COTEX Office Centre logoForbo Flooring Systems Polska logoGTV Lighting logoKwiaty dla biura logoPodium Investment logoVantage Development S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoVastint Poland Sp. z o.o. logoTétris Poland logoINTER-BUD logoRIS Kotes logoOlivia Business Centre logoSpectra Development logoUNIMOR Development S.A. logoCity Space logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoAgrobex Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoBusiness House logoINTERBIURO logoTorus logoFYI Commercial Consulting logoHAVRE Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Do końca 2016 roku Nestlé zatrudni ponad 700 osób

W Europie pięć milionów osób do 25. roku życia pozostaje bez pracy, a programy na rzecz zatrudniania młodych ludzi podejmowane są zarówno na szczeblu unijnym, jak i w poszczególnych krajach. Coraz częściej angażują się w nie również firmy, m.in. koncern Nestlé.

Tylko w Polsce zaoferowaliśmy prawie 700 miejsc osobom, które starały się o pracę, staż i praktyki, z czego przyjęliśmy 235. Do 2017 roku planujemy zatrudnić w sumie 760 osób. Możemy się więc pochwalić ogromnymi sukcesami w walce z bezrobociem – komentuje Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska.

 

Zgodnie z ogłoszoną w 2013 roku przez Nestlé „Europejską Inicjatywą na rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth” w ciągu najbliższych trzech lat firma chce stworzyć możliwość zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków, którzy nie ukończyli jeszcze 30. roku życia. Połowa z nich ma otrzymać propozycje pracy, zaś reszta – oferty praktyk i staży. Bardzo nas cieszy ogromne zrozumienie dla tej inicjatywy i to, że wiele instytucji rządowych, pozarządowych, organizacji studenckich i innych podmiotów chce się w nią zaangażować – przekonuje Mariola Raudo. – Mnóstwo instytucji zgłasza się do nas z ofertą wsparcia i współpracy. Bardzo się cieszymy z tego, że jest tak duża otwartość.

 

Nestlé jest także inicjatorem Sojuszu dla Młodych, do którego w ubiegłym roku przystąpiło kilka znaczących koncernów, m.in. firmy Axa, EY, Facebook i Google. Łącznie przedsiębiorstwa te mają zaoferować młodym 100 tys. miejsc pracy, staży i praktyk. Nikt nie trzyma się ściśle planów, które były tylko założeniami. Robimy tyle, na ile pozwalają możliwości – zauważa Raudo.

 

Zgodnie z danymi europejskiego urzędu statystycznego Eurostat w grudniu 2014 roku stopa bezrobocia w strefie euro wyniosła 11,4 proc. wobec 11,5 proc. w listopadzie, a w całej UE – 9,9 proc. Bezrobocie wśród osób do 25. roku życia wyniosło 21,4 proc. we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a zatem dotyczyło prawie pięciu milionów osób w tym wieku. Najgorzej statystyki wyglądają w Hiszpanii i Grecji, gdzie bez pracy jest ok. 50 proc. młodych ludzi.

 

Osoby, które do nas aplikują lub odbywają praktyki i staże, to ludzie z ogromną inicjatywą, którzy mają wiele pomysłów nie tylko dotyczących własnego rozwoju, lecz także usprawnienia całej organizacji – zauważa kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska i podkreśla, że główną przyczyną problemów młodych na rynku pracy jest niedopasowanie założeń programowych szkół do oczekiwań pracodawców. Absolwentom brakuje więc odpowiednich kompetencji i specjalistycznej wiedzy, a problem ten dotyczy przede wszystkim absolwentów kierunków humanistycznych, którzy muszą dopasowywać swoje kompetencje do wymagań rynku. Humaniści zaczynają szukać swoich dróg, w związku z czym takie kierunki także bierzemy pod uwagę – zapewnia Raudo. – Rozmawiamy o tym, jak rozwijać kompetencje miękkie, oraz o tym, jak pomóc takim osobom odnaleźć się na rynku pracy, który coraz częściej jest jednak ukierunkowany na bardzo eksperckie, zawodowe kierunki.

 

W koncernie w Polsce pracuje ok. pięciu tysięcy osób.


0.0
Napisz pierwszy komentarz
Galicyjska - duży
mantra