INTER-MAR Stanisław Marzec logoKwiaty dla biura logoDEVCO Sp. z.o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoOlivia Business Centre logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoGhelamco Poland logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoCOTEX Office Centre logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoUNIMOR Development S.A. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoSpectra Development logoLobos Nieruchomości logoArchicom logoGTV Lighting logoDorbud S.A. logoAluprof S.A. logoKart Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoSchüco International Polska logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoOmnitech Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoBusiness House logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoPartner Capital Group logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoAgrobex Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoOnyx Business Point logoINTERBIURO logoPorto Office B Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoCity Space logoEcho Investment logoHAVRE Sp. z o.o. logoCHB14 logoTorus logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
raport wyd 2017

Krok w stronę budowy Trasy Łagiewnickiej

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta.

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę dotyczącą utworzenia spółki, która będzie odpowiedzialna za budowę Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta. Inwestycja ta ma usprawnić ruch między dzielnicami Krakowa, w szczególności w zachodniej części stolicy Małopolski (w tym rozładować korki na Alejach Trzech Wieszczów). Trasa Łagiewnicka będzie niemal czterokilometrowym odcinkiem od pętli w Kurdwanowie do węzła Ruczaj (okolice ul. Grota-Roweckiego). Wartość projektu wyniesie ponad 1,2 mld zł. Jego realizacją zajmie się gminna spółka celowa. Korzyść wynikającą z tego typu rozwiązania to szansa na szybsze ukończenie zadania. Spółka będzie się starać o dofinansowanie ze środków unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020), kredyt bankowy oraz środki Polskich Inwestycji Rozwojowych SA – wyjaśnił Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. Umowę z PIR chcemy podpisać do końca czerwca – zaznaczył.

 

Następnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę inwestycji, który zrealizuję projekt w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Do końca br. miasto ma jest zobowiązane do złożenie wniosku aplikacyjnego o środki unijne na budowę linii tramwajowej.

 

Na etapie przygotowywania szczegółowych projektów technicznych Trasy Łagiewnickiej będziemy mieli jeszcze możliwość uwzględnienia niektórych postulatów mieszkańców, dotyczących ostatecznego kształtu tej trasy – zapewnił Tadeusz Trzmiel. Obecnie jesteśmy też na etapie konsultacji związanych z przygotowaniem kolejnych odcinków III obwodnicy, czyli tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej – dodał.

 

Budowa III obwodnicy Krakowa przyczyni się nie tylko do poprawy ruchu międzydzielnicowego, ale też odciąży komunikacyjnie centrum miasta oraz polepszy płynności ruchu. Planując układ komunikacyjny Krakowa myślimy przede wszystkim o przyszłości. Opieramy się na różnego rodzaju studiach i analizach, które pokazują, jak w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie wyglądał ruch samochodowy w mieście i wokół Krakowa – podkreślił Tadeusz Trzmiel.

 

Tagi: Kraków
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra