CubiForms

Świat poza rynkiem biurowym – cz. III

|
Royal Wilanów
Eurocentrum Office Complex
Zapraszamy na trzecią część artykułu prezentującego działania deweloperów bądź inwestorów, które niekoniecznie związane są z branżą biurową.

Zobacz więcej: Świat poza rynkiem biurowym oraz Świat poza rynkiem biurowym – cz. II

Biuro Plus

W działania społeczne aktywnie angażuje się Grupa Capital Park, która nie tylko inicjuje różnego rodzaju akcje, ale także kreuje przyjazną, otwartą przestrzeń miejską przy swoich inwestycjach. Wiele dodatkowych działań przyjaznych najemcom, ale równocześnie podnoszących jakość otoczenia wokół realizowanych przez Grupę inwestycji powstaje pod wspólnym hasłem Biuro Plus. Przykładem inicjatyw podejmowanych przez inwestora jest program „Budżet Partycypacyjny Eurocentrum”. W jego ramach najemcy warszawskiego kompleksu Grupy – Eurocentrum Office Complex mogą raz w roku zgłosić i zagłosować na projekt z zakresu m.in. zdrowia, rekreacji czy kultury, który będzie sfinansowany z Budżetu Partycypacyjnego i zostanie zrealizowany na terenie inwestycji. W zeszłorocznej edycji wygrała dodatkowa zieleń w obiekcie, w tym roku najemcy wybrali zakup automatycznego defibrylatora. Dodatkowo Capital Park zadecydował o zrealizowaniu drugiego projektu z największą liczbą głosów – punktu wymiany książek działającego pod hasłem „Drugie życie książki”. 

Jednym z ciekawszych działań Grupy Capital Park jest coroczna wakacyjna akcja „Bike to Eurocentrum”, trwająca obecnie aż do 26 sierpnia. Jej celem jest zachęcenie pracowników i najemców Eurocentrum do korzystania z roweru jako alternatywnego środka transportu. Każdy kto chce wziąć w niej udział, każdorazowo po dotarciu do pracy rowerem wypełnia krótki formularz, podając m.in. datę przyjazdu oraz pokonany dystans. Liczba kilometrów, a także dni są sumowane na koniec każdego tygodnia. Na tej podstawie trzydziestu cyklistów z najlepszymi wynikami dostaje nagrody. Ponadto na zakończenie akcji osoba, która pokona najwięcej kilometrów i najczęściej będzie przyjeżdżać do pracy rowerem, a także firma z największą liczbą pracowników wybierających jednoślady, otrzymają nagrody. Warto dodać, iż w ramach „Bike to Eurocentrum” organizowane są wydarzenia towarzyszące w tym m.in. konsultacje trenersko-dietetyczne. Akcja jest również partnerem innej rowerowej inicjatywy organizowanej przez Fundację Arka „Rower Pomaga”, dzięki której za wspólnie przejechane kilometry organizacja przekazuje rowery dzieciom z domów dziecka.

Grupa Capital Park organizuje również wiele ciekawych wydarzeń kulturalnych i sportowych na terenie innej warszawskiej inwestycji Royal Wilanów. W okresie wiosenno-letnim odbywa się tutaj m.in. cykl koncertów „Noce granie”, na EURO 2016 powstała strefa kibica, w której miłośnicy piłki nożnej mogli śledzić zmagania nie tylko Polaków, ale wszystkich piłkarskich drużyn. Filmowa Stolica Lata gości w Royal Wilanów w każdą środę do końca sierpnia br. Atrakcji jest pod dostatkiem także dla najmłodszych – treningi na ściance wspinaczkowej, turnieje piłkarskie, a także zajęcia ze skimboardingu. Organizowanie licznych wydarzeń w Royal Wilanów jest możliwe dzięki m.in. stworzeniu przy inwestycji rozwiniętej infrastruktury sportowej (boiska i miejsca do ćwiczeń crossfit) oraz rekreacyjnej (fontanna i trampoliny dla dzieci, scena na koncerty), które są dostępne dla wszystkich mieszkańców Wilanowa. O najbliższych atrakcjach deweloper informuje na swoim facebooku i stronie www. Capital Park, jako jeden z pierwszych inwestorów w stolicy, postawił podniebną pasiekę. Na Eurocentrum stanęły jedne z najwyżej położonych w Europie uli. Pierwszy miód już został zebrany i jest naprawdę pyszny. Już wkrótce ule pojawią się również na dachu Royal Wilanów.
 
Tworzyć nową przestrzeń

Na płaszczyźnie charytatywnej i sponsoringu aktywnie działa Skanska Property Poland. Najbardziej widoczną działalność firmy w wymiarze społecznym stanowią jednak jej inicjatywy miastotwórcze, które wpisują się w nurt nowoczesnego placemakingu, czyli kreowania otwartych i funkcjonalnych miejsc. Przestrzenią zaprojektowaną zgodnie z tą ideą będzie ogólnodostępny pasaż przy warszawskiej inwestycji Generation Park. Znajdą się tutaj m.in. elementy małej architektury oraz roślinność. Uzupełnieniem zielonej części kompleksu będą liczne kawiarnie, restauracje czy punkty usługowe umiejscowione na parterze inwestycji. Kolejnym przykładem zaangażowania firmy w inicjatywy placemakingowe jest „Plac Kercelak” – zielony skwer, który powstanie dzięki staraniom Skanska Property Poland na czas realizacji jej 3-etapowego projektu Spark w Warszawie. Na placu tym, tworzonym na 100-lecie dzielnicy Wola, już wkrótce zostanie stworzona wystawa oraz znajdą się meble miejskie. 

Innym działaniem miastotwórczym, w którym bierze udział firma, jest projekt Nowa Towarowa mający na celu m.in. opracowanie nowej koncepcji zagospodarowania ul. Towarowej. Wprowadzone zmiany będą efektem konsultacji z mieszańcami Woli, a także współpracy architektów, urbanistów, ekonomistów oraz socjologów. Obok Skanska Property Poland, inicjatorami akcji, będącej szeroko zakrojonym partnerstwem na linii biznes-miasto-NGO-instytucja kultury, są również: Wolskie Centrum Kultury, Miasto Stołeczne Warszawa, Oddział Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, a także Ghelamco.  

Skanska Property Poland jest partnerem projektów miastotwórczych nie tylko na terenie stolicy. Przykładowo firma zaangażowała się w inicjatywę Superścieżka – pierwsze działanie placemakingowe na tak dużą skalę w Krakowie. Polega ono na stworzeniu nowej przestrzeni miejskiej pomiędzy rondami Mogilskim i Grzegórzeckim, zgodnej z koncepcją wypracowaną przez mieszkańców stolicy Małopolski. Wizja zagospodarowania tego terenu powstała podczas serii warsztatów, które zostały zorganizowane wspólnie z władzami miasta, architektami, urbanistami, organizacjami pozarządowymi oraz prywatnymi firmami działającymi w tym rejonie. Wybrany projekt zaopiniowała światowej sławy pracownia architektoniczna Jana Gehla. Już wkrótce ruszą prace wcielające w życie wypracowaną koncepcję nowej przestrzeni. 

Współpraca najważniejsza

Inne przykłady działań na rzecz najbliższego otoczenia, mieszkańców oraz najemców pochodzą z Trójmiasta – z gdańskiego centrum biznesowego Olivia Business Center, które organizuje lub wspiera szereg inicjatyw oraz wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych, a także sportowych. Wśród nich warto wymienić Akademię InfoShare – akcelerator kariery dla programistów czy Startup Sauna, jak również festyn rodzinny z okazji Dnia Dziecka lub zbiórki krwi i Świąteczny Jarmark Natury. Olivia Business Centre aktywnie współpracuje również ze środowiskiem uniwersyteckim – położonym po sąsiedzku Uniwersytetem Gdańskim (UG). W ramach współpracy najemcy centrum kompleksu mogą liczyć na wsparcie przy rekrutacji absolwentów UG m.in. poprzez Targi Pracy OBC, a studenci biorą udział w spotkaniach o tematyce biznesowej, które są organizowane w kompleksie. W inwestycji od ubiegłego roku działa autorska przestrzeń rozwoju innowacji – akcelerator biznesu O4. Osoby i firmy decydujące się na ulokowanie swojej działalności w O4 dostaną wsparcie w zakresie nawiązywania relacji oraz współpracy w wymiarze lokalnym, krajowym i zagranicznym, np. przy zakładaniu nowych firm i biznesów. Przestrzeń O4 zlokalizowana jest na pierwszych trzech kondygnacjach jednego z budynków kompleksu – Olivia Four. Na parterze znajduje się multimedialne centrum konferencyjne, a na pierwszym i drugim piętrze – rożnej wielkości powierzchnie biurowe, część socjalna i przestrzeń do wspólnej pracy z biurkami do wynajęcia na godziny. W O4, obok powierzchni biurowej, oferowana jest także pomoc dla przedsiębiorców w czterech wymiarach: finansowania, internacjonalizacji, oferty „Smart Space” oraz kreatywnej edukacji. 

 


0.0
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra