Podium Investment logoAluprof S.A. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoKontor logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoTétris Poland logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoVastint Poland Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoINTERBIURO logoBusiness House logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArchicom logoARTSERVIS sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoINTER-BUD logoTorus logoCity Space logoForbo Flooring Systems Polska logoHAVRE Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoFYI Commercial Consulting logoPorto Office A Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoSpectra Development logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoAgrobex Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Miejsca pracy według różnych pokoleń

Źródło: Badanie United Minds na zlecenie Kinnarps na próbie 1501 respondentów w wieku od 18-80 lat, przeprowadzone w X. 2015 w Szwecji w formie ankiety online.
Źródło: Badanie United Minds na zlecenie Kinnarps na próbie 1501 respondentów w wieku od 18-80 lat, przeprowadzone w X. 2015 w Szwecji w formie ankiety online.
Jak różne pokolenia postrzegają swoje miejsce pracy? Odpowiedź na to pytanie udziela badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Kinnarps, którego wyniki zostały zaprezentowane 9 lutego br. podczas tegorocznych Targów Meblowych w Sztokholmie.

Jak różne pokolenia postrzegają swoje miejsce pracy? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w najnowszym badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Kinnarps, którego wyniki zostały zaprezentowane 9 lutego br. podczas tegorocznych Targów Meblowych w Sztokholmie.  

Jak pokazuje zrealizowane badanie, niemal 60 proc. ankietowanych przyznało, iż doświadcza dolegliwości fizycznych związanych z jakością aktualnych lub wcześniejszych stanowisk pracy – twierdzi tak, aż 56 proc. respondentów z ‘Generacji Y’, 57 proc. przebadanych osób z pokolenia X, a także 62 proc. przedstawicieli z grupy tzw. baby boomers. Z badania wynika również, iż ergonomia jest niezwykle istotna dla każdego z pokoleń obecnych na rynku pracy. Co ciekawe, młodsi pracownicy są przekonani, iż kwestia ergonomii jest tak samo ważna, jak kwestia wysokiej płacy.  

Nawet my, świadomi wartości odpowiednich mebli biurowych, jesteśmy zaskoczeni faktem, że młodzi ludzie aż tak cenią sobie ergonomię w miejscu pracy. Sądziłam, że ergonomia będzie plasować się dużo niżej w rankingu, a to dlatego, że wiele osób po prostu przez długi czas nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji korzystania z nieergonomicznych rozwiązań. Uświadomienie sobie wagi ergonomii odpowiednio wcześnie pozwala uniknąć wielu komplikacji zdrowotnych, co z kolei przekłada się na ogólne lepsze samopoczucie w przyszłości – komentuje Elisabeth Slunge, Brand/Range/Design Director Kinnarps.

Według badania, przedstawiciele różnych pokoleń przykładają dużą wagę do zdrowia i dobrego samopoczucia w miejscu pracy. Jednak w tej kwestii widoczne są różnice pomiędzy poszczególnymi grupami. Przykładowo Millenialsi (Generacja Y) są najbardziej otwarci na środowiska oraz rozwiązania biurowe nowego typu, a także mają najmniej oporów w zakresie przyjęcia ustalonych standardów dotyczących ubioru (tzw. dress code). Z kolei pracownicy z pokolenia X m.in. chętniej pracują na stojąco przy biurkach na elewatorach, jak również najczęściej korzystają w biurze z mediów społecznościowych w celach prywatnych. Babyboomersi cenią sobie natomiast ciszę i spokój, a najlepszym miejsce pracy są dla nich własne pomieszczenia biurowe.

Jak uważa Elisabeth Slunge, w celu stworzenia właściwego środowisko pracy, pracodawcy powinni umożliwić pracownikom wybór elementów wyposażenia i narzędzi do pracy. Aby firma mogła utrzymać się na rynku i jawić się jako atrakcyjny pracodawca, niezbędne jest elastyczne podejście i wrażliwość na potrzeby pracowników. Mimo iż różne pokolenia mają zróżnicowane preferencje, to należy pamiętać nie tylko o znaczeniu wieku pracownika, lecz także o tym, że każdy to indywidualna jednostka, której dobre samopoczucie zależy od wielu rozmaitych czynników, a także od rodzaju wykonywanej pracy. Aby dane środowisko pracy było przyjazne pracownikom, konieczne jest potraktowanie kwestii ergonomii w sposób holistyczny. Chodzi o dobre samopoczucie nie tylko na poziomie fizycznym, ale i mentalnym – mówi Elisabeth Slunge, Brand/Range/Design Director Kinnarps.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję United Minds na zlecenie firmy Kinnarps w okresie od 2 do o 7 października ubiegłego roku. W badaniu udział wzięło 1501 Szwedów w wieku od 18 do 80 lat.

Ikonografiki prezentujące najważniejsze wnioski z badania są dostępne poniżej.
 

Pobierz PDF

0.0
Tagi: Kinnarps
Napisz pierwszy komentarz
mantra