Forbo Flooring Systems Polska logoINTER-BUD logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoSpectra Development logoAgrobex Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoOlivia Business Centre logoFYI Commercial Consulting logoCity Space logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoVantage Development S.A. logoPodium Investment logoTétris Poland logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoBusiness House logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoINTERBIURO logoTorus logoPorto Office A Sp. z o.o. logoArchicom logoNowy Styl Group logoDEVCO Sp. z.o.o. logoKontor logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoHAVRE Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

5 elementów, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze firmy sprzątającej

Artykuł

Specjalistyczne firmy działające w branży usług porządkowo-czystościowych powinny posiadać wypracowaną strategię w zakresie realizacji zleceń u klienta. Jak proces ten wygląda w rzeczywistości i co jest naprawdę istotne?

Utrzymanie czystości w biurze lub obiekcie biurowym nie należy wbrew pozorom do najłatwiejszych czynności. W większości przypadków, aby zadanie to było realizowane efektywnie, powierza się je specjalistycznym firmom. Wybór odpowiedniego przedsiębiorstwa świadczącego usługi porządkowo-czystościowe powinien rozpocząć się od analizy ofert dostępnych na rynku pod względem m.in.:

  • zakresu proponowanych opcji,
  • używanych technologii,
  • doświadczenia,
  • referencji.

Podejmując decyzję, warto postawić na firmę, która stosuje indywidualne podejście do potrzeb klienta, skrupulatnie analizuje specyfikę budynku, a także oferuje różnorodne usługi.
 

Co to oznacza w rzeczywistości? 

Aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klienta, przedsiębiorstwo powinno posiadać wypracowany system zarządzania usługą porządkowo-czystościową, na którą składa się kilka etapów. W praktyce każda profesjonalna firma ma swoją szczegółową strategię. W swoich szeregach posiadamy grupę technologów na bieżąco monitorujących rynek środków chemicznych oraz maszyn i urządzeń do sprzątania. W naszej praktyce zaczynamy od audytu powierzchni, pamiętając o miejscach newralgicznych, czyli tych, które wymagają szczególnej opieki – mówi Sylwester Pacyniak, dyrektor ds. klientów kluczowych z firmy DC System. Audyt obiektu, obok identyfikacji miejsc newralgicznych, pozwala również na szczegółową analizę potrzeb klienta oraz specyfiki budynku. Wszystkie te elementy stanowią bazę do przygotowania indywidualnie dopasowanej usługi utrzymania czystości w obiekcie. Odpowiednio przeprowadzony audyt umożliwia przejście do kolejnego etapu, jakim jest wdrożenie usługi. W tym przypadku należy pamiętać, iż jedynie wspólne działanie służb handlowych i operacyjnych, wsparcie technologów i ścisła współpraca na linii klient-opiekun gwarantuje sprawną i terminową jej implementację. Na tym etapie istotną kwestią jest także dobór odpowiedniego personelu sprzątającego, który będzie odpowiedzialny za realizację zlecenia w zakresie świadczenia usług porządkowo-czystościowych. Ważny jest sam proces rekrutacji pracowników, który pomoże wyłonić osoby spełniające określone kryteria. Późniejszy etap stanowią wszechstronne szkolenia z zakresu technologii i technik sprzątania.

Kolejnym elementem jest realizacja usługi, której jakość jest zależna w dużej mierze od ludzi, technologii, wypracowanych standardów i umiejętności elastycznego podejścia do klienta.  

Wydawać by się mogło, że na tym etapie kończy się współpraca specjalistycznej firmy sprzątającej z klientem, ale nic bardziej mylnego. Bardzo ważny jest kolejny krok – monitorowanie usługi – który pozwala na wyeliminowanie ewentualnych błędów, a w konsekwencji zapewnienie maksymalnej satysfakcji klienta. Niezwykle istotną kwestią na tym etapie jest komunikacja z klientem. Pomóc w tym mają zaawansowane systemy informatyczne, które umożliwiają całodobowy kontakt na linii klient – firma sprzątająca. W całym procesie współpracy kluczową rolę pełni opiekun klienta, który jest łącznikiem między firmą sprzątającą a jej klientem. Posiada on kompletną wiedzę nie tylko na temat samej usługi, ale także obiektu, nadzoruje pracę pracowników oraz szukając nowych rozwiązań, cały czas doskonali usługę sprzątania.


Źródło: DC System

Odpowiednie przygotowanie usługi porządkowo-czystościowej, opracowywane z myślą o konkretnym kliencie, a co za tym idzie – o konkretnym budynku, gwarantuje przede wszystkim optymalizację czasu i kosztów związanych z jej wykonywaniem. Wybór firmy z branży sprzątającej to decyzja biznesowa. Być może nie wydaje się ona kluczowa, ale  wbrew pozorom ma duży wpływ zarówno na komfort osób zatrudnionych w danym miejscu, jak i na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Przy podjęciu decyzji nie warto kierować się wyłącznie ceną, lecz także jakością świadczonych usług, doświadczeniem oraz referencjami potencjalnego zleceniobiorcy. Biuro jest wizytówką firmy, a więc dbałość o porządek i czystość w tym miejscu powinny być tak samo ważne jak jego aranżacja.
 


0.0
Tagi: DC System
Napisz pierwszy komentarz
mantra