CubiForms

Podróż biznesowa za sterami samolotu

Podróż biznesowa własnym samolotem - do tego w roli pilota? Wydaje się niemożliwe, a na pewno drogie. Coraz bardziej popularne oferty ośrodków lotniczych proponują interesujące i atrakcyjne cenowo rozwiązania dla pasjonatów latania oraz często podróżujących biznesmenów.
Mariusz Błachut
Mariusz Błachut

Mariusz Błachut, Prezes Zarządu Runway Sp. z o.o. opowiada o zastosowaniu samolotów turystycznych w biznesie.

Czym się Państwo zajmują?

Spółka Runway jest certyfikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego ośrodkiem szkoleń lotniczych. Prowadzimy szeroki zakres szkoleń – począwszy od kursu prowadzącego do zdobycia uprawnień pilota turystycznego a skończywszy na kursie do licencji  pilotów liniowych – pozwalającej podjąć pracę w liniach lotniczych. Dla szerokiej grupy pilotów, którzy zdobyli uprawnienia i nie zdecydowali się na zakup samolotu oferujemy wynajem naszych samolotów dla celów prywatnych lub biznesowych podróży.

Spółka Runway dysponuje sześcioma różnymi typami samolotów. Dwuosobowe Cessny 150 i 152 pozwalają podróżować z prędkością 160 km/h i choć ich głównym zastosowaniem są szkolenia, cieszą się dużą popularnością w wynajmie ze względu na ekonomiczność – godzina wynajmu wraz z kosztami paliwa kosztuje jedynie 470 zł brutto. Czteroosobowe Cessny 172 pozwalają już zabrać rodzinę i bagaże. Przemieszczamy się z prędkością 200 km/h, a zasięg 800 km pozwala dotrzeć do każdego zakątku Polski bez międzylądowania.

W jaki sposób można korzystać z Państwa usług?

Wystarczy się umówić na spotkanie, gdzie dokładnie opiszemy jak wygląda szkolenie, przedstawimy propozycję umowy na szkolenie – możliwe jest też odbycie krótkiego lotu demonstracyjnego jeżeli mamy wątpliwości co do reakcji naszego organizmu na poruszanie się samolotem turystycznym. Później należy wygospodarować trochę czasu i po kilku miesiącach możemy już w pełni korzystać z naszych świeżych uprawnień pilota turystycznego. 

Do kogo kierują Państwo swoją ofertę?

Przede wszystkim do ludzi z pasją, chcących samodzielnie pilotować samoloty zarówno w celach prywatnych jak i zawodowych. Licencja pilota otwiera przed nami nowe możliwości – dla przykładu  budzimy się w sobotę – jest piękna pogoda – pakujemy rodzinę lub znajomych i lecimy z Krakowa  na Mazury, nad morze lub w dowolne inne miejsce w  którym chcemy spędzić weekend. Takich możliwości nie dają nam inne środki transportu – w tym linie lotnicze – które wymagają od nas wcześniejszego planowania przy zakupie biletów, a czas podróży samochodem czyni całą wyprawę bezsensowną.

Drugą grupą naszych potencjalnych klientów są osoby, które chcą zostać zawodowymi pilotami – nasze programy szkolenia pozwalają im zdobyć komplet uprawnień wymaganych do podjęcia pracy w liniach lotniczych.

Zastosowanie samolotów turystycznych w biznesie pozwala nam na efektywniejsze wykorzystanie czasu pracy. Co prawda sprawnie możemy przemieścić się pomiędzy Warszawą i największymi miastami w Polsce korzystając z siatki połączeń LOT-u, gdy jednak chcielibyśmy się przedostać z Gdańska do innych miast liczba opcji pozostaje już bardzo ograniczona nie wspominając już o mniejszych miejscowościach, przy których znajdują się lotniska i lądowiska. Do wykonywania startów i lądowań samolotem turystycznym wystarczy już kilkaset metrów  przystosowanego wcześniej trawiastego pasa. W Polsce zarejestrowanych jest już ponad 300 lotnisk i lądowisk, a infrastruktura polepsza się  z każdym rokiem.

Jaka grupa najczęściej korzysta z Państwa usług i czym według Pana spowodowana jest ich decyzja – pasja czy obowiązek?

Zdecydowanie przeważają pasjonaci lotnictwa, również młodzi ludzie zdobywający uprawnienia zawodowe kierują się w pierwszej mierze pasją – zawód pilota to niekoniecznie najłatwiejsza droga do zarabiania dużych pieniędzy. Wśród klientów mamy zarówno maturzystów jak i osoby pięćdziesięcioletnie. Klienci, którzy chcą poprzestać jedynie na licencji turystycznej to typowi przedstawiciele klasy średniej – przedsiębiorcy, kierownicy, specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów. Osoby, które chcą latać tylko rekreacyjnie powinny zarezerwować w domowym budżecie około 20-30 tysięcy złotych rocznie na wynajem samolotu – samo szkolenie to też podobna kwota.

  • 1
  • 2

2.0
Tagi:
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 1
Marek222 :
Jejku, nie takie tanie, ale pewnie wygodne, może kiedyś będzie mnie stać. Na razie to chyba tylko Palikot może sobie na to pozwolić :)
28 marca 2013 22:41
CubiForms
mantra