Giant

Ile kosztuje elastyczne biuro?

Artykuł

fot. Mikomax Smart Office
fot. Mikomax Smart Office
Ile wynosi koszt aranżacji powierzchni w modelu elastycznym? Odpowiedzi na to pytanie starają się udzielić eksperci CBRE w raporcie przygotowanym we współpracy z dostawcami rozwiązań biurowych.

Badania pokazują, że wielu przedstawicieli pokolenia Y chciałoby pracować w otwartych, elastycznych biurach, sprzyjających integracji i współpracy. Z danych Oxygenz wynika, że ok. 30 proc. z nich nie miałoby nic przeciwko shared deskingowi, a 73 proc. preferuje mniej formalne miejsca spotkań niż sale konferencyjne. Dla przedsiębiorców podejmujących decyzję o nowej aranżacji siedziby nie bez znaczenia pozostaje jednak czynnik finansowy. Z myślą o tym względzie rearanżacji biura powstał przewodnik Fit-out cost guid, pokazujący, że koszt aranżacji powierzchni biurowej w modelu elastycznym może być niższy od modelu tradycyjnego.

 

Elastyczne biuro stanowi odpowiedź na zmieniający się styl pracy, zwłaszcza zwiększającą się mobilność pracowników. Rosnąca popularność tej stosunkowo młodej koncepcji aranżacji powierzchni biurowej jest wynikiem rosnącej świadomości na temat tego, że różne formy pracy wymagają odpowiednio dopasowanej przestrzeni, stąd też w elastycznych biurach powstają tzw. „gorące biurka”, a cała siedziba dzielona jest na strefy, dopasowane do różnych rodzajów aktywności: małe salki konferencyjne i miejsca do nieformalnych spotkań, pokoje do pracy cichej, rozmów telefonicznych czy odpoczynku.

 

Opisany w Fit-out cost guide koszt aranżacji biura dotyczy typowej przestrzeni biurowej o powierzchni 1000 mkw., dedykowanej 95 pracownikom, zlokalizowanej w centralnej części biurowej Warszawy. Z wyliczeń wynika, że przy utrzymaniu średniego standardu wyposażenia, koszt aranżacji elastycznego biura nie przekracza, a nawet jest niższy od aranżacji w modelu standardowym. Wynosi ok. 470 tys. zł, podczas gdy urządzenie standardowej siedziby wymaga nakładów finansowych rzędu 475 tys. zł.

 

Elastyczne biuro to korzyść zarówno dla pracodawców jak i pracowników. 48 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Dell, twierdzi, że pracując w biurze są często rozpraszani. Jeden na pięciu badanych korzysta natomiast ze słuchawek żeby odciąć się od hałasu. Biuro, które zapewnia strefy do różnych form pracy pozwala pogodzić potrzeby osób pracujących indywidualnie i w skupieniu, jak i tych, których zadania opierają się na interakcji z innymi – komentuje Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu, Mikomax Smart Office.

 

„Fit-out cost guide”, przygotowany przez CBRE i partnerów, w tym przez Mikomax Smart Office jest zestawem wskaźników rynkowych niezbędnych przy planowaniu przearanżowania powierzchni biurowej bądź zmianie lokalizacji biura. Na ich podstawie ustalone zostały koszty budowy i wykończenia biura w trzech najbardziej popularnych standardach – zarówno dla modelu biura tradycyjnego oraz dla nowego na naszym rynku konceptu biura elastycznego.

 

"Fit-out cost" guide został opracowany z myślą o naszych klientach, których w kwestii aranżacji biur na całym świecie łączy pytanie: „Ile to będzie nas kosztować…?”. Wszyscy najemcy oraz właściciele biurowców, a także klienci w Polsce planując zmianę siedziby bądź modernizację obecnego biura, chcą wiedzieć, na jakie koszty muszą się przygotować. Nasz informator, stworzony w oparciu o wieloletnie doświadczenie CBRE, wiedzę naszych partnerów oraz informacje z lokalnego rynku powierzchni biurowych, ma za zadanie dostarczyć im tych niezbędnych informacji w procesie podejmowania decyzji o pozostaniu bądź relokacji – mówi Karina Kreja, zastępca dyrektora działu doradztwa budowlanego, liderka Strategii Środowiska Pracy w CBRE.


4.0
Tagi: CBRE MIKOMAX
Napisz pierwszy komentarz