City Space logoUNIMOR Development S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoTétris Poland logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoBusiness House logoOnyx Business Point logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoEcho Investment logoINTERBIURO logoSpectra Development logoPRO-INVEST S.A. logoSchüco International Polska logoCHB14 logoCOTEX Office Centre logoOmnitech Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoAluprof S.A. logoFYI Commercial Consulting logoNowy Styl Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArchicom logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoLobos Nieruchomości logoKart Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoHAVRE Sp. z o.o. logoTorus logoCity Office logoGłówka Pracuje logoGTV Lighting logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoKwiaty dla biura logoVastint Poland Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Krok w stronę budowy Trasy Łagiewnickiej

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta.

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta. Inwestycja ta ma usprawnić ruch między dzielnicami Krakowa, w szczególności w zachodniej części stolicy Małopolski (w tym rozładować korki na Alejach Trzech Wieszczów). Trasa Łagiewnicka będzie niemal czterokilometrowym odcinkiem od pętli w Kurdwanowie do węzła Ruczaj (okolice ul. Grota-Roweckiego). Wartość projektu wyniesie ponad 1,2 mld zł. Jego realizacją zajmie się gminna spółka celowa. Korzyść wynikającą z tego typu rozwiązania to szansa na szybsze ukończenie zadania. Spółka będzie się starać o dofinansowanie ze środków unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020), kredyt bankowy oraz środki Polskich Inwestycji Rozwojowych SA – wyjaśnił Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. Umowę z PIR chcemy podpisać do końca czerwca – zaznaczył.

 

Następnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę inwestycji, który zrealizuję projekt w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Do końca br. miasto ma jest zobowiązane do złożenie wniosku aplikacyjnego o środki unijne na budowę linii tramwajowej.

 

Na etapie przygotowywania szczegółowych projektów technicznych Trasy Łagiewnickiej będziemy mieli jeszcze możliwość uwzględnienia niektórych postulatów mieszkańców, dotyczących ostatecznego kształtu tej trasy – zapewnił Tadeusz Trzmiel. Obecnie jesteśmy też na etapie konsultacji związanych z przygotowaniem kolejnych odcinków III obwodnicy, czyli tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej – dodał.

 

Budowa III obwodnicy Krakowa przyczyni się nie tylko do poprawy ruchu międzydzielnicowego, ale też odciąży komunikacyjnie centrum miasta oraz polepszy płynności ruchu. Planując układ komunikacyjny Krakowa myślimy przede wszystkim o przyszłości. Opieramy się na różnego rodzaju studiach i analizach, które pokazują, jak w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie wyglądał ruch samochodowy w mieście i wokół Krakowa – podkreślił Tadeusz Trzmiel.

 

Tagi: Kraków
Napisz pierwszy komentarz
mantra