INTERBIURO logoVastint Poland Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoForbo Flooring Systems Polska logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPorto Office A Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoHAVRE Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoPodium Investment logoArchicom logoTorus logoVantage Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoNowy Styl Group logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoCity Space logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoTétris Poland logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoKontor logoBusiness House logoAluprof S.A. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoSpectra Development logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

EKO Ekologicznie i elastycznie

Artykuł

Recepcja w nowym biurze Colliers
Stanowiska do pracy
Firma doradcza Colliers International zaprezentowała nowe wnętrza warszawskiej siedziby, znajdującej się w biurowcu Metropolitan. Biuro urządzone w zgodzie z filozofią flexible workplace będzie certyfikowane w systemie LEED.

W nowym biurze Colliers, zajmującym powierzchnię 1550 mkw. znalazło się 178 stanowisk pracy przy biurkach, a dodatkowe około 70 miejsc rozlokowano w różnych częściach firmy – w salkach konferencyjnych, przy dodatkowych biurkach i stolikach, a także w strefie relaksu.

 

Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na prace koncepcyjne. Przed przystąpieniem do projektowania przeprowadziliśmy badania, które pokazały w jaki sposób wykorzystujemy zajmowaną powierzchnię. Bardzo istotne były również rozmowy z pracownikami. Zależało nam na stworzeniu przyjaznego i elastycznego miejsca pracy, które będzie dostosowywać się do bieżących potrzeb pracowników i klientów (tzw. „flexible workplace”). Chcieliśmy również poprawić komunikację wewnątrz firmy stąd odejście od gabinetów i pomysł na wspólny pokój partnerów. Równie istotne było zaaranżowanie miejsc, w których można się zrelaksować – komentuje Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzający Colliers International.

 

Pracownicy Colliers będą mogli korzystać z przestronnej kuchni, pięciu dużych sal konferencyjnych, przeznaczonych na spotkania z klientami, 14 tematycznych salek konferencyjnych oraz siedmiu tzw. budek telefonicznych. Siedziba została ponadto podzielona na kilka stref: klientów, pracy cichej, pracy zespołowej, a także relaksu. Ostatnia z nim składa się z salki z konsolą, czytelni z książkami i prasą oraz kawiarni. Obecnie w trakcie aranżacji znajduje się również miniogród.

 

Zgodnie z założeniami flexible workplace pracownicy Colliers mogą pracować w różnych częściach biura, a w zależności od potrzeb, tworzyć zespoły zadaniowe. Założenie to oznaczało zatem także zmiany w obszarach technologicznych, w szczególności wprowadzenie nowoczesnego systemu WiFi, a także wymianę komputerów stacjonarnych na laptopy, dzięki którym pracownicy mają dostęp do danych firmowych także poza biurem. Ponadto wewnętrzny zespół informatyków stworzył program do rezerwacji sal konferencyjnych.

 

Biuro zaprojektowali specjaliści od aranżacji wnętrz Colliers we współpracy z biurem architektonicznym In Design Zbigniewa Kostrzewy. Coraz większa liczba klientów pyta nas o trendy w aranżacji wnętrz. Chcąc lepiej doradzać, musieliśmy doświadczyć tego procesu na własnej skórze. Dziś jesteśmy bogatsi o bardzo praktyczną wiedzę, którą możemy wykorzystać w pracy z naszymi klientami – mówi Monika Rajska-Wolińska.

 

Biuro jest na etapie uzyskiwania zielonego certyfikatu LEED. Prace budowlane trwały trzy miesiące, a cały proces przygotowania biura zajął 1,5 roku.


0.0
Napisz pierwszy komentarz
mantra