Kinnarps Polska Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoGTV Lighting logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoDEVCO Sp. z.o.o. logoLC Corp S.A. logoTorus logoSpectra Development logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoForbo Flooring Systems Polska logoOlivia Business Centre logoBusiness House logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoAgrobex Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoTétris Poland logoINTER-BUD logoAluprof S.A. logoArchicom logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoKontor logoCOTEX Office Centre logoARTSERVIS sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoEcho Investment logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPodium Investment logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoCity Space logoNowy Styl Group logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Krok w stronę budowy Trasy Łagiewnickiej

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta.

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta. Inwestycja ta ma usprawnić ruch między dzielnicami Krakowa, w szczególności w zachodniej części stolicy Małopolski (w tym rozładować korki na Alejach Trzech Wieszczów). Trasa Łagiewnicka będzie niemal czterokilometrowym odcinkiem od pętli w Kurdwanowie do węzła Ruczaj (okolice ul. Grota-Roweckiego). Wartość projektu wyniesie ponad 1,2 mld zł. Jego realizacją zajmie się gminna spółka celowa. Korzyść wynikającą z tego typu rozwiązania to szansa na szybsze ukończenie zadania. Spółka będzie się starać o dofinansowanie ze środków unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020), kredyt bankowy oraz środki Polskich Inwestycji Rozwojowych SA – wyjaśnił Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. Umowę z PIR chcemy podpisać do końca czerwca – zaznaczył.

 

Następnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę inwestycji, który zrealizuję projekt w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Do końca br. miasto ma jest zobowiązane do złożenie wniosku aplikacyjnego o środki unijne na budowę linii tramwajowej.

 

Na etapie przygotowywania szczegółowych projektów technicznych Trasy Łagiewnickiej będziemy mieli jeszcze możliwość uwzględnienia niektórych postulatów mieszkańców, dotyczących ostatecznego kształtu tej trasy – zapewnił Tadeusz Trzmiel. Obecnie jesteśmy też na etapie konsultacji związanych z przygotowaniem kolejnych odcinków III obwodnicy, czyli tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej – dodał.

 

Budowa III obwodnicy Krakowa przyczyni się nie tylko do poprawy ruchu międzydzielnicowego, ale też odciąży komunikacyjnie centrum miasta oraz polepszy płynności ruchu. Planując układ komunikacyjny Krakowa myślimy przede wszystkim o przyszłości. Opieramy się na różnego rodzaju studiach i analizach, które pokazują, jak w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie wyglądał ruch samochodowy w mieście i wokół Krakowa – podkreślił Tadeusz Trzmiel.

 


0.0
Tagi: Kraków
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra