Proton Office

Do usług!

Biurowiec Park Club
Dlaczego najemcy oczekują punktów handlowych, usługowych i gastronomicznych w obrębie biurowca? Jakie sprawy pracownicy mogą załatwić na terenie obiektów biurowych?

Firmy na różne sposoby konkurują o najlepszych pracowników. W procesie rekrutacyjnym coraz większą rolę odgrywa sama siedziba przedsiębiorstwa. Biuro i jego otoczenie to wizerunkowe narzędzie Employer Brandingu, ponieważ przestrzeń pracy jest poniekąd odbiciem kultury organizacyjnej danej firmy. Rośnie zatem liczba kandydatów, którzy przed przyjęciem oferty pracy chcą zobaczyć siedzibę firmy. Co więcej, znaczenie ma nie tylko wygląd samego biura, ale także to jakie usługi są dostępne w jego pobliżu. W dzisiejszych zabieganych czasach wielu pracowników chce mieć możliwości załatwienia różnych codziennych zadań w obrębie miejsca pracy. Tym wymaganiom starają się sprostać również współczesne biurowce. Najemcy oczekują zatem szerokiej oferty usługowej i gastronomicznej. Obiekty, które oferują coś więcej niż tylko przestrzeń pracy chętnie odwiedzane są również poza godzinami pracy. W związku z tym w wielu biurowcach można dziś dobrze zjeść, zrobić podstawowe zakupy, pograć w siatkówkę czy załatwić drobne sprawy. 

Parter pod usługi

O tym jak ważne jest wprowadzenie oferty usługowo-handlowej do kompleksów biurowych świadczy chociażby to, że w wielu współczesnych obiektach tego typu punktom dedykowana jest np. cała kondygnacja. Najczęściej punkty handlowe, usługowe czy lokale gastronomiczne powstają na parterze biurowca, choć nie zawsze. Przykładem może być krakowski biurowiec Park Club. Parter tego obiektu oferuje przestrzeń komercyjną z towarzyszącą jej częścią gastronomiczną. Dlaczego lokale usługowo-handlowe czy restauracje tak często powstają właśnie na parterze? Dzieje się tak, chociażby dlatego, że taka lokalizacja ułatwia korzystanie z oferty gastronomicznej czy usługowej osobom, które na co dzień nie pracują w danym biurowcu, a jedynie chcą zjeść w tutejszej restauracji czy oddać rzeczy do pralni. Takie oddzielenie strefy komercyjnej od przestrzeni biurowej gwarantuje także większy spokój osobom pracującym na pozostałych piętrach, ponieważ w wykonywaniu obowiązków nie przeszkadza im zakupowy czy kawiarniany gwar. 

Zdrowie i uroda

Oferta współczesnych biurowców bywa naprawdę bogata. Nie brak w nich także punktów, w których pracownicy, jak i osoby z zewnątrz mogą zatroszczyć się o swoje zdrowie czy wygląd. W biurowcach działają zatem placówki medyczne, ale także i salony fryzjerskie czy kosmetyczne. Tak jest chociażby w obiekcie biurowym Cotex Office Centre w Płocku, w którym działalność prowadzą firmy z branży kosmetologicznej, kosmetycznej czy centrum medyczne Magnetica. Częstym najemcą współczesnych biurowców są również kluby fitness. Przykładem może być chociażby sieć klubów Zdrofit, która wynajęła całe pierwsze piętro i parter budynku Equator IV

 

  • 1
  • 2

5.0
Napisz pierwszy komentarz