Kinnarps Polska Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoArchicom logoGhelamco Poland logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoGłówka Pracuje logoGTV Lighting logoSpectra Development logoLobos Nieruchomości logoOmnitech Sp. z o.o. logoOnyx Business Point logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoINTERBIURO logoNowy Styl Group logoKwiaty dla biura logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoCity Space logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoCity Office logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoSchüco International Polska logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoAgrobex Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoBusiness House logoTorus logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCHB14 logoEcho Investment logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoKart Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPRO-INVEST S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoTétris Poland logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Biuro a wizerunek pracodawcy

|
fot. Realizacja biurowa Grupy Nowy Styl
Biuro coraz częściej służy jako narzędzie wykorzystywane do budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Świetnie sprawdza się ono w roli elementu komunikacji zewnętrznej z potencjalnymi pracownikami.

Biuro jako narzędzie Employer Brandingu

 

Znane powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczy także miejsc pracy. Biuro dziś stanowi bowiem wizerunkowe narzędzie Employer Brandingu. Jak zauważa Tomasz Pater z Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl: przestrzeń pracy jest odbiciem kultury organizacyjnej firmy. Zaprojektowana w sposób inspirujący i innowacyjny jest nieocenionym narzędziem przyciągającym najlepszych pracowników. Biuro coraz częściej wykorzystywane jest jako element komunikacji zewnętrznej (np. w celach rekrutacyjnych) oraz wewnętrznej (skierowanej do obecnych pracowników). Doskonale sprawdza się więc ono jako narzędzie Employer Brandingu, czyli budowania wizerunku pracodawcy. Proces ten ma na celu promocję danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, a co za tym idzie pozyskiwanie nowych, utalentowanych pracowników, a także zatrzymanie najlepszych z tych już zatrudnionych i wspieranie przyjaznej atmosfery pracy.

Biuro jest wizytówką firmy, a jego wygląd stanowi komunikat dla otoczenia zewnętrznego. Jak zauważa Tomasz Pater komunikat ten powinien być spójny z charakterem działalności danej firmy, a także z ideami i wartościami, które ona reprezentuje. Jednak, by tak się stało design firmy musi być przemyślany. Niestety wielu przypadkach tak się nie dzieje. Zdaniem aż 68 proc. pracowników ich pracodawcy nie robią jednak wystarczająco dużo, aby stworzyć w biurze kulturę organizacyjną, która będzie wywierała na nich odpowiedni wpływ w tym zakresie1 - mówi Tomasz Pater z Grupy Nowy Styl. Atrakcyjnie biuro nie służy jedynie do tego, by imponować klientom i pracownikom, lecz może ono również udowadniać wiarygodność biznesową danej firmy.

 

Jak przyciągnąć najlepszych?

 

Na rynku pracy ciągle umacnia się pozycja kandydatów, a firmy silniej konkurują ze sobą o najlepszych pracowników. Marka danego pracodawcy jest jednym z czynników wpływających na to, czy kandydat odrzuci daną ofertę pracy czy też ją przyjmie. Coraz więcej osób chciałoby przed podpisaniem umowy zobaczyć swoje stanowisko pracy. Rolę biura w procesie rekrutacyjnym potwierdzają projekty badawcze Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy Grupy Nowy Styl. Na pytanie „Czy według Ciebie atrakcyjne biuro jest czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze nowego pracodawcy?” w firmie z sektora bankowego 240 z 324 osób (czyli 74,3 proc.) odpowiedziało tak, podobny udział procentowy występuje w grupach badawczych innych branż (nieruchomości - 77,5 proc. czy nowe technologie 66,67 proc badanych). Wniosek - bez względu na branżę zwracamy uwagę na to, gdzie pracujemy lub jak będzie wyglądało nasze przyszłe miejsce pracy - informuje Tomasz Pater. 

 

  • 1
  • 2
Tagi: Nowy Styl
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra