Aluprof S.A. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoGTV Lighting logoKwiaty dla biura logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoCity Space logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoBusiness House logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoSpectra Development logoRIS Kotes logoTorus logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoPodium Investment logoVastint Poland Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoTétris Poland logoUNIMOR Development S.A. logoFYI Commercial Consulting logoOlivia Business Centre logoKart Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoDEVCO Sp. z.o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoHAVRE Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Krok w stronę budowy Trasy Łagiewnickiej

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta.

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta. Inwestycja ta ma usprawnić ruch między dzielnicami Krakowa, w szczególności w zachodniej części stolicy Małopolski (w tym rozładować korki na Alejach Trzech Wieszczów). Trasa Łagiewnicka będzie niemal czterokilometrowym odcinkiem od pętli w Kurdwanowie do węzła Ruczaj (okolice ul. Grota-Roweckiego). Wartość projektu wyniesie ponad 1,2 mld zł. Jego realizacją zajmie się gminna spółka celowa. Korzyść wynikającą z tego typu rozwiązania to szansa na szybsze ukończenie zadania. Spółka będzie się starać o dofinansowanie ze środków unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020), kredyt bankowy oraz środki Polskich Inwestycji Rozwojowych SA – wyjaśnił Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. Umowę z PIR chcemy podpisać do końca czerwca – zaznaczył.

 

Następnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę inwestycji, który zrealizuję projekt w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Do końca br. miasto ma jest zobowiązane do złożenie wniosku aplikacyjnego o środki unijne na budowę linii tramwajowej.

 

Na etapie przygotowywania szczegółowych projektów technicznych Trasy Łagiewnickiej będziemy mieli jeszcze możliwość uwzględnienia niektórych postulatów mieszkańców, dotyczących ostatecznego kształtu tej trasy – zapewnił Tadeusz Trzmiel. Obecnie jesteśmy też na etapie konsultacji związanych z przygotowaniem kolejnych odcinków III obwodnicy, czyli tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej – dodał.

 

Budowa III obwodnicy Krakowa przyczyni się nie tylko do poprawy ruchu międzydzielnicowego, ale też odciąży komunikacyjnie centrum miasta oraz polepszy płynności ruchu. Planując układ komunikacyjny Krakowa myślimy przede wszystkim o przyszłości. Opieramy się na różnego rodzaju studiach i analizach, które pokazują, jak w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie wyglądał ruch samochodowy w mieście i wokół Krakowa – podkreślił Tadeusz Trzmiel.

 


0.0
Tagi: Kraków
Napisz pierwszy komentarz
Galicyjska - duży
mantra