Giant

Biuro pod szyldem adidas

|
Hall wejściowy, fot. Mateusz Skalski
Recepcja w hallu wejściowym, fot. Mateusz Skalski
Grupa adidas jest jednym z najbardziej znanych na świecie producentów odzieży i obuwia sportowego. Architekci projektujący warszawską siedzibę firmy stanęli przed wyzwaniem stworzenia biura oddającego wartości grupy mającej ponad 60 lat tradycji.

Biuro adidas Poland znajduje się przy ulicy Żwirki i Wigury 18A, w nowoczesnym kompleksie biurowym Business Garden, realizowanym przez SwedeCenter. Na blisko 2800 mkw. powierzchni znajdują się przestrzenie open space, gabinety, sale konferencyjne, aneksy kuchenne, obszerna kafeteria oraz wzorcownie.

Oddać ducha firmy

Przed wyzwaniem aranżacji powierzchni dla adidas Poland stanęło biuro projektowe Kreativa. Klient pragnął stworzyć wygodną i nowoczesną przestrzeń biurową dla swoich pracowników połączoną ze wzorcowniami, gdzie przychodzą Klienci – wyjaśnia założenia projektu Radosław Skalski, architekt z biura projektowego Kreativa.

Siedzibę charakteryzują rozwiązania stworzone specjalnie na potrzeby zamawiającego. Architektom zależało, aby poprzez projekt wnętrza podkreślić wizerunek adidas Group jako producenta nowoczesnych, zaawansowanych technologicznie ubrań, obuwia i akcesoriów sportowych. Uwaga została zwrócona również na aspekt firmy jako propagatora zdrowego trybu życia oraz ekologicznych rozwiązań. Chcieliśmy stworzyć wnętrze, które samo "mówiłoby" w ten sposób o użytkowniku – podsumowuje architekt.

Kolory w stylu adidas

Aby osiągnąć pożądany efekt, projektanci wykorzystali ściśle określoną przez korporację paletę kolorów. W biurze dominuje biel oraz różne odcienie szarości. Do nich dodawaliśmy bardziej intensywne kolory oznaczając nimi poszczególne strefy.  W salach konferencyjnych i gabinetach zastosowaliśmy na ścianach miejscowo także szklane tafle o intensywnych barwach, również zgodnych z paletą obowiązującą w całej korporacji. Ważny element wprowadzający barwne kontrasty do wnętrz całego biura stanowiła wykładzina podłogowa. W obszernej kafeterii pozwoliliśmy sobie na zdecydowanie odważniejsze zestawienia kolorystyczne – opisuje Radosław Skalski.

Meble w biurze firmy są głównie w kolorze białym, komponując się z intensywniejszymi plamami kolorystycznymi, zastosowanymi na pojedynczych ścianach. O specyfice firmy przypominają dynamiczne grafiki reklamowe na ścianach.

Podział przestrzeni

Pierwsze wrażenie po wejściu do warszawskiego biura Grupy adidas robi strefa recepcyjna, stanowiąca wizytówkę firmy. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby z jednej strony wyróżniała się interesującym układem przestrzennym i wystrojem, z drugiej mogła bez trudu pomieścić większą ilość osób - opowiada Radosław Skalski. W siedzibie znajdują się także obszerne wzorcownie, odwiedzane przez klientów z całej Polski.

Biuro charakteryzuje się zarówno przestrzeniami open space, jak i osobnymi pokojami gabinetowymi, zgodnymi z potrzebami firmy. Przy większości powierzchni open space znajdują się przeszklone gabinety dla kierowników określonych działów.

Sufity i oświetlenie nadają charakteru

Bardzo ważny element poza układem przestrzennym oraz formą mebli, zarówno tych katalogowych, jak i tych projektowanych na miarę specjalnie do tego obiektu, stanowią sufity podwieszane i oświetlenie. W pierwotnym projekcie opracowanym przez dewelopera instalacje przebiegające pod stropem miały pozostać niezabudowane, a belki chłodzące zintegrowane z systemem oświetlenia. Z kolei w ciągach komunikacyjnych, gdzie przekrój przewodów wentylacyjnych jest większy, deweloper zamierzał podwiesić sufity z płyt gipsowo – kartonowych – mówi Radosław Skalski.

Biuro projektowe napotkało jednak problem różnic wysokości pomiędzy gabinetami a ciągami komunikacyjnymi. Architekci musieli również zmierzyć się z nowym systemem oświetlenia, jakie miało zostać zastosowane w siedzibie adidas. Pierwszy problem powstał, ponieważ w korytarzach zostały przewidziane przewody wentylacyjne o dużych przekrojach oraz inne instalacje. Z tego powodu wysokość w tych pomieszczeniach wynosiła jedynie 2,5 metra, natomiast w gabinetach – 3 metry. Aby uniknąć nieprzyjemnego efektu przestrzennego pozostawiliśmy  znaczną część instalacji odkrytych, jedynie malując je natryskowo, podobnie jak strop. Zamiast sufitu podwiesiliśmy podłużne oprawy oświetleniowe. W strefach openspace i mniejszych pomieszczeniach biurowych wymagających lepszych warunków akustycznych  zastosowane zostały sufity akustyczne w systemie Ecophon, podwieszane poniżej urządzeń klimatyzacyjnych. Na nich zostały nabudowane podłużne oprawy oświetleniowe. W strefie recepcyjnej stworzyliśmy sufit z układem wnęk powiązanych kształtem z kontuarem recepcji. We wnękach ukryte zostały źródła światła, co dodatkowo dynamizuje kompozycję – wyjaśnia architekt.

Efekt prac biura architektonicznego Kreativa obejrzeć można na zdjęciach z realizacji siedziby adidas Poland.


1.0
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 3
tranxuyensang.vn :
Nowadays, brilliance is becoming more and more popular because of the outstanding features that it possesses. We are the unit that is installing this material and find that it is well received by the homeowners. You can visit <a href="http://tranxuyensang.vn">http://tranxuyensang.vn</a> to refer to the sample ceiling light
2 czerwca 2017 09:52
Karol :
wow chce takie biuro!!! czy w Polsce to jest możliwe?
6 sierpnia 2013 17:06
el_biskup :
Są lepsze i to o wiele, te jest słabiutkie, praktycznie standard. W Warszawie znam wiele biur do którego te nie może się umywać, i nie są to wysokobudżetowe projekty.
18 grudnia 2013 14:06