FYI Commercial Consulting logoNowy Styl Group logoCOTEX Office Centre logoTorus logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoPodium Investment logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoArchicom logoOlivia Business Centre logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTétris Poland logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoForbo Flooring Systems Polska logoKontor logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoBusiness House logoINTER-BUD logoHAVRE Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoSpectra Development logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoINTERBIURO logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoAluprof S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoARTSERVIS sp. z o.o. logoCity Space logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Kolejne spotkanie Construction Marketing Group za nami

|
Uczestnicy spotkania CMG - Najemcy pod lupą
Uczestnicy spotkania zapoznali się z raportami dotyczącymi analizy rynku zrównoważonego budownictwa w Polsce oraz potrzeb związanych z jakością wyposażenia i aranżacją powierzchni biurowych.

We wtorek 20 maja w warszawskiej siedzibie firmy Philips Lighting odbyło się kolejne spotkanie w ramach działalności Construction Marketing Group - grupy osób zajmujących się marketingiem i rozwojem biznesu na rynku budowlanym oraz nieruchomości komercyjnych.

 

Spotkanie pt. „Najemca pod lupą” było okazją dla deweloperów, przedstawicieli firm doradczych oraz producentów materiałów biurowych do zapoznania się z raportami: „Analiza Zrównoważonego Budownictwa w Polsce” autorstwa CMG oraz „Biura Centrów Nowoczesnych Usług w Opinii Pracowników” przygotowanego przez firmę Mikomax Smart Office. Opracowania te wykazały, iż najemcy są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i coraz trudniej jest ich zadowolić tradycyjną powierzchnią biurową.

 

Według badania rynku przeprowadzonego przez CMG, 72 proc. najemców zgadza się ze stwierdzeniem, że zielone budynki mogą poprawić atrakcyjność firmy pod kątem pozyskania oraz utrzymania pracowników. Badanie Mikomax Smart Office wykazało natomiast, że tylko ok. 15 proc. pracowników uważa, że obecne biuro wspiera ich w podnoszeniu efektywności.

 

Z obu przytoczonych badań można zatem wysunąć wniosek, że stale rosną nie tylko potrzeby, ale także świadomość najemców powierzchni biurowych. Coraz większego znaczenia nabierają aspekty związane z jakością wyposażenia, aranżacją biura, a także kwestie ekologiczne.

 

W Polsce wciąż nie ma badań pokazujących wprost w jaki sposób jakość obiektu oraz samej powierzchni biurowej, aranżacja wnętrza czy zastosowanie ekologicznych rozwiązań wpływa na lepszą wydajność pracowników. Przyglądając się jednak wynikom raportu „Analiza Zrównoważonego Budownictwa w Polsce” można przypuszczać, że taki związek istnieje. W kolejnych raportach opracowywanych obecnie przez CMG postaramy się go wykazać – zauważyła Katarzyna Chwalbińska–Kusek z BuroHappold.

 

Po prezentacjach wyników badań miała miejsce dyskusja, w której uczestnicy spotkania CMG dzielili się swoimi doświadczeniami z zakresu potrzeb najemców i pracowników. Pokazała ona, że w wielu przypadkach dla firm poszukujących powierzchni biurowych wciąż najważniejsza jest lokalizacja. Zauważono również, że coraz większa liczba najemców decyduje się na wynajem powierzchni w zielonych budynkach oraz wdraża nowoczesne koncepcje organizacji miejsca pracy. Omówiono m.in. koncepcję „flexible workplace” czy „hot desking” – tzw. nowy styl pracy, który niedawno wprowadziła w swoim biurze firma CBRE.

 

Uczestnicy spotkania zaznaczyli, że w kwestii aranżacji biur najważniejsze jest bieżące analizowanie potrzeb pracowników, a szybkie i tanie rozwiązania mogą okazać się nietrafioną inwestycją.

 

Kolejne otwarte spotkanie w ramach CMG odpędzie się na początku września.


0.0
Napisz pierwszy komentarz
Conrad duży
mantra