Forbo pod logo

Wyprowadzka z biura co-workingowego

fot. pixabay.com
fot. pixabay.com
Wiele firm startuje i rozwija się w biurach co-workingowych. W pewnym momencie podejmują one jednak decyzję o wyprowadzce. Kiedy należy pomyśleć już o własnym biurze?

Biura co-workingowe stały się obecnie miejscem, w którym wiele firm i start-upów zaczyna swoją działalność. Nic dziwnego, bowiem takie przestrzenie często tworzą dobre warunki do rozwoju biznesu. Poza kreatywnymi przestrzeniami oferują one bowiem także dostęp do środowiska, które oparte jest na współpracy i wymianie wiedzy. Nie bez znaczenia są także elastyczne warunki najmu, które umożliwiają dostosowywanie powierzchni do wzrostów i spadków liczby pracowników.

Biura co-workingowe wykorzystywane są przede wszystkim przez freelancerów, start-upy i małe firmy, które rozpoczynają działalność. Decyzja o wyprowadzce z biura co-workingowego to ważny moment w rozwoju firmy. Zaplanowanie tego we właściwym czasie pozwoli zaoszczędzić wielu kłopotów i pieniędzy. Koncepcja co-workingowa staje się coraz bardziej popularna w Polsce, dzięki szybkiemu rozwojowi gospodarczemu kraju, zaawansowaniu technologicznemu firm oraz zmieniającemu się stylowi i charakterowi pracy. Coraz częściej zgłaszają się do nas firmy będące klientami biur co-workingowych, które poszukują specjalistycznego doradztwa w zakresie wynajmu zindywidualizowanych powierzchni biurowych w metrażach od 300 do 1000 mkw. najchętniej w prestiżowych lokalizacjach w centrum miasta – mówi Artur Sutor, Partner, Dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Biurowych w Cresa Polska. 

Kiedy wyprowadzić się z biura co-workingowego?

Jak zauważa Elizabeth Geary, doradca w Cresa Boston, z założenia biuro co-workingowe nie jest powierzchnią docelową. I raczej żaden założyciel firmy nie oczekuje, że będzie pracował w nim już na zawsze – i to z najróżniejszych powodów. Jest kilka sygnałów, które mogą świadczyć o tym, że mała, ale szybko rozwijająca się firma jest już gotowa, aby wyprowadzić się z biura co-workingowego i poszukać powierzchni biurowej dostosowanej do jej obecnych potrzeb. 

Jednym z sygnałów, że już czas na zmiany jest brak miejsca. Rodzi on ograniczenia logistyczne, ale także wizerunkowe. W pewnym momencie rozwoju zmienia się charakter i wizerunek danej firmy. Przestrzeń potrzebna jest wówczas chociażby dla rodzącej się kultury organizacyjnej. W pewnym momencie koncepcja co-workingu może przestać wpisywać w strategię rozwoju firmy. Warto więc zastanowić się nad tym, czy obecnie zajmowane biuro nie stanowi ograniczenia dla działalności firmy. 

 

  • 1
  • 2

0.0
Tagi: Cresa Polska
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra