Proton Office

Doradztwo coraz bardziej popularne

CBRE jest agentem odpowiedzialnym za komercjalizację biurowca Nimbus Office w Warszawie
CBRE jest agentem odpowiedzialnym za komercjalizację biurowca Nimbus Office w Warszawie
Dział doradztwa w firmie CBRE odnotował znaczny wzrost popytu na profesjonalne usługi doradcze związane z sektorem nieruchomości.

CBRE działa na rynku nieruchomości komercyjnych. Według ostatnich analiz, znacznie wzrosła ilość transakcji kupna-sprzedaży gruntów oraz jednocześnie – wzrósł popyt na profesjonalne usługi doradcze wśród deweloperów.

Dział doradztwa deweloperskiego specjalizuje się w przeprowadzeniu transakcji kupna i sprzedaży gruntów o różnym przeznaczeniu, oferując jednocześnie wszechstronne analizy, raporty, studia opłacalności inwestycji, które pozwalają naszym klientom sprecyzować docelowy największy potencjał danej nieruchomości. Wierzę, że nasi specjaliści pomagają naszym Klientom podejmować najbardziej trafne decyzje – komentuje Karina Kreja, dyrektor w  dziale doradztwa deweloperskiego CBRE.

Całkowita wartość transakcji z udziałem działu doradztwa CBRE w 2012 roku osiągnęła wartość 366 mln zł. Sprzedane lub kupione tereny miały łączną powierzchnię 75 500 mkw, co oznacza, że można by wybudować na nich ponad 182 000 mkw powierzchni zabudowy.

W chwili obecnej dział doradztwa w firmie zajmuje się projektami obejmującymi grunty o wielkości ponad 850 000 mkw, gdzie wybudować można około 1 mln mkw powierzchni. Jednym z najistotniejszych działań CBRE jest obecnie doradztwo przy sprzedaży trzech projektów biurowych w centrum Warszawy o powierzchni ponad 40 000 mkw do zabudowy każdy.

W naszej ocenie rynek jest bardzo wymagający. Rola doradcy zarówno w transakcjach sprzedaży jak i kupna jest szczególnie istotna, przede wszystkim ze względu na dużą presję cenową i jednocześnie niewielką ilość dostępnych gruntów w kluczowych, sprawdzonych lokalizacjach. Wraz ze wzrostem wskaźników ekonomicznych i wzrostem popytu na różnego rodzaje nieruchomości, firmy poszukują specjalistów, którzy tworzą dla nich różne scenariusze, doradzają co wybudować, co sprzedać, a z czym jeszcze poczekać – mówi Mikołaj Martynuska, dyrektor działu doradztwa deweloperskiego w CBRE.

 


0.0
Tagi: CBRE
Napisz pierwszy komentarz