Sawig

Efekty zmian na rynku centrów handlowych coraz widoczniejsze

Galeria Madison, fot. materiały prasowe Tétris
Galeria Madison, realizacja Tétris, fot. materiały prasowe
Więcej gastronomii, rozrywki oraz świeży, różnorodny design – to odpowiedź centrów handlowych na zmieniające się oczekiwania konsumentów i wymagania rynkowe.

Obiekty budowane w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych kontynuują intensywny proces zmian podejścia do biznesu, czego efektem są gruntowne modyfikacje aranżacji wnętrz. Taką głęboką odnowę przeszła między innymi Gdańska Galeria Madison.

 

Od kilku lat polski rynek dużych centrów handlowych stopniowo się nasyca i mierzy z rosnącą konkurencją mniejszych formatów oraz ponownym wzrostem znaczenia ulic handlowych. Wciąż jednak to właśnie centra dominują. Według danych JLL całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosi ponad 14 000 000 mkw., w tym przeszło 10 000 000 mkw. to 422 galerie handlowe.

 

Ich właściciele stopniowo dostosowują swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań konsumentów kładąc rosnący nacisk na zapewnianie możliwości spędzania wolnego czasu, również w niehandlowe niedziele miesiąca. I tak np. do 2025 r. udział gastronomii w centrach handlowych w całej Europie wzrosnąć ma do ok. 20 proc. (JLL).

 

Jako firma działająca na 15 rynkach na świecie, widzimy zmiany w sposobie projektowania centrów handlowych. Dziś nowo powstające i przebudowywane obiekty projektujemy jako miejsca umożliwiające spędzanie czasu całej rodzinie, spełniające wiele funkcji, angażujące i zachęcające do pozostania dłużej – mówi Kamila Dzionek, Business Development Retail Manager w Tétris.

 

Trend ten widoczny jest także w Polsce. W dobie zmian technologicznych, wzrostu e-commerce i dywersyfikacji formatów handlowych, klienci oczekują od centrów handlowych nie tylko umożliwienia wygodnych zakupów, ale także niezapomnianych doświadczeń, którymi mogą się podzielić, czyli tzw. shopping experience.

 

Trend związany z silnym rozwojem gastronomii w centrach handlowych obserwujemy także przez pryzmat naszych prac fit-outowych. Coraz więcej projektów prowadzonych przez Tétris we Francji, Portugalii, Hiszpanii, ale także i w Polsce, to restauracje rozwijające się w galeriach. Na naszym rynku mieliśmy przyjemność realizować fit-out dynamicznie rozwijającej się, a znanej już na całym świecie, japońskiej sieci restauracji Menya Musashi w Warszawie i Gdańsku. A w przygotowaniu mamy kolejne ciekawe projekty – mówi Kamila Dzionek, Business Development Retail Manager w Tétris.

 

W obliczu zmian rynkowych, także powstałe w 2003 r. gdańskie centrum handlowe Madison zdecydowało się na gruntowną przebudowę, za realizację której odpowiadała firma Tétris. Budynek został odnowiony. W ramach prac zmodernizowano pasaże handlowe – m.in. wymieniono okładziny podłogowe i sufity. Zwieńczeniem projektu było nowe oświetlenie oraz system identyfikacji i nawigacji.

 

W ramach współpracy z galerią Madison stworzyliśmy m.in. komfortowe i funkcjonalne strefy rekreacyjne, wyposażone w przytulne meble. W pracy przy takich projektach szczególnie ważne jest doświadczenie w prowadzeniu działań w obiekcie codziennie otwartym dla klientów, nie utrudniając standardowego funkcjonowania sklepom i punktom usługowym. Dodatkowo wyzwaniem były tu prace na dużej wysokości. Tu znaleźliśmy rozwiązanie technologiczne, które umożliwiło nam działanie pod sufitem bez zakłócania pracy galerii. Projekt zajął 10 miesięcy i objął 3700 mkw. W efekcie Madison wita teraz gości nową, jasną i przyjazną przestrzenią – mówi Łukasz Kalinowski, dyrektor regionalny w Tétris.

 


0.0
Tagi: Tetris
Napisz pierwszy komentarz
Forbo pod logo
mantra