HAVRE Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoFYI Commercial Consulting logoUNIMOR Development S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoCity Space logoNowy Styl Group logoOlivia Business Centre logoPodium Investment logoINTER-BUD logoKontor logoTétris Poland logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAluprof S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoVantage Development S.A. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoVastint Poland Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoTorus logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoBusiness House logoSpectra Development logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoArchicom logoCOTEX Office Centre logoForbo Flooring Systems Polska logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Rynek dóbr luksusowych w Polsce

Polacy coraz częściej kupują ekskluzywne samochody, odzież i dodatki, a także spędzają czas w hotelach i spa.

W ciągu ostatniego roku wartość dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o 15 proc., osiągając poziom 12,6 mld zł. Polacy najczęściej sięgają po luksusowe samochody. Wartość tego segmentu to 5,6 mld zł. Według raportu KPMG najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem jest segment samochodów luksusowych i kategorii premium. To zapewne również za sprawą możliwości odliczenia VAT-u na początku roku, niemniej cała gama samochodów luksusowych zarówno niemieckich, włoskich, jak i brytyjskich znalazła uznanie u nabywców. Ten segment stanowi największą wartość w całym rynku dóbr luksusowych – mówi Andrzej Marczak partner KPMG w Polsce.

 

Kolejny w rankingu KPMG ekskluzywnym segmentem jest luksusowa odzież i dodatki - 2,1 mld zł. Andrzej Marczak uważa, że przyczynia się do tego coraz większa dostępność luksusowych marek w Polsce.

 

Trzecia kategoria rynku to usługi hotelowe i spa. Rośnie liczba hoteli ekskluzywnych w Polsce, hoteli pięciogwiazdkowych, hoteli butikowych i po zaspokojeniu podstawowych potrzeb majętnych Polaków, czyli po zakupie domu, samochodu i wykształceniu dzieci, Polacy coraz bardziej doceniają jakość spędzania czasu, wygodę, komfort, ekskluzywność, emocje związane z bytowaniem w tego typu obiektach – wyjaśnia Andrzej Marczak.

 

Zdaniem eksperta segment ten – obecnie wart 1,3 mld zł – będzie obok biżuterii i zegarków najszybciej rosnącą kategorią na rynku dóbr luksusowych.

 

Specjaliści wskazują, że cały rynek czeka spowolnienie tempa wzrostu – zgodnie z szacunkami KPMG w przyszłym roku będzie on wart tyle samo, co w tym, a w 2017 roku wzrośnie do 14 mld zł (czyli o 11 proc. porównując do tego roku).

 

Z roku na rok rośnie też liczba najbogatszych. W 2008 roku ludzi zamożnych, których dochód miesięczny przekracza brutto 7 tys. zł., było w Polsce 574 tys., w tym roku liczba wzrosła do 878 tys., a jak prognozuje KPMG w 2016 roku ich liczba może przekroczyć milion.

 

Widać, że wejście Polski do Unii Europejskiej, rozwój ekonomiczny naszego kraju, wejście dużych inwestorów zagranicznych i kumulacja majątku spowodowały, że jesteśmy zamożniejsi – komentuje partner w KPMG w Polsce. – Wartość majątku dochodów netto tej grupy osób w Polsce to jest prawie 140 mld złotych. Jeżeli utrzymalibyśmy takie tempo rozwoju, to w 2016 roku takich osób majętnych w Polsce będzie już ponad 1 mln, a wartość majątku zgromadzonego rok później przekroczy 200 mld złotych.


0.0
Tagi: KPMG
Napisz pierwszy komentarz
mantra