Giant

Jak zwiększyć efektywność pracownika?

fot. pixabay.com
ReflexSun - Rolety Screen (Refleksole)
Jednym z kluczowych elementów, które decydują o efektywności pracowników są warunki pracy. Dzięki ich optymalizacji można zwiększyć wydajność działań zatrudnionych osób.

Na efektywność pracownika wpływ ma wiele różnych czynników. Jednym z nich jest miejsce, w którym musi on realizować swoje zadania. Nawet wśród najbardziej wykwalifikowanych pracowników niewłaściwe warunki pracy mogą być przyczyną frustracji. Jeśli w danym miejscu źle nam się pracuje to w związku z tym mamy problem ze skupieniem i łatwiej o pomyłkę. 

W wielu biurach problemem jest niewłaściwa organizacja pomieszczenia i stanowiska pracy, a także zaniedbania w zakresie oświetlenia. Elementy wyposażenia powierzchni oddziałują chociażby na układ kostno-szkieletowy czy wzrok. Niestety jeśli w danym biurze mamy do czynienia z niewłaściwą organizacją miejsca pracy to pracownicy zaczynają skarżyć się na różne bóle i schorzenia, jak chociażby ból kręgosłupa czy choroby wzroku. Na szczęście z roku na rok pracodawcy coraz większą uwagę skupiają na standardzie biura, dbając o to, by wyposażenie miejsca pracy było jak najbardziej ergonomiczne.

Coraz więcej osób pracuje w pomieszczeniach typu open space, a także w przeszklonych biurowcach. Nowoczesne budynki zapewniają im sporo rozwiązań, które zwiększają komfort pracy. Niestety nie brakuje także obiektów, w których zwłaszcza w letnie, upalne i słoneczne dni praca bywa uciążliwa. Promienie słoneczne odbijają się w monitorach męcząc wzrok. Wiele miejsc pracy jest również nieklimatyzowanych lub wyposażone są one w niewydajne urządzenia, które nie radzą sobie z wysokimi temperaturami. Skutkiem tego są nagrzane pomieszczenia. W takich warunkach praca jest trudna, a jej efektywność spada.

 

  • 1
  • 2

2.0
Napisz pierwszy komentarz