Forbo pod logo

Rośnie popyt na polskie centra usług biznesowych

Z danych Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (Association of Business Service Leaders in Poland, w skrócie – ABSL) wynika, że od 2009 r. w polskich centrach usług i obsługi biznesu powstało ponad 50 proc. nowych miejsc pracy.

Wzrost zatrudnienia można zauważyć przede wszystkim w centrach outsourcingu procesów biznesowych (BPO) oraz w sektorze usług wspólnych (SSC) - w ubiegłym roku pracę w nich znalazło łącznie ponad 100 tys. osób.

 

Korporacje poszukujące w Polsce firm do obsługi procesów biznesowych zwracają uwagę na coraz lepsze kwalifikacje absolwentów, kończących polskie uczelnie, wynikające m.in. z rozwijającej się współpracy przedsiębiorstw ze szkołami wyższymi. Jolanta Jaworska, wiceprezes ABSL podkreśla, że niektóre działające na terenie Polski centra usług i obsługi biznesu oferują obsługę w 25-30 językach obcych. Czynniki te niewątpliwie przyczyniły się do znakomitej, trzeciej pozycji Polski w branży usług biznesowych w zeszłorocznym rankingu fDi Markets dziennika „Financial Times”. Wyprzedzają nas jedynie Indie i Malezja.

 

Pojawiające się ponad 10 lat temu pierwsze polskie centra nowoczesnych usług dla biznesu zajmowały się obsługą najprostszych procesów. Z czasem zaczęły je zamawiać coraz większe, zachodnie korporacje, a także, wraz z rosnącą popularnością tej branży, rodzime przedsiębiorstwa. Obecnie kolejne, wielkie firmy światowe przyglądają się polskiemu rynkowi – twierdzi Jolanta Jaworska. – Również oferta polskiego rządu, jeżeli chodzi o wsparcie finansowe dla rozwoju tego sektora, korzystnie wpływa na potencjał firm działających w tej branży.

 

W Polsce prężnie rozwija się nie tylko branża outsourcingowa. Jak wynika z danych ABSL, jesteśmy największym dostawcą usług inżynieryjnych w Europie, a także przodujemy pod względem obsługi prac badawczo-rozwojowych. W Europie Środkowo-Wschodniej nasz kraj odgrywa wiodącą rolę pod względem liczby zajmujących się rozwojem i utrzymaniem aplikacji placówek ADM (region Europy Środkowo-Wschodniej zajmuje pierwsze miejsce na świecie), a także w zakresie zleceń informatycznych świadczonych na rzecz dużych korporacji – w tym wypadku Europa Środkowo-Wschodnia plasuje się na trzecim miejscu - po Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.


0.0
Tagi: BPO
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra