Flowcrete Polska Sp. z o.o. logoCHB14 logoEcho Investment logoDEVCO Sp. z.o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFYI Commercial Consulting logoOmnitech Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoGTV Lighting logoAluprof S.A. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTorus logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoBusiness House logoArchicom logoPartner Capital Group logoSchüco International Polska logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoHAVRE Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoOnyx Business Point logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoOlivia Business Centre logoSpectra Development logoKwiaty dla biura logoDorbud S.A. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoCity Space logoLobos Nieruchomości logoCOTEX Office Centre logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoINTERBIURO logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoLC Corp S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
raport wyd 2017

Spór o biura na poznańskim dworcu

Wizualizacja okolic dworca przygotowana przez Trigranit
Wizualizacja dworca, źródło: trigranit.pl
Prezydentowi Poznania nie spodobały się plany firmy Trigranit wobec starego dworca Poznań Główny. PKP chce utworzyć w nim 32 000 mkw. powierzchni biurowo-hotelowej, natomiast miasto wolałoby, aby z obiektu nadal korzystali podróżni.

Gmach starego dworca Poznań Główny jest nieczynny od jesieni 2013 r., kiedy to ruszyło nowe centrum komunikacyjne wraz z galerią handlową. Jego przebudową ma się zająć firma Trigranit Development Polska, która zbudowała nowy dworzec. Działaniom spółki sprzeciwia się prezydent Jacek Jaśkowiak, który w zeszłym tygodniu poznał szczegółowe plany inwestycji: Miałem nadzieję, że głównym zadaniem PKP jest obsługa podróżnych. Tymczasem dowiedziałem się, że w tym wszystkim wcale nie chodzi o poprawę obsługi pasażerów, tylko żeby skomercjalizować teren starego dworca i wybudować tam jak najwięcej biur. To nie wpłynie dobrze na wizerunek miasta.

 

Z informacji przekazanych przez prezydenta wynika, że PKP i Trigranit zamierzają przekształcić budynek w nowoczesny obiekt biurowo-hotelowy z uzupełniającą powierzchnią handlowo-usługową o łącznej powierzchni 32 000 mkw. Wstępne plany potwierdza prezes Trigranitu Tomasz Lisiecki, zapewniając, że budynek nie przekroczy 25 m wysokości, a przy zagospodarowywaniu nieruchomości jego spółka rozważy też sugestie miasta. Warto zaznaczyć, że zgodnie z założeniami dewelopera, na parterze obiektu znajdzie się otwarta część dla podróżnych z kasami, sklepikami czy biletomatami.

 

Prezydent zapowiada, że jeśli Trigranit i PKP nie zmienią planów zagospodarowania obiektu, będzie starał się wszelkimi dostępnymi sobie sposobami wstrzymać budowę lub przynajmniej utrudnić prowadzenie prac: Nie wyobrażam sobie, żeby przez wyremontowaną Kaponierę jeździły ciężkie ciężarówki. Możemy np. ograniczyć tonaż na drogach dojazdowych do dworca. Niech wtedy PKP wozi elementy na budowę własnymi pociągami. Albo helikopterem - ironizuje.

Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra