INTERBIURO logoEcho Investment logoHAVRE Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoArchicom logoDEVCO Sp. z.o.o. logoFYI Commercial Consulting logoCity Space logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoGTV Lighting logoSpectra Development logoAgrobex Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoSchüco International Polska logoCOTEX Office Centre logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoGhelamco Poland logoOlivia Business Centre logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoPRO-INVEST S.A. logoTorus logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoGłówka Pracuje logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoCHB14 logoBusiness House logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoOnyx Business Point logoKwiaty dla biura logoAluprof S.A. logoLobos Nieruchomości logoCity Office logoLC Corp S.A. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Biuro a wizerunek pracodawcy

|
fot. Realizacja biurowa Grupy Nowy Styl
Biuro coraz częściej służy jako narzędzie wykorzystywane do budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Świetnie sprawdza się ono w roli elementu komunikacji zewnętrznej z potencjalnymi pracownikami.

Biuro jako narzędzie Employer Brandingu

 

Znane powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczy także miejsc pracy. Biuro dziś stanowi bowiem wizerunkowe narzędzie Employer Brandingu. Jak zauważa Tomasz Pater z Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl: przestrzeń pracy jest odbiciem kultury organizacyjnej firmy. Zaprojektowana w sposób inspirujący i innowacyjny jest nieocenionym narzędziem przyciągającym najlepszych pracowników. Biuro coraz częściej wykorzystywane jest jako element komunikacji zewnętrznej (np. w celach rekrutacyjnych) oraz wewnętrznej (skierowanej do obecnych pracowników). Doskonale sprawdza się więc ono jako narzędzie Employer Brandingu, czyli budowania wizerunku pracodawcy. Proces ten ma na celu promocję danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, a co za tym idzie pozyskiwanie nowych, utalentowanych pracowników, a także zatrzymanie najlepszych z tych już zatrudnionych i wspieranie przyjaznej atmosfery pracy.

Biuro jest wizytówką firmy, a jego wygląd stanowi komunikat dla otoczenia zewnętrznego. Jak zauważa Tomasz Pater komunikat ten powinien być spójny z charakterem działalności danej firmy, a także z ideami i wartościami, które ona reprezentuje. Jednak, by tak się stało design firmy musi być przemyślany. Niestety wielu przypadkach tak się nie dzieje. Zdaniem aż 68 proc. pracowników ich pracodawcy nie robią jednak wystarczająco dużo, aby stworzyć w biurze kulturę organizacyjną, która będzie wywierała na nich odpowiedni wpływ w tym zakresie1 - mówi Tomasz Pater z Grupy Nowy Styl. Atrakcyjnie biuro nie służy jedynie do tego, by imponować klientom i pracownikom, lecz może ono również udowadniać wiarygodność biznesową danej firmy.

 

Jak przyciągnąć najlepszych?

 

Na rynku pracy ciągle umacnia się pozycja kandydatów, a firmy silniej konkurują ze sobą o najlepszych pracowników. Marka danego pracodawcy jest jednym z czynników wpływających na to, czy kandydat odrzuci daną ofertę pracy czy też ją przyjmie. Coraz więcej osób chciałoby przed podpisaniem umowy zobaczyć swoje stanowisko pracy. Rolę biura w procesie rekrutacyjnym potwierdzają projekty badawcze Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy Grupy Nowy Styl. Na pytanie „Czy według Ciebie atrakcyjne biuro jest czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze nowego pracodawcy?” w firmie z sektora bankowego 240 z 324 osób (czyli 74,3 proc.) odpowiedziało tak, podobny udział procentowy występuje w grupach badawczych innych branż (nieruchomości - 77,5 proc. czy nowe technologie 66,67 proc badanych). Wniosek - bez względu na branżę zwracamy uwagę na to, gdzie pracujemy lub jak będzie wyglądało nasze przyszłe miejsce pracy - informuje Tomasz Pater. 

 

  • 1
  • 2
Tagi: Nowy Styl
Napisz pierwszy komentarz
Archicom - City Forum
mantra