TriGranit Corporation logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoSchüco International Polska logoOlivia Business Centre logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoPRO-INVEST S.A. logoBusiness House logoSawig Invest Group logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoALLCON INVESTMENT logoHexagon logoINTERBIURO logoCity Space logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoTorus logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoVastint Poland Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoDorbud S.A. logoLobos Nieruchomości logoCHB14 logoEcho Investment logoOmnitech Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoGhelamco Poland logoWOMAK HOLDING logoPorto Office B Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCOTEX Office Centre logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoEcophon Saint-Gobain logoNowy Styl Group logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoKwiaty dla biura logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoArchicom logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Spór o biura na poznańskim dworcu

Wizualizacja okolic dworca przygotowana przez Trigranit
Wizualizacja dworca, źródło: trigranit.pl
Prezydentowi Poznania nie spodobały się plany firmy Trigranit wobec starego dworca Poznań Główny. PKP chce utworzyć w nim 32 000 mkw. powierzchni biurowo-hotelowej, natomiast miasto wolałoby, aby z obiektu nadal korzystali podróżni.

Gmach starego dworca Poznań Główny jest nieczynny od jesieni 2013 r., kiedy to ruszyło nowe centrum komunikacyjne wraz z galerią handlową. Jego przebudową ma się zająć firma Trigranit Development Polska, która zbudowała nowy dworzec. Działaniom spółki sprzeciwia się prezydent Jacek Jaśkowiak, który w zeszłym tygodniu poznał szczegółowe plany inwestycji: Miałem nadzieję, że głównym zadaniem PKP jest obsługa podróżnych. Tymczasem dowiedziałem się, że w tym wszystkim wcale nie chodzi o poprawę obsługi pasażerów, tylko żeby skomercjalizować teren starego dworca i wybudować tam jak najwięcej biur. To nie wpłynie dobrze na wizerunek miasta.

 

Z informacji przekazanych przez prezydenta wynika, że PKP i Trigranit zamierzają przekształcić budynek w nowoczesny obiekt biurowo-hotelowy z uzupełniającą powierzchnią handlowo-usługową o łącznej powierzchni 32 000 mkw. Wstępne plany potwierdza prezes Trigranitu Tomasz Lisiecki, zapewniając, że budynek nie przekroczy 25 m wysokości, a przy zagospodarowywaniu nieruchomości jego spółka rozważy też sugestie miasta. Warto zaznaczyć, że zgodnie z założeniami dewelopera, na parterze obiektu znajdzie się otwarta część dla podróżnych z kasami, sklepikami czy biletomatami.

 

Prezydent zapowiada, że jeśli Trigranit i PKP nie zmienią planów zagospodarowania obiektu, będzie starał się wszelkimi dostępnymi sobie sposobami wstrzymać budowę lub przynajmniej utrudnić prowadzenie prac: Nie wyobrażam sobie, żeby przez wyremontowaną Kaponierę jeździły ciężkie ciężarówki. Możemy np. ograniczyć tonaż na drogach dojazdowych do dworca. Niech wtedy PKP wozi elementy na budowę własnymi pociągami. Albo helikopterem - ironizuje.

Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra