Nowy Styl Group logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoARTSERVIS sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoOlivia Business Centre logoArchicom logoINTER-BUD logoAluprof S.A. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoPodium Investment logoTétris Poland logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoINTERBIURO logoCity Space logoBusiness House logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoTorus logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoSpectra Development logoCOTEX Office Centre logoForbo Flooring Systems Polska logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoHAVRE Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoKontor logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPorto Office A Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Rekompensata za spóźniony pociąg

Artykuł

Pendolino
Pendolino
Od 3 grudnia obowiązują nowe przepisy dotyczące polskiej kolei. Na ich mocy pasażerom spóźnionych pociągów przysługuje rekompensata finansowa, posiłki, a nawet zakwaterowanie w hotelu.

Wprowadzone przepisy w Polsce były oczekiwane od dawna. Dotychczas o zwrot części kosztów biletu mogły się ubiegać tylko osoby korzystające z pociągów międzynarodowych (kursujących za granicę do państw UE) oraz ekspresów jeżdżących na najważniejszych trasach w Polsce. Od 3 grudnia – wraz z wejściem unijnych regulacji – pasażerowie PKP Intercity (pociągów TLK, międzynarodowych i ekspresów EIC) oraz Przewozów Regionalnych (Regioekspres i Interregio) też mają ten przywilej – zapewnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.

 

Jeśli pociąg spóźni się co najmniej 60 minut, możemy liczyć na zwrot w wysokości 25 proc. opłaty uiszczonej za przejazd.

Jeśli opóźnienie wydłuży się do 120 minut lub więcej, przysługuje nam zwrot 50 proc. ceny biletu.

W przypadku dłuższego opóźnienia pasażerom należą się nieodpłatne posiłki i napoje.

Jeśli pociąg utknie na torach na całą noc, podróżujący nim zostaną zakwaterowani w hotelu na koszt kolei.

 

Uwaga! Zmiany nie dotyczą połączeń regionalnych, czyli tych w obrębie województwa!

 

Aby otrzymać rekompensatę, należy złożyć reklamację. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie. Należy zachować bilet i wraz z odpowiednim pismem wysłać go (e-mailem lub pocztą tradycyjną) do przewoźnika. Na zwrot pieniędzy czeka się do 30 dni.


0.0
Napisz pierwszy komentarz
mantra