii VoIP jest Francja z 22 mln numerów oraz Niemcy (10 mln).

 

Jak podkreślają przedstawiciele easyCALL, biznes jest największym beneficjentem telefonii IP i ten trend będzie się utrzymywał w najbliższych latach.


0.0
Tagi:
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 6
Fumek :
Jak telefonia w firmie to tylko voip.
27 września 2015 11:23
lotus :
A jak voip to tylko easycall.
26 października 2015 12:23
amelia :
Niezawodna marka
22 listopada 2015 18:55
derek1258 :
A czy to się opłaca? Bo zastanawiam się czy nie wprowadzić w firmie easycallowego biura obsługi.
27 lipca 2015 13:30
Jim :
Myślę, że może i udało by się to komuś innemu wprowadzić, ale "trochę" później :)
13 stycznia 2015 13:11
rita :
Gdyby nie Easy Call to nie wiadomo czy w ogóle mielibyśmy VOIP w Polsce.
12 stycznia 2015 12:19