HAVRE Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoRIS Kotes logoKart Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFYI Commercial Consulting logoTétris Poland logoARTSERVIS sp. z o.o. logoPodium Investment logoINTERBIURO logoINTER-BUD logoOlivia Business Centre logoBusiness House logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoNowy Styl Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCOTEX Office Centre logoPorto Office A Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoGTV Lighting logoTorus logoCity Space logoForbo Flooring Systems Polska logoAgrobex Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoUNIMOR Development S.A. logoSpectra Development logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Biuro dla ludzi, czy ludzie dodatkiem do biura

|
fot. Grupa Nowy Styl
Biuro to miejsce, w którym pracują ludzie i to oni są jego głównymi użytkownikami. Czasem to stwierdzenie wydaje się być jednak pomijane w procesie aranżacji. Firmy, które projektując swoje nowe biuro, zapominają o użytkownikach, narażają się na spore straty. Często straty liczone w ludziach.

Zmiany

Człowiek z natury zazwyczaj negatywnie nastawia się do zmian, ponieważ wydaje mu się, że straci poczucie bezpieczeństwa związane z funkcjonowaniem w dobrze znanym otoczeniu. Również przy zmianie biura lub rearanżacji obecnej przestrzeni pojawić się może opór ze strony zespołu. Najlepszą metodą używaną w zarządzaniu zmianą jest zaangażowanie pracowników w proces, po to, by czuli się współtwórcami projektu.

Użytkownik w centrum uwagi 

Zgodnie z ideą projektowania zwaną human centered design, to użytkownik stoi w centrum, a jego potrzeby i oczekiwania są najważniejsze. Koncepcja ta charakteryzuje się kreatywnym podejściem do poszukiwania najlepszych rozwiązań, które sprawią, że projekt będzie maksymalnie dopasowany do realnych potrzeb jego użytkowników. 

Zaangażowanie pracowników w proces aranżowania nowej przestrzeni biurowej może mieć wiele wymiarów. Choć ciężko wyobrazić sobie dopuszczenie wszystkich pracowników do projektu, warto pozostawić jakąś jego część inicjatywie pracowniczej. 

Oczekujesz efektywnych zmian – zaangażuj pracowników 

Najczęściej, przygotowując się do zmiany biura, firmy powołują multidyscyplinarną grupę projektową, składającą się ze specjalistów z zakresu zarządzania nieruchomościami, zakupów i administracji, komunikacji i marketingu oraz HR. Różnorodność perspektyw zapewnia kompleksowe podejście do projektu nowego biura oraz wspomaga jego skuteczną realizację. Czy to jednak wystarczy, aby projekt stał się sukcesem dla organizacji?

 

W procesie zarządzania zmianą warto uwzględnić następujące elementy:

Komunikacja – regularne informowanie pracowników o poszczególnych etapach projektu.

Współuczestnictwo – zaangażowanie pracowników w projekt poprzez zbadanie ich potrzeb oraz zapraszanie do różnych inicjatyw mających na celu współtworzenie nowej przestrzeni.

Adaptacja – organizowanie przedsięwzięć oraz warsztatów ułatwiających poznanie funkcjonalności nowego biura, wypracowania zasad pracy w nowej przestrzeni.

 

Współuczestnictwo 

Firmy często organizują grupy projektowe, z którymi konsultowane są założenia nowego biura oraz projekty aranżacji. Warto wyselekcjonować z tej grupy kilku przedstawicieli, którzy będą tzw. ambasadorami, czyli osobami, które propagują zmiany oraz są łącznikiem pomiędzy szeregowymi pracownikami a kadrą zarządzającą, podejmującą finalne decyzje w projekcie. Często również daje się ludziom możliwość współtworzenia projektu poprzez konkursy na nazwy sal spotkań czy też motyw przewodni wybranych części biura. Efektem tego może być zaaranżowanie np. kantyny w stylu amerykańskiego baru, miejsca spotkań z fototapetą konstelacji gwiazd, czy też strefy relaksu pełne zieleni i ukrytych w niej hamaków. Wspólnie z jednym z naszych klientów, firmą z branży IT, zorganizowaliśmy warsztaty dla pracowników, które miały na celu poznanie ich potrzeb w zakresie przestrzeni biurowej. Efektem burzy mózgów było wypracowanie ciekawego rozwiązania – zaaranżowaliśmy przestronną strefę socjalną z chillout roomem, siłownią oraz biblioteką z miejscem do pracy w ciszy. Co więcej, kuchnię oddaliśmy we władanie pracownikom – mogli wybrać motyw przewodni, fototapety oraz inne dodatki – mówi Sebastian Osuch, Business Services Senior Manager w Grupie Nowy Styl.

Pracownicy, którzy czują się współtwórcami koncepcji przestrzeni biurowej, łatwiej przechodzą przez zmianę, a ich opór i negatywne nastawienie jest minimalizowane. Zbadanie ich potrzeb oraz zaproszenie do różnych inicjatyw, ma na celu umożliwienie im kreowania nowej przestrzeni.

 

  • 1
  • 2

0.0
Tagi: Nowy Styl
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra