Interbiuro - duży

Jakich biur szukają start-upy?

|
Biuro (fot. pixabay.com)
Start-upy są coraz ważniejszą grupą najemców na rynku nieruchomości biurowych. O jakich biurach marzą? Na czym im zależy? Jakimi są najemcami? O tym wszystkim rozmawiamy z Adamem Florczykiem, koordynatorem transakcji w biurze regionalnym Colliers International w Krakowie.
​Adam Florczyk, koordynator transakcji w biurze regionalnym Colliers International w Krakowie
​Adam Florczyk, koordynator transakcji w biurze regionalnym Colliers International w Krakowie

W Polsce z roku na rok rośnie liczba start-upów. Czy są one ważną grupą najemców na rynku nieruchomości biurowych?

Start-upy stają się coraz liczniejszą grupą najemców zarówno powierzchni coworkingowych, jak i biurowych. Wystarczy spojrzeć na transakcje z ostatnich kwartałów, aby dostrzec nazwy firm, które jeszcze jakiś czas temu składały się zaledwie z kilku osób, a dziś są prężnie działającymi przedsiębiorstwami, które wynajmują duże powierzchnie biurowe. Co więcej, w ostatnim czasie deweloperzy biurowi, aby przyciągnąć młode firmy, coraz chętniej stawiają na koncepty coworkingowe, co podkreśla znaczenie wspomnianej grupy na rynku nieruchomości biurowych.

Patrząc na historię wielu globalnych obecnie firm zauważamy, że ich siedzibami początkowo były garaże lub mieszkania. Z kolei, dziś firmy coraz częściej startują w nowoczesnych biurach czy centrach coworkingowych. Dlaczego nastąpiła taka zmiana?

Gros młodych firm wciąż zaczyna w początkowej fazie działalności od wynajmu niedrogich mieszkań. Jednak konkurencyjne ceny przestrzeni coworkingowych o różnym standardzie powodują, że młodzi przedsiębiorcy coraz śmielej myślą o profesjonalnej powierzchni biurowej. Wspomniane przestrzenie dają także znacznie większe możliwość oraz komfort pracy. Młodzi przedsiębiorcy mają okazję do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń w gronie innych start-upów.

Istotnym atutem są także elastyczne warunki najmu. Start-upy bardzo często potrzebują bowiem dużej swobody w wyborze i modyfikacji wielkości zajmowanej powierzchni biurowej zgodnie z rozwojem firmy oraz krótkiego okresu najmu.

Ponadto, młodzi przedsiębiorcy przekonują się, jakie znaczenie ma prestiżowy adres, który pozytywnie wpływa na wizerunek firmy.

 

  • 1
  • 2

0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
A Priori Communication
mantra