Centrum Techniki Okrętowej S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoDorbud S.A. logoCOTEX Office Centre logoSchüco International Polska logoPRO-INVEST S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoBusiness House logoKwiaty dla biura logoAgrobex Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoCity Space logoEcho Investment logoINTERBIURO logoGhelamco Poland logoNowy Styl Group logoOlivia Business Centre logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoLobos Nieruchomości logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoPorto Office B Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoSpectra Development logoArchicom logoCHB14 logoKart Sp. z o.o. logoOnyx Business Point logoPartner Capital Group logoGTV Lighting logoAluprof S.A. logoOmnitech Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoTorus logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
raport wyd 2017

Nowy wizerunek polskiej gospodarki

Powstała Polska Fundacja Narodowa, której zadaniem będzie promowanie polskiej gospodarki. Powołało ją 17 największych polskich przedsiębiorstw.

Polska Fundacja Narodowa została powołana przez wiodące koncerny z takich sektorów gospodarki jak np.: nieruchomości, energetyka, ubezpieczenia, logistyka, transport, wydobycie, hutnictwo, paliwa, chemia, sektor finansowy, czy gry losowe. Do jej zadań oprócz promocji i obalania stereotypowego postrzegania polskiej gospodarki będzie należeć także kształtowanie dobrego wizerunku spółek z udziałem państwa, a także ich inwestycji. Wśród pozostałych celów organizacji można wyróżnić także współpracę ze społecznościami lokalnymi czy finansowanie i organizowanie inicjatyw społecznych. 

Inicjatywa powołania fundacji płynie z silnej, ale wciąż niespełnionej, potrzeby wymiany wiedzy i doświadczeń oraz szeroko zakrojonej współpracy największych spółek skarbu państwa na rzecz poprawy wizerunku polskiej gospodarki – mówi Dawid Jackiewicz, minister skarbu państwa.

Do indeksu 20 największych spółek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zaliczanych jest 10 z 17 twórców Fundacji. Wśród przedsiębiorstw zakładających fundację znajdują się cztery grupy energetyczne (PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Energa, Tauron), producenci i sprzedawcy gazu i paliw (Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, PKN Orlen, Grupa Lotos), dostawcy usług ubezpieczeniowych i finansowych (PZU, PKO BP, Giełda Papierów Wartościowych). Założycielami są także: Totalizator Sportowy, KGHM, Grupa Azoty, Polska Grupa Zbrojeniowa, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Polski Holding Nieruchomości oraz  Polskie Koleje Państwowe.  

Połączony potencjał polskich przedsiębiorstw daje gwarancję powodzenia tej zaszczytnej misji, której finalnym celem powinno być usunięcie z międzynarodowej przestrzeni publicznej wielu nieprawdziwych i niesprawiedliwych stereotypów o Polsce i jej gospodarce. Od lat utrudniają one naszym firmom działalność. Prawdziwy wizerunek pozwoli wzmocnić naszą wiarygodność, a to pomoże pozyskiwać więcej środków na realizację inwestycji, których zadaniem jest napędzanie polskiej gospodarki – twierdzi Dawid Jackiewicz.

Fundacja rozpocznie działalność w III kw. 2016 r. Środki finansowe przeznaczone na realizację swoich zadań będzie czerpać od fundatorów. 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra