Dom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoVantage Development S.A. logoAluprof S.A. logoTorus logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoSpectra Development logoINTERBIURO logoVastint Poland Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoBusiness House logoARTSERVIS sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoOlivia Business Centre logoArchicom logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCity Space logoKontor logoPorto Office A Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoAgrobex Sp. z o.o. logoTétris Poland logoUNIMOR Development S.A. logoForbo Flooring Systems Polska logoPodium Investment logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFYI Commercial Consulting logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoCOTEX Office Centre logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Szansa na staż w dużej agencji PR

fot. districtgps.wordpress.com
fot. districtgps.wordpress.com
Osoby rozpoczynające karierę w PR-ze mogą wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania są staże w dużych agencjach PR w Londynie, Pradze lub Bukareszcie.

Instytut Monitorowania Mediów zorganizował konkurs „PRaktykuj za granicą”, w którym do wygrania jest międzynarodowy staż. Udział mogą wziąć w nim studenci wiążący swoją karierę z branżą PR. Najlepsi uczestnicy pojadą na staże do dużych agencji PR-owych – PR Fleishman-Hillard w Londynie, LEWIS PR w Pradze lub do działu komunikacji firmy MediaTrust w Bukareszcie.

 

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie strategii komunikacji dla wybranej fundacji, która wspiera konkurs. Wśród organizacji znajdują się Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, fundacja Międzynarodowy Ruch na rzecz Zwierząt –Viva! oraz działające przy Galerii Zachęta Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych. Pierwszym etapem konkursu jest przygotowanie briefu dla wybranej fundacji. Termin nadsyłania zadań mija końcem maja.

 

Monika Tomsia, specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów podkreśla, że stworzenie takiej strategii nie jest prostym zadaniem, jednak ci, którzy biorą udział w konkursie, mogą wesprzeć się na przygotowanym dla nich poradniku. Strategia komunikacji jest podstawowym narzędziem, bez którego nie może powstać żadna kampania komunikacyjna. W ten sposób możemy określić sobie jasno cel, zweryfikować ewentualne problemy i poszukać dla nich rozwiązania. A przede wszystkim odpowiednio nakreślona strategia pozwoli osiągnąć optymalny efekt komunikacyjny dla fundacji i przyczyni się do rozpowszechnienia istotnego społecznie tematu – zaznacza specjalistka ds. PR.

 

Przygotowana strategia powinna być możliwa do wykonania, a zatem zadaniem studenta jest m.in. poznanie budżetu, jakim dysponuje klient. Eksperci radzą, by skupić się raczej na jednym konkretnym pomyśle – spośród kilku wybrać ten najlepszy i dopracować go w najmniejszych szczegółach, ponieważ firmy oczekują zwykle konkretnych propozycji działań. Zaplanowana komunikacja powinna być dopasowana do potrzeb konkretnej organizacji. Nie można też zapominać do kogo ma być skierowana strategia – należy dobrać odpowiedni przekaz medialny czy środki komunikacji.

 

Ekspertka wskazuje, by osoby biorące udział w konkursie nie powielały utartych schematów, a raczej zaufali intuicji. Liczyć będzie się przede wszystkim oryginalność, która jednak nie powinna szokować językiem. Dla jurorów istotne jest ponadto zaangażowanie w temat, np. przeprowadzenie własnych badań. Na początku lipca zostanie ogłoszona lista tych, którzy okazali się najlepsi w pierwszym etapie. W drugim trzeba będzie wykorzystać analizę zgromadzonych danych, ostatnim będzie przygotowanie prezentacji w języku angielskim.

 

W dotychczasowych dziesięciu edycjach konkursu wzięło udział blisko 1 tys. osób, z czego 30 zostało wysłanych na staż. Honorowy patronat nad konkursem objął Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Conrad duży
mantra