Proton Office

Przedsiębiorcy chcą zainwestować w pracowników

fot. pixabay.com
fot. pixabay.com
Jakich inwestycji możemy spodziewać się na polskim rynku? Zobacz wyniki badania „Plany inwestycyjne firm 2017” opracowanego przez Antal i CBRE.


Poznanie korporacyjnych planów inwestycyjnych jest ważne dla oceny kondycji ekonomicznej państwa i nastrojów przedsiębiorców. Inwestorzy tworzą miejsca pracy, edukują pracowników, przynoszą najnowsze trendy, wpływają na rozwój miast, sektorów biznesu i przemysłu, podnoszą konkurencyjność i atrakcyjność ekonomiczną i społeczną kraju – mówi Daniel Bienias, dyrektor zarządzający CBRE, partnera badawczego Antal. 

Aby zaprezentować pełny obraz planów inwestycyjnych autorzy raportu opracowali wskaźnik inwestycji, na który składają się wymienione typy inwestycyjne. Uśredniony poziom inwestycyjny, na jakim znajdują się poszczególne regiony czy branże pokazuje Antal Investment Index (na podstawie stosunku firm do różnych dziedzin inwestycji). Dzięki uwzględnieniu aspektów takich jak nowe technologie, kapitał ludzki, rozwój geograficzny i rozwój produktów oraz usług, wskaźnik pozwala ocenić oraz porównać potencjał rozwojowy danych regionów czy branż. W tegorocznej edycji raportu AII wyniósł 45 proc. Badanie przeprowadzono także w sąsiednich krajach Europy Centralnej. Antal Investment Index dla Czech wynosi 49 proc., dla Słowacji 39 proc., dla Węgier 44 proc. Pokazuje to, że region Europy Centralnej dynamicznie się rozwija, a Polska ma w tym rozwoju istotne miejsce. Jesteśmy jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków w oczach zagranicznych inwestorów. Brexit, poszukiwanie nowych rynków, ekspansja na Wschód – wszystkie te powody wymiernie przekładają się wysoką ocenę Polski w kontekście otwierania nowych oddziałów w oczach inwestorów zagranicznych – podkreśla Daria Stefańska, menedżer Antal SSC/BPO.

 



Badanie Antal Business Environment Assessment Study zostało przeprowadzone w miesiącach maj – czerwiec 2017 na próbie 489 decydentów zajmujących stanowiska prezesów, członków zarządów oraz dyrektorów departamentów w firmach obecnych w Polsce. Badanie było prowadzone metodą CATI oraz CAWI. Partnerzy badania: CBRE, BPCC, ASPIRE, Adaptive. Badanie jest prowadzone równolegle na rynku czeskim, słowackim i węgierskim.

 

 


0.0
Tagi: CBRE
Napisz pierwszy komentarz