Giant

Warszawiacy na tak dla Placu Zamkowego

Prawie 70 proc. warszawiaków podoba się projekt nowego biurowca, powstającego przy Placu Zamkowym w Warszawie.

Ośrodek badawczy Millward Brown przeprowadził badanie opinii warszawiaków o budynku biurowo-usługowym Plac Zamkowy - Business with Heritage, jaki realizowany jest przez spółkę Senatorska Investment. Przeważająca większość osób stwierdziła, że podoba im się projekt budynku, a ponad dwie trzecie ankietowanych uważa, że dobrze komponuje się on z zabytkową zabudową Starego Miasta. Biurowiec nie podoba się 22 proc. badanych, a ok. 11 proc. nie ma na ten temat żadnego zdania.

 

Większość warszawiaków pozytywnie oceniła także decyzję inwestora o zabudowie pustej działki przy Placu Zamkowym. 66 proc. ankietowanych woli widzieć w tym miejscu biurowiec zamiast niezagospodarowanego terenu, natomiast zdaniem 20 proc. respondentów działka ta powinna nadal być pusta.

 

Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Millward Brown potwierdzają, że mieszkańcy Warszawy doceniają najwyższą jakość architektury budynku Plac Zamkowy – Business with Heritage. Cieszymy się, że budynek zaprojektowany przez renomowaną pracownię architektoniczną – RKW Rhode Kellermann Wawrowsky, w opinii znakomitej większości warszawiaków idealnie wpisuje się w historyczną zabudowę warszawskiej Starówki – komentuje Maksymilian Marcinkowski, Prezes Senatorska Investment.

 

Mieszkańcy Warszawy mogli także wskazać usługi, jakie ich zdaniem powinny być dostępne w budynku. Wśród najczęstrzych odpowiedzi pojawiały się: restauracja lub kawiarnia - każdą z nich wskazało 41 proc. respondentów, galeri sztuki – powiedział tak co trzeci warszawiak, a także drogeria i sklep odzieżowy, choć opinię taką wyraziło zaledwie 10 proc. badanych.

 

Wyniki naszego sondażu wskazują na zdecydowanie pozytywną i spójną ocenę przez mieszkańców Warszawy - zarówno atrakcyjności budynku, jego dopasowania do otoczenia, jak i samego pomysłu zabudowy pustej działki. Warto podkreślić, że wśród ponad 2/3 pozytywnych ocen, niemal połowa, czyli 1/3 wszystkich ocen, była zdecydowanie dobra – mówi Michał Węgrzynowski Research Unit Manager w Millward Brown.

 

Badanie zostało zrealizowane przez firmę Millward Brown. Udział wzięło w nim 500 osób. Projekt wykonano metodą sondażu ulicznego w wybranych punktach miasta, opartego o ankietę na tablecie (CAPI).


0.0
Napisz pierwszy komentarz