Proton Office

5 wskazówek dla biura odpowiadającego na potrzeby pracowników

|
Pracownicy pomagali rozplanować przestrzeń i wybrali motywy przewodnie na poszczególnych piętrach
W biurach pracownicy spędzają wiele godzin, dlatego istotną kwestią jest wygląd tego typu pomieszczeń. Na szczęście nowoczesne siedziby firm coraz częściej nastawione są na elastyczny model pracy przynoszący korzyści nie tylko dla klientów, ale i pracowników.

1. Poznać potrzeby pracowników

Biura coraz częściej odpowiadają na potrzeby pracowników. Firmy zdają sobie sprawę z tego jak ważna jest efektywność pracownika i jak wiele czynników ma na nią wpływ. Dobrze zaaranżowane biuro może oddziaływać na kreatywność pracownika czy pozwolić mu na chwilę relaksu podnoszącą wydajność jego pracy. We współczesnych biurach odchodzi się od aranżowania przestrzeni w standardowy sposób, ponieważ tylko w miejscu, w którym człowiek czuje się komfortowo, jest też w stanie produktywnie pracować.

 

Rodzi się zatem pytanie: jak poznać potrzeby pracowników? Firmy przeprowadzają w tym celu różne badania. Przykładem może być firma Aviva, która wynajęła 12 000 mkw. powierzchni w ośmiopiętrowym budynku w kompleksie Gdański Business Centre. Zmianę biura poprzedziły badania obejmujące analizę potrzeb pracowników. Na długo przed upływem terminu umowy najmu w poprzednim biurze postanowiliśmy, że przeprowadzimy profesjonalną analizę potrzeb i szczegółową ankietę wśród pracowników. Decyzję o lokalizacji na kolejne lata podejmowaliśmy na podstawie wyników tych badań i analiz. Naszą ambicją było nie tylko unowocześnienie przestrzeni biurowej, ale wprowadzenie nowego, elastycznego modelu pracy – mówi Monika Kulińska, people director w Avivie. 


2. Zaangażować pracowników w aranżację

Coraz częściej pracownicy angażowani są w proces projektowania i aranżacji biur. To przecież oni będą głównymi użytkownikami tego typu powierzchni, dlatego ich opinia może być niezwykle ważna. Pracownicy wiedzą, jakie udogodnienia są im potrzebne w miejscu pracy, co ich rozprasza, a co motywuje. Zgłaszane przez nich pomysły mogą być nie tylko ciekawe wizerunkowo, ale i bardzo funkcjonalne. 

 

Dla przykładu z zaangażowania pracowników podczas współprojektowania biura skorzystała firma Deloitte podczas aranżacji powierzchni biurowej w warszawskim biurowcu Q22. Chcieliśmy, aby nasze biuro odpowiadało na potrzeby pracowników. Do pracy w grupach dyskusyjnych i opiniujących pomysły na planowanie przestrzeni w nowym biurze zaprosiliśmy pracowników z różnych działów i z różnym doświadczeniem. Dodatkowo wszystkich zaprosiliśmy do współprojektowania biura i dzielenia się własnymi pomysłami na specjalnie w tym celu stworzonej wirtualnej platformie pomysłów – wskazuje Krzysztof Kwiecień, dyrektor HR w Deloitte w Polsce i Europie Środkowej. Platforma pozwoliła pracownikom podzielić się pomysłami np. na wystrój przestrzeni, kuchni czy salek spotkań. Z tego narzędzia skorzystało 337 osób i w ciągu trzech miesięcy zebrano 95 pomysłów. 

 

Opinia pracowników była wzięta również pod uwagę przy aranżacji nowego biura Avivy w zrealizowanym przez HB Reavis kompleksie Gdański Business Centre. Pomagali oni rozplanować przestrzeń i wybrali motywy przewodnie aranżacji poszczególnych pięter. Pracownicy zadecydowali wspólnie także o ich nazwach, takich jak Las, Miasto, Niebo, Morze i Góry. Do tych nazw nawiązuje design mieszczących się tam pomieszczeń. 

  • 1
  • 2

0.0
Napisz pierwszy komentarz