Giant

IV Europejski Kongres Jakości za nami

IV Europejski Kongres Jakości
„Future of Quality”. Pod takim hasłem odbył się IV Europejski Kongres Jakości, który w Łodzi zgromadził przedstawicieli świata biznesu i nauki. To industrialne, rozwijające się miasto w pierwszy dzień wiosny stało się stolicą jakości.

Specyfikę firm rodzinnych w kontekście patriotyzmu zakupowego przybliżył uczestnikom Jakub Kołodziej, członek zespołu zarządzającego Roleski Sp.j. Pokazał, jakie są różnice tego typu przedsiębiorstw w stosunku do modelu korporacyjnego oraz w jaki sposób rodzinna organizacja pozwala budować przewagę konkurencyjną. Podkreślił, że produkty pochodzące z Polski i od polskich przedsiębiorców są obecnie nie tylko kupowane, ale i szczególnie poszukiwane przez konsumentów, jako te odznaczające się wysoką jakością.

Po przybliżeniu uczestnikom firm rodzinnych przyszedł czas na temat, który spędza sen z powiek chyba wszystkim przedsiębiorcom – dostosowanie systemu ochrony danych osobowych do przepisów RODO. Kwestię tą, w kontekście systemów zarządzania jakością, rozwinął w swoim wystąpieniu Piotr Ubych, menedżer produktu ds. danych osobowych w DEKRA Certification Sp. z o.o.

Z kolei Jakub Kocjan z portalu LeanCenter.pl na chwilę zabrał wszystkich zebranych gości do Japonii – ojczyzny Toyoty, koncepcji lean management i stawiania jakości na pierwszym miejscu. Wyjaśnił enigmatyczne dla niektórych słowa gembajidoka oraz podkreślił wagę pracowników wszystkich szczebli w procesie wykrywania błędów i ich naprawiania.

Po kolejnej turze wystąpień przyszedł czas na temat innowacji, które znajdują się w kręgu zainteresowań każdego przedsiębiorcy dążącego do nieustannego rozwoju i bycia zawsze o krok przed konkurencja. Panel dyskusyjny na ten „medialny” temat poprowadził dr hab. inż. Marek Roszak, prof. , prezes Klubu Polskie Forum ISO 9000, członek Kapituły. Na pytania, czym są innowacje, jak je wdrażać oraz w jaki sposób z ich pomocą napędzać swój biznes, opowiadali praktycy, którym ta tematyka jest szczególnie bliska: Marcin Śpiewok, Menedżer ds. Rozwoju spółki SILBO, wiodącego polskiego producenta opakowań do żywności, Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu ACTION S.A., właściciela marki Activejet® oraz Zygmunt Król, prezes zarządu Saatbau Polska Sp. z o.o., czołowej polskiej firmy produkującej nasiona i rośliny rolnicze. Podkreślali oni, że innowacji nie trzeba przedstawiać ani jej nazywać, ponieważ rynek sam ją dostrzeże. Zwracali uwagę na to, że innowacje wymagają inwestycji, często bardzo ryzykownych, a także sporych nakładów pracy w badania dotyczące nowych technologii.

 


0.0
Napisz pierwszy komentarz