Proton Office

„Biedronkowe” biuro

Artykuł

|
Mapa z naniesionymi lokalizacjami sklepów Biedronka - Biuro Główne Jeronimo Martins Polska, fot. Szymon Polański
Celem architektów było stworzenie przestrzeni pełnej światła i koloru, wypełnionej elementami nadającymi lekkość i budującymi ciepłą atmosferę, fot. Szymon Polański
Biuro Główne Jeronimo Martins Polska przeszło w ostatnim czasie dużą metamorfozę. O jej kulisy zapytaliśmy projektantów z pracowni KSArchitekci i Grupy Advertis.

Projekt biura głównego Jeronimo Martins Polska jest przykładem budowania identyfikacji wizualnej firmy, odchodzącej jednak od znaków i kolorów przynoszących jednoznaczne skojarzenia z popularną siecią. Obowiązujący wystrój sklepowy nie był naszą inspiracją, chcieliśmy z tym zerwać, także na prośbę zamawiającego. Może to zabrzmi trywialnie, ale szukaliśmy naturalnego środowiska biedronek, czyli polskiej łąki pełnej barwnych kwiatów i zieleni – mówi Krzysztof Skłodowski z pracowni KSArchitekci.

 

Gra wzorów i kolorów

 

Celem architektów stało się stworzenie przestrzeni pełnej światła i koloru, wypełnionej elementami nadającymi lekkość i budującymi ciepłą atmosferę, pozwalającą pracownikom na uczucie swobody. Biuro wypełniają soczyste kolory – zieleń, fiolet i pomarańcz, natomiast motywem przewodnim wystroju stały się zachodzące na siebie obrysy kół, pojawiające się na fototapetach i szybach z folii imitującej piaskowane szkło, a także w systemach oznakowania biura. W projekcie zastosowano łączenie żywych barw w różnych zestawach. Przy zachowaniu jednorodności motywów graficznych, w zależności od strefy funkcjonalnej czy też rangi przestrzeni, zmieniał się kolor dominujący na tle pozostałych – podkreśla Krzysztof Skłodowski. Czystość i sterylność miały zapewnić duże tafle przezroczystego szkła oraz białego lakierowanego na błysk MDF-u – dodaje Monika Gardasiewicz z Grupy Advertis.

 

Informacja – dekoracja

 

Ważny element aranżacji biura głównego Jeronimo Martins stanowią komunikaty i informacje o strategii i rozwoju firmy, pokrywające duże powierzchnie szarych ścian. Nad recepcją umieszczono logotyp Jeronimo Martins wykonany ze stali nierdzewnej na szkle, a także wyeksponowano logotypy marek wchodzących w skład grupy. Po podejściu do recepcji wzrok odwiedzających biuro osób skierowany jest na mapę Polski z naniesionymi lokalizacjami sklepów Biedronka, wyposażoną w elektroniczny licznik zasięgu sieci. Instalacja ta została wykonana za pomocą nadruku bezpośredniego na szkle, z naniesionymi naklejkami w postaci trójwymiarowych biedronek.

 

W kolejnym pomieszczeniu, strefie dla gości, usytuowano słup podświetlany LED z wymienną grafiką, na której prezentowane są założenia CSR firmy oraz filary jej działalności. W nowoczesnych, wolnostojących ekspozycjach pokazano nagrody i trofea. Tradycyjne umieszczenie dyplomów i podziękowań na ścianach zastąpione zostało kompozycją z ramek na tafli szkła. Zależało nam na tym, aby przestrzenie były nośnikiem komunikatu o sukcesie biznesowym firmy. Obecnie każda z powierzchni jest wizytówką marki. Wkraczając w kolejne przestrzenie, dowiadujemy się coraz więcej o gospodarzu, poznajemy historię firmy – komentuje Paweł Gardasiewicz, prezes Grupy Advertis.

 

Polsko-portugalska integracja

 

W Biurze Głównym Jeronimo Martins znalazły się także akcenty łączące Polskę i Portugalię – kraj, z którego pochodzi marka. Są nimi dwie kantyny – jedna o charakterze południowym, a druga bardziej polska, zarówno w wystroju, jak i w rodzaju serwowanych dań.

 

Pracownia KSArchitekci założona przez Krzysztofa Skłodowskiego była odpowiedzialna za projekt i kompleksową aranżację powierzchni biurowej, natomiast Grupa Advertis wykonała elementy nowej aranżacji strefy recepcyjnej, strefy zarządu oraz identyfikacji biura i systemu informacji.


0.0
Napisz pierwszy komentarz