Giant

Gdzie inwestować? W stolicy, czy w regionach?

Relacja

II edycji ogólnopolskiej konferencji Projekt Inwestor
Tegoroczne spotkanie inwestorów z przedstawicielami branż, realizujących poszczególne etapy procesu inwestycyjnego trwało dwa dni
Na pytanie to starali się odpowiedzieć uczestnicy II edycji ogólnopolskiej konferencji Projekt Inwestor. Hasło wydarzenia brzmiało: „Miasta Regionalne – Polska Bis czy Fundament? Inwestuj tam gdzie bezpiecznie!”.

Tegoroczne spotkanie inwestorów z przedstawicielami branż, realizujących poszczególne etapy procesu inwestycyjnego trwało dwa dni. 14 października w Hotelu IBB Andersia odbyła się dyskusja w trzech panelach, w których łącznie udział wzięło niemal 200 osób z Polski i zagranicy. Zebrani zastanawiali się nad konkurencyjnością inwestycyjną polskich regionów – Szczecina, Poznania czy Wrocławia. Poznań nie jest miastem drogim – cena powierzchni handlowej w stolicy Wielkopolski jest porównywalna do ceny analogicznej powierzchni np. we Wrocławiu. Nie powinniśmy powielać stereotypów. To krzywdzące - oceniała Dorota Kościelniak, Dyrektor Regionalna Spółki Knight Frank.

 

Podczas konferencji pochylono się także nad kwestią miejsca Polski na światowym rynku nieruchomości. Odpowiedzi udzielone na pytanie „dlaczego zagraniczni inwestorzy wybierają Polskę?” pozwalają sądzić, iż Polska jest największym i najbardziej dojrzałym rynkiem inwestycyjnym regionu, a w porównaniu do krajów Europy Zachodniej wyróżnia nas stała atrakcyjność cen. Kolejny panel dyskusyjny poprowadził Sebastian Bedekier z Colliers International - tu rozważano kwestię zatrudnienia w sektorze BPO.

 

Drugiego dnia konferencji odbyło się spotkanie Prezydenta Miasta Poznania, Ryszarda Grobelnego z uczestnikami konferencji. Osią dyskusji stały się odmienne interesy i różne spojrzenia na decyzje inwestycyjne ze strony przedsiębiorców i mieszkańców. Istotnym wątkiem była kwestia rewitalizacji centrum miasta. Inwestorzy wskazywali na konieczność zagospodarowania terenu ul. Święty Marcin, a także wymieniali trudności, ograniczające możliwość odniesienia sukcesu inwestycyjnego na jej długości.

 

Drugą część tego dnia konferencji poprowadziła Barbara Chamot – Dyrektor Departamentu Informacji i Inwestycji Zagranicznych PAIiIZ, ekspert ds. projektów Banku Światowego oraz Teodor Stępa – Wiceprezes Zarządu Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park” Sp. z o.o. Podczas wieczornego bankietu odbyła się prezentacja multimedialnego spektaklu Polskiego Teatru Tańca – Baletu Poznańskiego. Wtedy też została wręczona nagroda ufundowana przez Grupę Allegro – kampania reklamowa o wysokości 20 tys. złotych, która powędrowała do Grzegorza Tomaszewskiego – Dyrektora Departamentu Sprzedaży PKP SA.

 

Konferencja odbyła się pod honorowym patronatem Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Prezydenta Miasta Poznania. Jej organizatorami byli: Borowczyk Investments Sp. z o.o., Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa, Business Centre Club oraz Wielkopolska Izba Budownictwa.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz