Business House logoGhelamco Poland logoKontor logoForbo Flooring Systems Polska logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoArchicom logoARTSERVIS sp. z o.o. logoTétris Poland logoHAVRE Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoFYI Commercial Consulting logoAgrobex Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoVantage Development S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoEcho Investment logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoOlivia Business Centre logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoDEVCO Sp. z.o.o. logoINTERBIURO logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoINTER-BUD logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoPodium Investment logoUNIMOR Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoTorus logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoSpectra Development logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoLC Corp S.A. logoGTV Lighting logoCity Space logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Spór o biura na poznańskim dworcu

Wizualizacja okolic dworca przygotowana przez Trigranit
Wizualizacja dworca, źródło: trigranit.pl
Prezydentowi Poznania nie spodobały się plany firmy Trigranit wobec starego dworca Poznań Główny. PKP chce utworzyć w nim 32 000 mkw. powierzchni biurowo-hotelowej, natomiast miasto wolałoby, aby z obiektu nadal korzystali podróżni.

Gmach starego dworca Poznań Główny jest nieczynny od jesieni 2013 r., kiedy to ruszyło nowe centrum komunikacyjne wraz z galerią handlową. Jego przebudową ma się zająć firma Trigranit Development Polska, która zbudowała nowy dworzec. Działaniom spółki sprzeciwia się prezydent Jacek Jaśkowiak, który w zeszłym tygodniu poznał szczegółowe plany inwestycji: Miałem nadzieję, że głównym zadaniem PKP jest obsługa podróżnych. Tymczasem dowiedziałem się, że w tym wszystkim wcale nie chodzi o poprawę obsługi pasażerów, tylko żeby skomercjalizować teren starego dworca i wybudować tam jak najwięcej biur. To nie wpłynie dobrze na wizerunek miasta.

 

Z informacji przekazanych przez prezydenta wynika, że PKP i Trigranit zamierzają przekształcić budynek w nowoczesny obiekt biurowo-hotelowy z uzupełniającą powierzchnią handlowo-usługową o łącznej powierzchni 32 000 mkw. Wstępne plany potwierdza prezes Trigranitu Tomasz Lisiecki, zapewniając, że budynek nie przekroczy 25 m wysokości, a przy zagospodarowywaniu nieruchomości jego spółka rozważy też sugestie miasta. Warto zaznaczyć, że zgodnie z założeniami dewelopera, na parterze obiektu znajdzie się otwarta część dla podróżnych z kasami, sklepikami czy biletomatami.

 

Prezydent zapowiada, że jeśli Trigranit i PKP nie zmienią planów zagospodarowania obiektu, będzie starał się wszelkimi dostępnymi sobie sposobami wstrzymać budowę lub przynajmniej utrudnić prowadzenie prac: Nie wyobrażam sobie, żeby przez wyremontowaną Kaponierę jeździły ciężkie ciężarówki. Możemy np. ograniczyć tonaż na drogach dojazdowych do dworca. Niech wtedy PKP wozi elementy na budowę własnymi pociągami. Albo helikopterem - ironizuje.


0.0
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra