Kontor logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoPodium Investment logoDEVCO Sp. z.o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoINTER-BUD logoTorus logoForbo Flooring Systems Polska logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoFYI Commercial Consulting logoAgrobex Sp. z o.o. logoCity Space logoHAVRE Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoSpectra Development logoVastint Poland Sp. z o.o. logoTétris Poland logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoUNIMOR Development S.A. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPorto Office A Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoBusiness House logoAluprof S.A. logoArchicom logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

VIII Ogólnopolski Kongres FM – wielkie podsumowanie

Relacja

VIII Ogólnopolski Kongres Facility Management
VIII Ogólnopolski Kongres Facility Management zgromadził ponad 340 praktyków na co dzień zajmujących się profesjonalną obsługą nieruchomości komercyjnych
Największe wydarzenie branży Facility Management w tym roku zgromadziło ponad 340 praktyków. Eksperci merytoryczni wraz z uczestnikami omawiali najważniejsze problemy branży i nakreślili kierunki rozwoju dla firm świadczących usługi FM.

Formuła tegorocznego spotkania odbiegała znaczącą od tej z poprzednich lat. W agendzie, oprócz prelekcji merytorycznych, znalazły się także panele dyskusyjne, dzięki którym udało się wywołać wymianę zdań i zaprezentować różne punkty widzenia.

 

Dla prelegentów i uczestników wydarzenia ważnymi tematami okazały się problemy w zarządzaniu szpitalami, a także kwestia kształcenia przyszłych specjalistów w dziedzinie FM. Podczas dyskusji moderowanej przez Joannę Kozarzewską, ekspert firmy HRK, głos należał do przedstawicieli najważniejszych uczelni w kraju, oferujących kształcenie w kierunku zarządcy nieruchomościami komercyjnymi.

 

Eksperci rynku biurowego skupili się na tematyce rozruchu nowych obiektów w kontekście rzeczywistego obrazu rynku. Joanna Mroczek, szefowa działu badań CBRE, zaprezentowała perspektywy rozwoju rynku biurowego w Warszawie w kontekście najbliższych lat, a Dominik Miniewicz, ekspert ds. Facility Management również z CBRE w regionie CEE, poprowadził panel dyskusyjny dotyczący wdrażania nowoczesnych technologii i usług FM na nowo powstałych inwestycjach budowlanych.

 

Drugi dzień kongresu rozpoczął się mocnym od panelu dyskusyjnego, moderowanego przez Radosław Góreckiego z firmy Colliers, który zaprezentował bardzo kontrowersyjny – jak się okazało – temat ochrony w nowo otwartych galeriach handlowych. Z kolei Zbigniew Mazurek, ekspert z zakresu usług facility management, przedstawił zarys projektu brenchmarkingu, który może się okazać przełomowy dla podmiotów działających na rynku krajowym.

 

Łukasz Matusak, Project Manager z Panattoni Europe, przedstawił uczestnikom proces powstawania największych obiektów magazynowych w Polsce – podpoznańskich i podwrocławskich obiektów Amazon, natomiast Małgorzata Więcko, Dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami JLL, omówiła różnice w schemacie zarządzania nieruchomościami magazynowymi i biurowymi.

 

Po raz pierwszy w ośmioletniej historii Kongresu uczestnicy mieli okazję wzięcia udziału w Forum Technologii dla obiektów komercyjnych, podczas którego zostały zaprezentowane rozwiązania stosowane w nowych obiektach. Inżynierowie współpracujący m.in. przy realizacji obiektów certyfikowanych oraz konstrukcji budowlanych podzielili się swoją wiedzą i rekomendacjami dotyczącymi technologicznych aspektów funkcjonowania budynków. Część merytoryczną poświęconą technologiom rozpoczęli Patryk Białas oraz Sławomir Kostur, którzy zaprezentowali przekrój technologii zainstalowanych w najnowocześniejszych biurowcach pasywnych Euro‑Centrum w Katowicach.

 

O szerokim spektrum rozwiązań informatycznych mówił Zbigniew Mazurek w ostatnim panelu Kongresu.

 

Najważniejsze wnioski

 

Po zakończeniu tegorocznej edycji do branży FM trafił jasny sygnał, że sektor administracji publicznej coraz usilniej poszukuje rozwiązań, które wspomogą jego funkcjonowanie. Burzliwa dyskusja, jaka miała miejsce przy okazji panelu dotyczącego bezpieczeństwa w galerii handlowych, uświadomiła wszystkim zebranym potrzebę normowania i podnoszenia jakości współpracy na linii najemca – facility manager – zarządca. To niezwykle ważne, by na wszystkich szczeblach administrowania obiektem istniała wysoka świadomość specyfiki i problematyki usług FM. Tylko dzięki edukacji i szerokiemu dialogowi będzie bowiem możliwe wypracowywanie wysokich standardów i zapewniani oczekiwanej jakości świadczenia usług.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Conrad duży
mantra