HAVRE Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTorus logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoTétris Poland logoINTER-BUD logoARTSERVIS sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoAgrobex Sp. z o.o. logoKontor logoVastint Poland Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoArchicom logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoCity Space logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoINTERBIURO logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoForbo Flooring Systems Polska logoAluprof S.A. logoPodium Investment logoBusiness House logoSpectra Development logoVantage Development S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Address-free offices – nowy trend w organizacji przestrzeni biurowej

|
Realizacja Mikomax Smart Office
Realizacja Mikomax Smart Office
Era open space nieodwracalnie się kończy. Z Zachodu przybywają coraz to nowe formy organizacji przestrzeni biurowych. Jedną z nich jest koncepcja address-free offices.

Postępujący rozwój technologii i zmiany zachodzące w obrębie całego społeczeństwa wpływają na styl naszego życia, w tym także na to, w jaki sposób pracujemy. Firmy na całym świecie zmagają się z problemem znalezienia jak najlepszego sposobu funkcjonowania na powierzchni biurowej. Coraz więcej z nich odchodzi od popularnego w ostatniej dekadzie systemu open space. Praca kilkudziesięciu, a niekiedy nawet kilkuset pracowników – podobnie ubranych, wykonujących podobne czynności, siedzących przy tych samych biurkach – w tym samym, ogromnym pomieszczeniu nie sprawdziła się w takim stopniu, jak początkowo zakładali eksperci. Open space stał się symbolem biurowej uniformizacji – kojarzy się ze zniewoleniem pracowników i na pewno nie poprawia ich kreatywności czy produktywności.

 

Rozwiązaniem problemu organizacji firmy może okazać się nowy, zdobywający popularność trend, z angielskiego określany jako address-free offices, wdrożony już m.in. w amerykańskich siedzibach American Express GlaxoSmithKline czy PwC. Głównym założeniem tego rozwiązania jest fakt, że pracownicy nie mają przypisanych sobie stanowisk pracy, co wpływa nie tylko na ich produktywność pracowników, ale też pozwala przedsiębiorcy na zminimalizowanie miejsc w biurze, które nie są przez nikogo używane, a które można przeznaczyć np. na pomieszczenia służące odpoczynkowi, bowiem jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez The International Facility Management Association na 950 przedsiębiorstwach, nieużywane przez nikogo miejsca pracy znajdują się aż w 60% firm biorących udział w badaniu.

 

Wykonywanie zadań w różnych miejscach firmy, w strefie relaksu lub w miejscach przeznaczonych do pracy w skupieniu pozwala na ograniczenie czasu komunikacji wewnątrz firmy. Firma Glaxo przeprowadziła ankietę wśród pracowników, którzy pracowali w biurach bez przypisanych stanowisk pracy. Okazało się, że dzięki temu rozwiązaniu ilość przesyłanych maili spadła aż o połowę. Co więcej, w ocenie pracowników proces podejmowania decyzji skrócił się aż o 1/4. Okazuje się więc, że taka organizacja przestrzeni może sprzyjać pracy zespołowej i usprawniać komunikację – komentuje Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor Mikomax Smart Office.


3.0
Tagi: MIKOMAX
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 2
felix :
Nie bardzo rozumiem to rozw5
18 sierpnia 2014 20:55
e-biurowe.pl :
Zachęcamy do zapoznania się z opinią Pani Zuzanny Mikołajczyk, w której znajduje się rozwinięcie tego tematu: http://www.e-biurowce.pl/pl/info/opinia_o/3218/nie-ma-uniwersalnej-recepty-na-biuro
Pozdrawiamy!
25 sierpnia 2014 16:37
mantra