Giant

Mostostal Warszawa wybuduje na Okęciu

Biurowiec Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej - wizualizacja
Biurowiec Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej - wizualizacja
Mostostal Warszawa zrealizuje budynek szkoleniowo-administracyjny dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Na terenie lotniska Okęcie powstanie nowy budynek szkoleniowo-administracyjny, w którym znajdą się m.in. sale wykładowe, egzaminacyjne, archiwa, serwerownie, podziemny garaż, a także symulator TWR 360 wieży kontroli ruchu lotniczego z obserwacją dookólną i radarem, system radiokomunikacyjny na platformach w najwyższych miejscach na dachu oraz rozbudowany system bezpieczeństwa.

 

Warta 57,6 mln złotych brutto umowa podpisana pomiędzy Mostostalem Warszawa a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej obejmuje budowę budynku szkoleniowo-administracyjnego wraz z parkingiem podziemnym na 31 miejsc, łączniki pomiędzy projektowanym budynkiem a istniejącym Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym. W zakres prac wchodzi również realizacja budynku głównej stacji zasilania, zbiornika retencyjnego wód opadowych, infrastruktury technicznej w tym parkingu naziemnego na 25 miejsc, jak również chodników, dróg wewnętrznych – opowiada o inwestycji Alojzy Malczak, Dyrektor Obszaru Budownictwa Ogólnego Mostostal Warszawa SA.

 

Głównym celem powziętej przez Agencję inwestycji jest zapewnienie nowoczesnych warunków szkolenia kontrolerów ruchu lotniczego. W budynku znajdować się będzie m.in. Ośrodek Szkolenia Lotniczego wyposażony w dwa nowoczesne symulatory kontroli ruchu lotniczego oraz profesjonalne sale wykładowe do prowadzenia szkoleń dla kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego i podnoszenia kwalifikacji pracowników posiadających już licencję KRL. Zlokalizowane w nim będą również urządzenia techniczne łączności radiowej oraz pomieszczenia i urządzenia służb meteorologicznych. W nowym obiekcie zastosowane zostaną energooszczędne rozwiązania techniczne, budynek będzie połączony z Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym (obecną siedzibą PAŻP).

 

Projekt architektoniczny przewiduje rozcięcie obiektu na dwie przesunięte względem siebie 4-kondygnacyjne bryły. Bryły zostaną połączone łącznikiem windowym. Parter skrzydła północnego wykraczać będzie obrysem poza wyższe kondygnacje tworząc taras od strony zachodniej. Całość dopełni dynamiczna, bryła hali TWR360, czyli symulatora, która zostanie wysunięta poza obrys parteru – komentuje Artur Soczewica, Dyrektor Oddziału Centralnego Mostostal Warszawa SA, odpowiedzialny za realizację projektu.

 

Termin zakończenia realizacji inwestycji Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej zaplanowano na wrzesień 2016 roku. Powierzchnia całkowita obiektu wyniesie 14 734 mkw., a powierzchnia użytkowa – 11 376 mkw. Budynek będzie posiadał 4 kondygnacje naziemne i jedną podziemną.


0.0
Napisz pierwszy komentarz